Bezpieczne Opakowanie 4 w Poznaniu
1 Jan 1970 11:43

30 września br. (wtorek, drugi dzień targów Taropak 2014) odbędzie się 4. edycja konferencji Bezpieczne Opakowanie. Projekt ten, zainicjowany przez redakcje „Poligrafiki” i „Opakowania” w 2011 roku w Poznaniu podczas targów Pakfood, ponownie wraca do stolicy Wielkopolski. Celem konferencji jest przybliżenie wymogów dotyczących produkcji opakowań oraz oczekiwań zleceniodawców, a także prezentacja technologii umożliwiających ich realizację oraz wymiana doświadczeń z rynkowymi liderami. Partnerem wydarzenia są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Andrzej Turski, kierownik sprzedaży maszyn wąskowstęgowych w firmie Heidelberg, wygłosi prezentację zatytułowaną: „Nowa generacja maszyn do cyfrowej produkcji etykiet”. Referat będzie dotyczył innowacyjnego systemu produkcji etykiet, który łączy w sobie konwencjonalne technologie wąskowstęgowe z drukiem cyfrowym. Dzięki hybrydowej konfiguracji zagwarantowane są najwyższa możliwa jakość etykiet, elastyczność ustawień maszyny, wydajność, niskie koszty również przy niskich nakładach oraz szeroko rozumiana personalizacja. Nowe rozwiązanie powstało na bazie najnowszych technologii firm Gallus, Heidelberg oraz Fujifilm. „Wpływ wartości dodanej na atrakcyjność opakowania” to tytuł wystąpienia Roberta Kuczery, dyrektora działu farb offsetowych w firmie Michael Huber Polska. Opakowania, foldery reklamowe, raporty roczne, etykiety to przykłady, które bezsprzecznie pokazują, że sposób podania, a w drugiej kolejności informacja mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji „kupić – nie kupić” dany produkt. Dlatego też w dzisiejszych czasach tak ważnym elementem obróbki produktów poligraficznych jest zwiększenie ich atrakcyjności. Szczególnie istotne jest to w produkcji opakowań, które są „odpowiedzialne” za powodzenie danego produktu lub jego porażkę w wymiarze handlowym. W przypadku farb drukarskich, które w sposób mniej lub bardziej barwny zdobią opakowania, dochodzą jeszcze najnowsze rozwiązania technologiczne, których finalny odbiorca gołym okiem nie dostrzeże. „Znakowanie alfabetu Braille’a na opakowaniach farmaceutycznych w teorii i praktyce” to prezentacja Marcina Wekslera, odpowiedzialnego za rozwój segmentu farmaceutycznego w firmie EyeC. Prezentacja będzie poświęcona części teoretycznej zagadnienia, czyli standardowi Marburg Medium Braille’a, prawu unijnemu i polskiemu, normom, badaniom i praktyce, od wymiany plików po technologie znakowania i technologie inspekcji wizyjnej. Michał Pestka, dyrektor branży badań opakowań w firmie J. S. Hamilton wygłosi prezentację zatytułowaną: „Badania laboratoryjne i dokumentacja niezbędna dla materiałów i wyrobów do kontaktu z żywnością”. W jego wystąpieniu zostaną poruszone tematy takie jak: dane umieszczane w dokumentacji opakowań z tworzyw sztucznych, najnowsze metody badawcze, odpowiedni dobór warunków badań w kontekście przeznaczenia wyrobu, wątpliwości związane ze stosowaniem płynów zastępczych, najnowsze zalecenia dla materiałów i wyrobów z papieru i tektury oraz z metali i stopów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, substancje oznaczane w ramach ww. zaleceń czy praktyczne podejście do wymaganej dokumentacji. Sponsorami spotkania są m.in. firmy EyeC, Hamilton Poland, Heidelberg i Michael Huber. Zgłoszenia uczestnictwa w konferencji można dokonać na www.opakowanie.pl lub www.poligrafika.pl, gdzie publikujemy również szczegółową agendę spotkania. AN