„Bezpieczne Opakowanie”
1 Jan 1970 04:58

12 września, pierwszego dnia targów Pakfood/Polagra, w hotelu Sheraton w Poznaniu odbędzie się konferencja poświęcona szeroko rozumianej tematyce produkcji bezpiecznych opakowań. Patronat nad wydarzeniem objęły Międzynarodowe Targi Poznańskie, a spotkanie poprowadzi powszechnie znany branżowy specjalista dr Stefan Jakucewicz. Praktycznymi doświadczeniami z zakresu produkcji bezpiecznych opakowań podzieli się Barbara Kozielska, kierownik działu wdrożeń i zapewnienia jakości w drukarni Cezar SA, Grupa Chesapeake. Bezpieczne czyli jakie? Ponad 90 proc. wszystkich produkowanych w Europie środków spożywczych i używek sprzedawanych jest w zadrukowanych opakowaniach, które spełniają najróżniejsze funkcje: przyciągają uwagę konsumenta, są nośnikiem informacji i reklamy, ale przede wszystkim mają za zadanie ochronę zapakowanego produktu. Coraz częściej okazuje się jednak, że opakowanie samo w sobie może być zagrożeniem dla produktu, jeśli wykonane jest z nieodpowiednich surowców. Dotyczy to zarówno podłoża drukowego, farb, lakierów i wszystkich środków pomocniczych stosowanych w procesie drukowania. Bezpieczne opakowanie to również opakowanie, które gwarantuje, że kupujemy produkt oryginalny. Konferencja „Bezpieczne Opakowanie”, której 1. edycja odbędzie się 12 września w Poznaniu ma na celu wyjaśnienie wielu zagadnień związanych z bezpieczną produkcją opakowań. Holistyczne podejście Na proces produkcji opakowań w drukarni składa się wiele etapów, czynników i surowców. Dlatego do udziału w konferencji zaprosiliśmy firmy dysponujące know-how na temat różnych aspektów produkcji opakowań. Problem migracji zostanie poruszony w prezentacjach firm Fujifilm – w kontekście lakierów UV i dyspersyjnych stosowanych w procesie drukowania oraz Huber Polska – w kontekście farb drukarskich. Firma EFI Radius, wraz ze swoim polskim dystrybutorem firmą Reprograf pokaże, jak poprawić efektywność, wydajność i rentowność produkcji, stając się jednocześnie drukarnią wiarygodną i przejrzystą dla zamawiającego opakowania poprzez dostęp on-line do informacji na temat produkcji oraz stosowanych materiałów. „Przemyśl opakowanie – świat oczekuje nowego podejścia do podłoży” to temat prezentacji firmy Stora Enso, kolejnego partnera konferencji „Bezpieczne Opakowanie”, który odniesie się do tematyki konferencji w szerszym kontekście, obejmującym również zagadnienia zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju. Celem wykładu firmy Heidelberg będzie przedstawienie zagadnienia naświetlania wysokiej rozdzielczości przy komputerowym sporządzaniu offsetowych form drukowych do produkcji opakowań. Idealne odwzorowanie wszystkich szczegółów rysunku pojawiającego się na opakowaniach – oznaczenia, zabezpieczenia, teksty, mikrorysunki – jest niezwykle krytyczne w tym segmencie produkcji poligraficznej. Pod adresem https://opakowanie.pl/bezpieczne-opakowanie/ znajdziecie Państwo formularz rejestracyjny. Koszt udziału w konferencji wynosi 250 zł netto i obejmuje lunch oraz materiały informacyjne. Wystawcy targów Pakfood/Polagra otrzymują 50% rabatu! Druga edycja konferencji odbędzie się 8 listopada w hotelu Intercontinental w Warszawie. AN Agenda konferencji 12 września 2011, hotel Sheraton, Poznań 9.30-10.00 rejestracja uczestników 10.00.-10.10 rozpoczęcie konferencji, powitanie 10.10 – 11.10 prezentacja Fujifilm, Adam Tabor: „Wytyczne dotyczące lakierowania produktów opakowaniowych do żywności” Adam Tabor omówi problem migracji w kontekście lakierów UV i dyspersyjnych stosowanych w procesie drukowania, a także przybliży obowiązujące regulacje prawne w tym zakresie, m.in. (EC) 1935/2004 i (EC) 2023/2006, definiujące dobre praktyki produkcyjne, obowiązki producentów i dystrybutorów opakowań mających kontakt z żywnością i pozwalające na stworzenie systemu kontroli jakości umożliwiającego śledzenie łańcucha dostaw, z uwzględnieniem wszystkich komponentów opakowania. Firma Fujifilm jeśli chodzi o opakowania żywności jest dostawcą głównie lakierów, ale również roztworów nawilżających i czyszczących, klejów i innych środków pomocniczych stosowanych w procesie drukowania. Każdy z nich musi być poddany surowym testom (które określa m.in. norma (EC) 1935/2004) i spełniać kryteria dotyczące materiałów mających kontakt z żywnością. 11.15-11.45 prezentacja firmy Huber, Robert Kuczera: „Opakowania spożywcze czy opakowania bezpieczne? Wymagania dotyczące farb drukowych stawiane producentom opakowań” Robert Kuczera poruszy następujące aspekty: wzajemne oddziaływanie pomiędzy produktem spożywczym a zadrukowanym opakowaniem; konieczność stosowania odpowiednich; sposoby oceny opakowań – ocena organoleptyczna, test na migrację; aktualnie obowiązujące przepisy prawne, Dobra Praktyka Produkcyjna (GMP); pierwsza w Polsce mieszalnia farb o niskiej migracji do druku opakowań wrażliwych sensorycznie, zaprojektowana i działająca zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Produkcyjnej GMP. 11.45-12.00 sesja pytań i odpowiedzi 12.00-12.20 przerwa kawowa 12.25-12.55 prezentacja firmy Heidelberg, Andrzej Kunstetter: „Zastosowanie naświetlania wysokiej rozdzielczości przy wykonywaniu offsetowych form drukowych do produkcji bezpiecznych opakowań” Celem wykładu Andrzeja Kunstettera będzie przedstawienie zagadnienia naświetlania wysokiej rozdzielczości przy komputerowym sporządzaniu offsetowych form drukowych do produkcji opakowań. Idealne odwzorowanie wszystkich szczegółów rysunku pojawiającego się na opakowaniach – oznaczenia, zabezpieczenia, teksty, mikrorysunki – jest niezwykle krytyczne w tym segmencie produkcji poligraficznej. Wykład przybliży problematykę od strony teoretycznej i spróbuje przedstawić nowe praktyczne rozwiązania w tym zakresie. 13.00-13.30 prezentacja firmy EFI Radius, Rob van Doorn: „Wykorzystanie rozwiązań ERP do bezpiecznej, efektywnej i rentownej produkcji opakowań w konkurencyjnym środowisku” Branża opakowaniowa poddawana jest licznym naciskom odnośnie wymagań prawnych i kontroli ich przestrzegania, dostawcy regularnie podnoszą ceny surowców a konkurencja powoduje obniżanie cen, co zmniejsza zyski. Do tego można dołożyć rynkowe trendy takie jak krótsze nakłady, konieczność dostaw just-in-time i poprawy efektywności produkcji. Jak produkować bezpiecznie, rentownie i efektywnie dla klientów? Czy Twój dział IT wspiera Cię od strony raportowania i planowania? Czy zarządzanie łańcuchem zamówień i dostaw jest bezpieczne i efektywne? Czy Twoi klienci mają narzędzie umożliwiające śledzenie swoich zamówień w twoim zakładzie? Czy na pewno spełniasz ich oczekiwania w tym zakresie i jesteś dla nich dostawcą strategicznym? Wszystkie te pytania wymagają do odpowiedzi dokładnych i aktualnych danych – czy Twoja infrastruktura je zapewnia? Jaka technologia pomoże Ci odpowiedzieć na te pytania i pozwoli Twojej firmie rosnąć poprzez efektywne dostarczanie bezpiecznych opakowań dla Twojego rynku zbytu? Sesja Roba van Doorna pomoże Ci zrozumieć, co można zrobić aby rozwijać swój biznes dziś i w przyszłości. 13.30-13.45 sesja pytań i odpowiedzi 13.45-14.45 lunch 14.50-15.10 prezentacja firmy Stora Enso: Marcus Weise, Piotr Kuzebski, Janusz Kosiński: „Przemyślane opakowanie – świat oczekuje nowego podejścia do podłoży” Prelegenci zaprezentują odpowiedź firmy Stora Enso na megatrendy, które w nieodległej przyszłości zdeterminują branżę opakowaniową, czyli: n rosnące zainteresowanie konsumentów opakowaniami przyjaznymi dla środowiska, bazującymi na zastosowaniu celulozowych włókien odnawialnych, przyjaznych środowisku, nie wpływających na zmiany klimatyczne; n konieczność produkcji małych opakowań ze względu na rosnącą liczbę jednoosobowych gospodarstw domowych, starzejące się społeczeństwo i globalizację umożliwiającą dostęp do szerokiego wyboru produktów; n krótki cykl funkcjonowania opakowań na rynku ze względu na częste wprowadzanie nowych produktów i marek. Konferencja będzie jednocześnie okazją do prezentacji jednego z wielu innowacyjnych produktów o nazwie Primeforma, który już dziś gwarantuje produkcję opakowań bezpiecznych, ekologicznych i ekonomicznych. 15.15-15.45 Barbara Kozielska, kierownik działu wdrożeń i zapewnienia jakości, Cezar SA, Grupa Chesapeake: „Produkcja bezpiecznych opakowań – z doświadczeń drukarni” 15.10-15.25 sesja pytań i odpowiedzi od 15.30 kawa, rozmowy, zakończenie konferencji