Dalsze inwestycje w strategiczny rozwój na rynku europejskim
1 Jan 1970 09:05
Firma UPM Raflatac nie odniosłaby globalnego sukcesu, gdyby osoby odpowiedzialne za jej osiągnięcia spoczęły na laurach. Dumna ze swojej przeszłości i patrząca ambitnie w przyszłość firma UPM Raflatac bezustannie rozwija produkcję na całym świecie, dzięki czemu może oferować swoim klientom innowacyjne produkty i usługi zarówno na dzisiejszych, jak i na przyszłych rynkach.
Koncentracja na produkcji foliowych laminatów etykietowych w Polsce
Nowa linia do powlekania w zakładzie UPM Raflatac w Nowej Wsi potwierdza jego rolę jako europejskiego centrum masowej produkcji foliowych laminatów etykietowych. Inwestycję ukończono w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Jej celem było umocnienie długoterminowego rozwoju firmy w istotnym i dynamicznie rosnącym segmencie rynku z zachowaniem konkurencyjnych cen.
Europejska branża etykiet odnotowuje ogólny wzrost, ale nasza inicjatywa w Nowej Wsi jest odpowiedzią na zwiększony popyt na foliowe materiały etykietowe, które zaczynają zastępować papier – tłumaczy Jussi Oksanen, wicedyrektor ds. folii i produktów specjalistycznych na region EMEIA. – Popyt napędzają głównie rynki Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej, więc zakład ten ma dobre położenie logistyczne względem najważniejszych rynków wymagających dużych nakładów foliowych laminatów. Jego lokalizacja w centrum Europy ułatwia dostawy do klientów na całym kontynencie.
Linie do powlekania o szerokości dwóch metrów gwarantują wysoką elastyczność i wydajne wykorzystanie surowców w procesie cięcia rolek na zamówienie. Wprowadzanych jest coraz więcej technologii umożliwiających doskonalenie właściwości laminatów z uwzględnieniem procesów w zakładach klientów firmy – możliwe jest na przykład dostosowanie stabilności wymiarów, aby uzyskać optymalną kontrolę i precyzję pasowania druku i nakładania etykiet.
Rozwój jakości i możliwości produkcyjnych wraz z potrzebami klientów
Rozwój wysokonakładowej produkcji etykiet foliowych napędzają największe branże wykorzystujące etykiety samoprzylepne, w tym segment żywności i napojów, kosmetyków oraz chemii gospodarczej. Częściowo jest to spowodowane samymi właściwościami folii – odpornością na wodę, elastycznością i przejrzystością – istotnymi dla funkcjonalności, możliwości graficznych i ostatecznego wyglądu etykiety. Lepsza trwałość, stabilność i odporność na wilgoć w porównaniu z papierem również zwiększa wydajność szybkiego przetwarzania i nakładania etykiet.
Zmiany demograficzne podobne do tych obserwowanych w Stanach Zjednoczonych i Azji również zwiększają popyt na etykiety foliowe. Pomniejszanie się rodzin i gospodarstw domowych powoduje, że świeża żywność jest coraz częściej pakowana w mniejsze, plastikowe pojemniki i torebki – oznacza to, że na półkach sklepowych jest coraz więcej produktów, a każdy z nich musi zostać opatrzony etykietą informacyjną.
UPM Raflatac chce się stać europejskim liderem w masowej produkcji etykiet foliowych – twierdzi Oksanen. – Ta strategiczna inwestycja umacnia pozycję firmy na wyraźnie rozwijającym się rynku etykiet foliowych. Dzięki niej możemy wykorzystywać dzisiejsze i przyszłe możliwości, produkować duże nakłady materiałów wysokiej jakości i błyskawicznie dostarczać je do naszych klientów.
Opracowano na podstawie materiałów firmy UPM Raflatac