Drukowanie małych nakładów etykiet i opakowań
1 Jan 1970 10:43

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sprzedaż internetowa stale rośnie z roku na rok, a pandemia jeszcze bardziej wpłynęła na rozwój tej gałęzi handlu. Przychody z handlu elektronicznego w Europie przekroczyły 425,2 mld USD w 2020 r. i wzrost ten prawdopodobnie będzie się utrzymywać, osiągając wartość około 570 mld USD do 2025 r. Tradycyjne strumienie przychodów maleją z powodu zmieniających się nawyków konsumenckich i zmian technologicznych, a w wyniku pandemii spora część firm rozwinęła też segment sprzedaży online. 

Ta zmiana zaowocowała nowymi możliwościami dla dostawców usług druku w kontekście drukowania różnorodnych opakowań i etykiet, w tym personalizacji i obsługi niskonakładowych zamówień. Drukarki OKI z białym tonerem z serii Pro9000 oraz pięciokolorowa drukarka etykiet Pro1050 idealnie wpisują się w ten trend. Zapewniają możliwość obsługi różnorodnych zamówień na produkcję etykiet i opakowań, także w niskich nakładach, co może stanowić lukratywne źródło przychodów dla dostawców usług druku. 

Możliwości na żądanie

Wiele sklepów detalicznych i restauracji przeszło na działalność online. Chociaż początkowo usługi te zostały opracowane jako krótkoterminowa odpowiedź na utrzymanie biznesu, to wiele firm odblokowało nowe, lukratywne strumienie przychodów i jest nastawionych na utrwalenie tych dodatkowych usług, a inne przedsiębiorstwa prawdopodobnie podążą za tym trendem. 

Przejście na nowy model oparty na handlu elektronicznym wiąże się z wyzwaniami operacyjnymi, których małe firmy nie brały dotychczas pod uwagę, od pakowania, etykietowania i wysyłki po zarządzanie zapasami magazynowymi. Ponadto słuchanie, zrozumienie i reagowanie na zapotrzebowanie klientów jest coraz bardziej niezbędnym krokiem, który może pomóc ustabilizować firmy po tych niepewnych czasach, a dostawcy usług druku mają wyjątkowe możliwości, aby pomóc im w dostarczaniu niskich nakładów druku opakowań i etykiet na żądanie.

Znaczenie opakowań

W przypadku przejścia na działalność online firmy muszą odtworzyć te same doświadczenia, do których klienci są przyzwyczajeni w środowisku fizycznym. A ponieważ opakowanie jest często pierwszym fizycznym punktem kontaktu z marką, przedsiębiorstwa potrzebują opakowań i etykiet, które odzwierciedlają jakość ich usług i produktów. Przejście na zakupy internetowe może nieść różne wyzwania, w tym rywalizację z nowymi lub innymi konkurentami, dlatego kluczowe znaczenie ma wyróżnianie się na rynku. Firmy muszą sprawić, aby proces odbioru i rozpakowywania ich zamówienia był ekscytujący i niezapomniany. Istotną rolę mogą tu odegrać etykiety i opakowania, które dodają efekt „wow”, zwłaszcza te spersonalizowane. Jeśli firma zadba o właściwe opakowanie, może zapewnić sobie powtórne zamówienia, jednak w przeciwnym wypadku może łatwo stracić klientów.

Wyeliminowanie ograniczeń związanych z drukiem niskonakładowym

Dostawcy usług druku od dawna mają trudności z przyjmowaniem zamówień niskonakładowych na etykiety i opakowania i często odmawiają ich wykonania. Czas i koszt przygotowania mniejszych serii zwiększa cenę produkcji, która zniechęca klientów. Tea Club, rodzinny importer herbaty, oraz Diet-Food, producent żywności ekologicznej, spotkali się z tym wyzwaniem. Firmy nie mogły znaleźć dostawcy usług druku zdolnego lub chętnego do realizacji mniejszych zamówień na opakowania i etykiety. Dostawcy wymagali znacznie większych zamówień minimalnych przy długim czasie realizacji, co prowadziło do marnotrawstwa i niemożności realizacji zamówień niestandardowych lub spersonalizowanych. Zastosowanie najnowszej technologii druku na żądanie od OKI z serii Pro9000 i drukarki etykiet Pro1050 umożliwiło łatwą i tanią produkcję kreatywnych etykiet oraz opakowań w żywych kolorach i profesjonalnej jakości na żądanie, a także spełnianie żądań klientów w zakresie personalizacji. 

Druk w pięciu kolorach od OKI robi wrażenie 

Inwestycja w urządzenie wyposażone w innowacyjną technologię druku w pięciu kolorach od OKI z serii Pro pozwala każdemu dostawcy usług druku na przekraczanie granic kreatywności. Unikalna technologia druku w pięciu kolorach CMYK+White umożliwia drukowanie etykiet, opakowań i innych materiałów z wykorzystaniem białego tonera jako podkładu, dzięki czemu projekty wyróżniają się na ciemnych i przezroczystych podłożach, otwierając nowe możliwości. 

OKI Pro9542EC to pięciotonerowa drukarka cyfrowa LED formatu A3+ oferująca możliwość drukowania kolorem białym jako pierwszym (na spodzie) i nakładanie wydruku CMYK w jednym przebiegu na szerokiej gamie nośników różnej grubości, w tym na kolorowych i przezroczystych materiałach. 

Wysoka rozdzielczość – 1200x1200 dpi, prędkość drukowania 50 str./min i nieporównywalna możliwość wyboru szerokiej gamy nośników o maksymalnej gramaturze sięgającej 360 g/m2 sprawiają, że urządzenie to jest idealnym rozwiązaniem dla firm, drukarń, agencji kreatywnych i organizacji, dla których ważne jest drukowanie materiałów graficznych czy opakowań na żądanie i wymagających doskonałej jakości wydruków oraz dla niskonakładowego druku produkcyjnego. Drukarka została zaprojektowana w taki sposób, aby pomóc zaoszczędzić środki finansowe. Tonery o dużej pojemności redukują interwencje użytkownika i przyczyniają się do obniżenia kosztów CPP. Firma zyskuje więc możliwość optymalizacji swoich kosztów i nakładów druku, dzięki czemu może przewidywać miesięczne wydatki oraz poziom produkcji i w łatwy sposób nimi sterować. 

Drukarka etykiet Pro1050 (CMYK +W) wprowadza nowy wymiar kolorystyczny w niskonakładowym druku etykiet z roli na rolę dzięki innowacyjnemu połączeniu cyfrowej technologii LED, kompozycji suchego tonera oraz unikalnej możliwości wykorzystania piątego koloru białego. To gwarancja większej elastyczności w projektowaniu i produkcji etykiet – drukowanie na przezroczystych lub kolorowych nośnikach jest niezwykle proste dzięki możliwości drukowania projektów z dodatkiem białego koloru lub białego nieprzezroczystego tła pod obrazem CMYK. Możemy drukować etykiety na niezwykle szerokim spektrum różnorodnych nośników – od papierów powlekanych, niepowlekanych i z teksturą, poprzez media na bazie PE, PP czy PET, po białe, transparentne lub kolorowe podłoża. Produkcja etykiet, dzięki możliwości zastosowania 5. koloru – białego, a także wykorzystania szerokiej gamy nośników jest dużo prostsza i bardziej opłacalna, zwłaszcza przy niskich nakładach.

Opracowano na podstawie materiałów firmy OKI