Dulux zmienia opakowania
1 Jan 1970 08:20

Rynek farb dekoracyjnych jest coraz bardziej konkurencyjny, a jednocześnie mniej zróżnicowany. Wyróżnienie swojego produktu staje się coraz trudniejsze, bowiem producenci oferują podobne produkty i zachwalają zbliżone parametry i korzyści z ich stosowania. Z uwagi na homogeniczność rynku, firma Akzo Nobel, producent farb Dulux, zdecydowała się na zmianę wizerunku swych opakowań. Nowe opakowania – zaprojektowane przez agencję brandingową Dragon Rouge – mają komunikować spójną, zauważalną i wyróżniającą się ofertę produktową, ułatwiając wybór farby trafiającej w potrzeby klienta oraz selekcję koloru. Co więcej, mają budzić emocje poprzez podkreślanie, że Dulux to nie tylko zwykłe farby dekoracyjne, ale również sposób na „zaproszenie szczęścia do naszych czterech ścian” – jak twierdzą producent. Oferta farb Dulux została podzielona na cztery grupy produktowe dopasowane do specyficznych potrzeb konsumentów. Styl Inspiration zawiera farby dla ludzi, którzy szukają oryginalnych idei mogących pomóc im w wyrażeniu swej osobowości poprzez kolorystykę wnętrz. Performance & Protection to farby z poprawionymi parametrami technicznymi dla klientów potrzebujących rozwiązań takich, jak niestandardowe pokrycia lub farby optycznie powiększające pomieszczenia. Well Being grupuje produkty, które spełniają potrzeby użytkowników przykładających dużą wagę do kwestii ochrony środowiska i dbających o bezpieczeństwo swych bliskich. Wreszcie seria Basics zawiera białe farby przeznaczone do odświeżania wnętrz. Projektanci nowych opakowań nie zapomnieli również o atrakcyjnym przekazie informacji, dopasowanym do każdej grupy farb. W każdej z nich nazwa produktu została umieszczona na środku opakowania dla zachowania spójności graficznej. Najważniejsze cechy zapisano z przodu etykiety, a pozostałe, bardziej szczegółowe, znalazły swe miejsce na bokach opakowania. Pudełka farb Inspiration są najbardziej inspirujące i emocjonalne. Używają kolorów kojarzących się z konkretnymi krajami lub regionami, by wzbudzić pozytywne emocje (w skład tej grupy wchodzi seria Kolory Świata inspirowana kolorystyką różnych zakątków globu, m.in. Kalkuty, Cejlonu, Tybetu czy Antarktydy oraz seria Glamour oferująca wyrafinowane efekty kolorystyczne). Opakowania Performance & Protection wykorzystują rozwiązania wskazujące na ich funkcjonalność i technologiczne zaawansowanie: ostre kształty, dużo srebrnego koloru, proste czcionki i wyraziste ikony informujące o kluczowych cechach. Opakowania Well Being grają na emocjach: są zielone (dla podkreślenia ekologiczności), ich nazwy są zapisane w formie odręcznego pisma, a obrazkowe wizualizacje tworzą wizerunek produktu przyjaznego dla środowiska i rodziny. Wreszcie seria Basics, która oferuje wyłącznie tańsze, białe farby o standardowych parametrach, komunikuje swe przeznaczenie dużą ilością bieli oraz prostymi grafikami. Na podstawie informacji firmy Akzo Nobel opracował TK