Durst: komercyjny debiut Technologii Wodnej 
1 Jan 1970 11:36

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pierwszym komercyjnym użytkownikiem przełomowej Technologii Wodnej firmy Durst zostało przedsiębiorstwo Bauernfeind Print + Display, które z globalnymi producentami markowych towarów podpisało kilka umów na zadruk opakowań typu display z tektury falistej. 

Dzięki zastosowaniu nowej technologii firma Bauernfeind ma zwiększać swoje obroty w wysokości 2 mln EUR o 25% rocznie. Rozwój zapewnią klienci z nowych rynków docelowych – takich jak kosmetyczny, farmaceutyczny, spożywczy i napojowy – którzy skorzystają z zalet przyjaznego dla środowiska druku z wykorzystaniem Delta WT 250, pierwszego płaskiego systemu druku opartego na nagrodzonej w konkursie FEFCO Award Technologii Wodnej Durst dla druku jedno- i wieloprzebiegowego (zaanonsowanej po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach drupa). 

16Thomas Bauernfeind jest dyrektorem wykonawczym w firmie Bauernfeind z austriackiego Obergrünburga, która współpracuje z Durstem od 7 lat. Jak mówi: W przeszłości niektóre rynki były dla nas zamknięte z uwagi na zapach atramentów UV używanych do zadruku, niepożądany w przypadku określonych opakowań oraz produktów typu display. Teraz jednak otworzył się przed nami świat zupełnie nowych możliwości. Oto przykład: jedna z czołowych globalnych marek napojowych była pod tak wielkim wrażeniem, że zaczęła wykorzystywać displaye zadrukowane na naszym systemie Delta WT 250. Zapewnia on druk bezzapachowy, pozbawiony migracji i gwarantuje wyjątkowe efekty.

Jesteśmy absolutnie pewni, że stanie się ona – w charakterze technologii wspomagającej – kluczowa dla naszych ambitnych planów rozwoju, których elementem jest zwiększenie naszych obrotów o 25% rocznie. Oczekujemy też zwrotu z inwestycji w ciągu najbliższych 2 lat – dodaje Bauernfeind.

Markus Gutmann, kierownik ds. klientów kluczowych w firmie Bauernfeind, który pracuje w branży druku i opakowań od 36 lat, dodaje: To już nie jest kwestia pytania: cyfra czy offset? Nawet ekspert nie jest dzisiaj w stanie ich od siebie odróżnić, a jakość druku cyfrowego firmy Durst jest lepsza od offsetowej. Kolory są po prostu niesamowite, zwłaszcza w odniesieniu do żywych i błyszczących barw. Ta innowacyjna technologia ma prawdziwie rewolucyjny potencjał.

Produkcja na masową skalę rozpoczęła się w lutym br., a czasy dostaw dla klientów mierzone są już w dniach, a nie tygodniach. Typowa długość nakładu na nowej maszynie mieści się od 100 do 500 metrów, jednak może być bez problemu wydłużona do 1000 m. Większość zleceń na druk bezpośredni dotyczy powlekanej tektury falistej, w mniejszym stopniu litej oraz innych podłoży celulozowych takich jak płyty komórkowe. 

Wolfram Verwüster, dyrektor segmentu opakowań z tektury falistej oraz druku na displayach w firmie Durst: Od momentu premiery jesteśmy zdziwieni ogromnym zainteresowaniem Technologią Wodną Durst. Teraz szykujemy się na długi proces rozwoju nowego biznesu i pomocy firmom takim jak Bauernfeind, którą miło nam ogłosić pierwszym użytkownikiem systemu Delta WT 250. Nie chodzi tylko o świetne systemy, które dostarczamy, ale również bezkonkurencyjną ofertę ciągłego wsparcia klientów.

A co z przyszłością? Rola Dursta będzie kluczowa – uważa Thomas Bauernfeind. – Jesteśmy niezwykle zadowoleni z ogólnie doskonałego serwisu zapewnianego przez firmę Durst (…). Naszym celem jest dalsze zwiększenie nakładów z myślą o kolejnej inwestycji, tym razem w system Dursta Delta SPC 130 Single-Pass oparty na technologii wodnej, a przynajmniej w zakup dodatkowego modelu Delta WT 250.

Technologia Wodna Durst zapewnia jakość optyczną i dotykową na poziomie druku offsetowego na gamie powlekanych tektur wykorzystywanych do produkcji opakowań i displayów. Atramenty wykorzystywane w tej technologii są bezzapachowe oraz nie wymagają rejestracji i autoryzacji stosownie do wymogów ochrony zdrowia i bezpieczeństwa użytkowników.

Na podstawie informacji firmy Durst opracował TK