Emballage 2012: godny jubileusz
1 Jan 1970 08:20

W dniach 19-22 listopada bieżącego roku w Paryżu odbędą się jubileuszowe, 40. Międzynarodowe Targi Pakowania i Opakowań Emballage: miejsce spotkań profesjonalistów z branży opakowań, prezentacji nowych rozwiązań i wymiany doświadczeń. W tym roku ponad 1000 wystawców zaprezentuje tysiącom zwiedzających kompletną ofertę dla tego sektora: od maszyn do produkcji opakowań, przez urządzenia do kodowania, znakowania i drukowania, aż po produkt finalny: gotowe opakowanie. Atrakcyjny program jubileuszowy Emballage to targi, których organizatorzy szczycą się przemyślanym układem stoisk, ułatwiającym zwiedzanie i zapoznawanie się z ofertą branży. Goście będą mogli więc obejrzeć sektor przemysłu spożywczego oraz napojów i płynów (najchętniej odwiedzane na targach), który zgromadzi w tym roku ponad 400 firm; sektor urody, zdrowia oraz produktów luksusowych z ponad 200 stoiskami i przeszło 10 tys. zwiedzających; sektory motoryzacyjny, budowlany, dóbr konsumpcyjnych itp. (300 wystawców); sektory połączone, skierowane do przedstawicieli wszystkich branż, poświęcone kodowaniu, surowcom, etykietom, drukowaniu opakowań itd.; wreszcie pawilony narodowe i międzynarodowe. Sukces ekspozycji Pack Innovation sprzed dwóch lat (18 tys. zwiedzających) sprawił, że w tym roku targi Emballage po raz kolejny zorganizują wydarzenie poświęcone nowościom z dziedziny opakowalnictwa, prezentujące tendencje rozwojowe tego sektora. W specjalnej przestrzeni w centrum targów goście imprezy będą mogli się zapoznać z przedpremierowymi nowościami ofe-rowanymi przez wystawców, wybranymi przez jury złożone z dziennikarzy prasy międzynarodowej: opakowaniami, materiałami i technologiami oraz innowacyjnymi maszynami. We współpracy z 12 czołowymi profesjonalistami z branży wchodzącymi w skład Komitetu Pack Experts (reprezentującymi m.in. firmy Groupe Carrefour, Coca-Cola, Danone, L'Oreal, Nestle i Renault), organizatorzy targów wybiorą najlepsze nowości spośród innowacji prezentowanych przez wystawców Emballace 2012. Z okazji jubileuszowej, 40. edycji targów przygotowano również wydarzenia specjalne: n wystawę „I love Pack” (organizatorzy: agencja Dragon Rouge wraz z Francuskim Instytutem Designu) prezentującą, jak opakowania i marki wpływają na ewolucję naszego stylu życia, stanowiąc jednocześnie zwierciadło i integralną część naszego życia; n Emballage TV, nadającą na żywo platformę telewizyjną poświęconą aktualnościom z branży, która będzie gościć przedstawicieli mediów, ekspertów i wystawców dyskutujących na najbardziej aktualne tematy, dostępną także na kanale YouTube; n Pack Vision, cykl konferencji poświęcony przyszłości opakowań i podejmujący szerokie spektrum tematów dotyczących cyklu życia opakowań: od nowych wyzwań strategicznych, ekonomicznych oraz marketingowych po perspektywy rozwoju i innowacji. Wśród przewidzianych tematów znajdą się m.in. te poświęcone opakowaniom i produktom bezpiecznym dla użytkowników i konsumentów, funkcjonalności opakowań i ergonomii w służbie konkretnych celów oraz komunikacji poprzez i na opakowaniach; n wystawa „Remarkable Packagings & Alternatives”, prezentująca różnorodne podejście do opakowań prezentowane przez 6 szkół designu z Niemiec, Kanady, Hiszpanii, Finlandii, Włoch i Francji; n forum SYMOP poświęcone technicznym aspektom opakowań (automatyzacja, robotyka, linie produkcyjne, ekokoncepcje, wizje itd.) pt. „Francuska jakość: wizja, robotyka, rozwiązania dla maszyn produkujących innowacyjne opakowania”. Na pół roku przed targami Zdaniem organizatorów, tegoroczna edycja targów zapowiada się bardzo obiecująco: udział w targach zgłosiło 1100 wystawców, w tym 48 proc. spoza Francji (dotychczas zarezerwowano 92 proc. powierzchni ekspozycyjnej). Najliczniej reprezentowane będą firmy z Francji, Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Turcji oraz Belgii. W porównaniu z poprzednią edycją znacząco wzrośnie liczba wystawców z Turcji, Chin i Tajwanu, udział zgłosiło również kilka krajów nieobecnych na poprzednich targach (Arabia Saudyjska, Liban, Norwegia oraz Wietnam). Na 6 miesięcy przed otwarciem w gronie wystawców figurują trzy polskie firmy: Bech Packaging, Coffee Service oraz Plastmoroz. Udział w targach zapowiedzieli liderzy rynku opakowań, m.in: Arol Group, Coesia Group, DS Smith Packaging France, KHS, Gerhard Schubert, Harro Höfliger, Marchesini, G. Mondini, Sew Usocome etc. Opracowano na podstawie materiałów organizatora