Etykieta pod lupą
1 Jan 1970 08:55

Produkty FMCG muszą wyróżniać się wśród innych i dążyć do sukcesu na sklepowej półce. Etykiety są niezbędnym elementem w produkcji tego typu artykułów. Służą działaniom marketingowym przyciągając uwagę konsumentów i przesądzają o atrakcyjności samego produktu. Często uważa się, że to design jest kluczowy, aby z powodzeniem konkurować na rynku. Jednak nawet najlepszy projekt, jeśli nie idzie w parze z jakością wykonania, traci swoją unikatowość. Jakie parametry powinna spełniać drukarnia fleksograficzna, aby była w stanie w pełni realizować potrzeby dzisiejszego klienta? Doświadczona drukarnia dysponuje elastycznie myślącą i świadomą procesów poligraficznych kadrą, dzięki której łatwiej przezwycięży ewentualne sytuacje kryzysowe. Dodatkowo, dzięki zorientowaniu na końcowy wynik, w odpowiednim momencie może służyć fachowym doradztwem. Klienci często nie znają technologii i nie wiedzą, co, kiedy i w jakim stopniu decydująco wpływa na wydruk, który zamówili. Oczekują przeprowadzenia przez cały proces, całościowego spojrzenia i efektu końcowego zgodnego z ich wyobrażeniem. Druk fleksograficzny jest wszechstronny i daje bardzo duże możliwości, ale miękka forma drukowa niesie ryzyko zniekształcenia obrazu. Dlatego tak ważne są zaangażowanie ze strony wykonawcy i czujność w trakcie wszystkich etapów realizacji. Obsługa nastawiona na relację i dialog z klientem nie jest dziś niestety standardem, a przecież żadna, nawet najnowocześniejsza maszyna nie zastąpi ingerencji człowieka. Zanim farba wyschnie Potrzeby klientów stają się jednak coraz bardziej wyszukane i niosą za sobą nowe wyzwania. Wiedza techniczna, zrozumienie i szybkie reagowanie nadal pozostają nieocenione, ale tylko przy odpowiednich zasobach technologicznych można spełnić skomplikowane wymagania. W drukarni ETYFLEX równolegle realizuje się wiele zleceń. Rozbudowany i ciągle modernizowany park maszynowy sprzyja szybkim realizacjom. Maszyny z automatycznym trzymaniem paserów i wieloma sekcjami drukującymi wspomagają stabilność drukowania dużych nakładów, a oprócz wielokolorowego zadruku można w czasie jednego przebiegu wykonać również wielorakie uszlachetnienia. Możliwości druku typu: 2 kolory sitodrukiem, do 3 kolorów od strony kleju, złocenie i srebrzenie równocześnie, lakier błyszczący i matowy na jednej etykiecie, tłoczenie i sztancowanie różnych kształtów na wielu podłożach dają pole do rozwinięcia projektowej kreatywności. Nie zawsze też samym drukiem można uzyskać zamierzony efekt. W przypadku etykiet na modne dziś produkty ekologiczne już na etapie projektowania i przygotowania trzeba uwzględnić pewne założenia… Osoby odpowiedzialne za kwestie techniczne, chcąc nie chcąc, ingerują w projektowanie. W tej sytuacji bliskość studia graficznego okazuje się niezbędna. Taki kompetentny i niezależny dział przy drukarni pozwala kompleksowo realizować zamówienia, a ścisła współpraca wpływa na jakość gotowego produktu. Ważna w przypadku fleksografii jest również powtarzalność druku, czyli stabilność kolorystyczna osiągana przy kolejnych, często szybkich, dodrukach. Własna cyfrowa przygotowalnia CtP usprawnia ten proces i bezpośrednio przekłada się na jakość. Przygotowane na miejscu polimerowe formy drukowe szybciej trafią na cylindry i szybciej rozpocznie się druk – ostatni etap, który pokaże, że wszystko miało znaczenie. Technologia fleksograficzna stawia drukarzom wysokie wymagania, a klienci żądają wysokiej jakości. Ale jak mówi dewiza Winstona Churchilla: Pokonane trudności – to wykorzystane szanse. AG