Etykiety multitac – marketing wielostronny Krystyna Dziewanowska
1 Jan 1970 21:26

Masz zamiar umieścić na niewielkim produkcie dużo informacji, chcesz zakomunikować konkurs lub promocję, a może po prostu przyciągnąć uwagę potencjalnego nabywcy ciekawą etykietą? Zastanów się nad etykietami multitac, są nie tylko wielowarstwowe, ale również wielostronne. Multitac – co to jest? Etykiety multitac składają się przynajmniej z dwóch warstw, które pokryte są klejami o odmiennych właściwościach. Warstwa spodnia przykleja silnie całą etykietę do opakowania lub produktu. Kolejną warstwę lub warstwy pokrywa specjalny klej umożliwiający jej wielokrotne odklejanie i przyklejanie. W zależności od indywidualnych potrzeb klienta w drukarniach dobiera się odpowiednie materiały wierzchnie z gamy papierów lub foli, które następnie mogą być dekorowane kolorowym nadrukiem lub zdobieniami w postaci złoceń oraz posrebrzania. Warto zauważyć, iż jedynie w sytuacji, gdy zamówienie nie jest skomplikowane można skorzystać z gotowych surowców dwuwarstwowych, gdyż producenci papierów nie oferują wielu gotowych rozwiązań. Etykiety multitac można zaprojektować w nietypowym kształcie lub wykonać je z oryginalnych materiałów, np. folii metalizowanych lub papierów z fakturą. Dzięki zastosowaniu odpowiednich surowców będziemy mogli również zadrukować naszą etykietę od strony kleju. Jak potwierdzają specjaliści, wygląd i dobór materiałów są szczególnie istotne, jeśli nasze etykiety będą traktowane nie tylko jako nośnik informacji, ale również jako narzędzie marketingowe. Promocyjne zdolności Multitac znajdują swe zastosowanie w wielu branżach. Jednak w sektorze spożywczym możliwości ich wykorzystania są wyjątkowo szerokie. Przede wszystkim pozwalają wyróżnić produkt, tym samym zatrzymują wzrok klienta i skłaniają go do rozważenia impulsywnego zakupu. Ponadto pozwalają kilkakrotnie zwiększyć powierzchnię zadruku, co w przypadku produktów o niewielkich gabarytach może mieć bardzo duże znaczenie. Bez kosztownej zmiany całego opakowania zyskujemy miejsce, by poinformować o konkursie, promocji lub ofercie specjalnej. Jeśli na zewnętrznej stronie etykiety umieścimy duży napis określający rodzaj naszej promocji, na wewnętrznych jej stronach będziemy mogli wyjaśnić szczegóły konkursu lub załączyć formularz zgłoszeniowy. Dzięki wielowarstwowości etykiety multitac pewne informacje możemy również ukryć. I tak wszelkiego rodzaju kody promocyjne, pytania konkursowe, a nawet zdrapki mogą być dostępne dla klienta dopiero po zakupie danego produktu. W tym przypadku kolorowa etykieta wierzchnia działa jak wabik, dopiero wewnętrzna pozwala uzyskać dostęp do właściwych informacji. Za pomocą multitac możemy też dołączyć gadżet lub próbkę nowego produktu. Dodatkowa powierzchnia może być użyta jako nośnik naszej wewnętrznej reklamy. Tym samym jedne nasze produkty reklamują drugie, co jest szczególnie przydatne, jeśli promocyjne artykuły są wprowadzane na rynek jedynie tymczasowo, np. na okres świąteczny lub wakacyjny. Etykieta jak poliglota Dodatkowe miejsce na etykiecie jest również bardzo atrakcyjne dla eksporterów. Prawo wielu państw wymaga, aby produkty spożywcze były oznakowane w ich rodzimym języku. Ten obowiązek nie zawsze jest łatwy do spełnienia, gdyż tłumaczenie składu, opis producenta i przekazy marketingowe zajmują sporo miejsca. Jeśli nie chcemy projektować osobnych opakowań do każdego z krajów, wystarczy zastosować wielowarstwowe etykiety. Cenną, „doklejoną” powierzchnię możemy przeznaczyć na różne wersje językowe lub dodatkowe informacje o produkcie. Na koniec warto dodać, że stosowanie etykiet typu multitac ma również swój wymiar ekologiczny. Obie warstwy umieszczane są na pojedynczym podkładzie, a więc nie tylko ograniczamy zużycie tego surowca, ale również redukujemy ilość odpadów powstających na skutek etykietowania. Etykiety multitac to kolejny pomysł na wzmocnienie przekazów marketingowych na opakowaniu. Sprytny i mało kosztowny. Jego wykorzystanie na konkretnym produkcie w dużej mierze zależy od potrzeb i kreatywności producentów. Promując swoją markę możemy wabić, intrygować i zaczepiać klientów. Przecież nie zawsze kupujemy te produkty, na które apetyt ma nasz żołądek, czasem motywacją jest nasza ciekawość, chęć odkrycia, co jest w środku.