Hamburger w stylu bling 
1 Jan 1970 13:34

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Popularna sieć fast foodów McDonald's zaprosiła do współpracy brytyjskiego projektanta i celebrytę Juliena Macdonalda, znanego na Wyspach przede wszystkim z udziału w roli jurora w popularnym programie „Britain's Next Top Model”. Efektem kooperacji nie jest jednak nowa kanapka, ale... opakowanie, które nie przypomina niczego, co kiedykolwiek widzieli wcześniej miłośnicy amerykańskiej jadłodajni. 

Julien Macdonald nie należy na razie do ścisłej czołówki ligi światowych projektantów, choć w jego eleganckich sukniach paradowały dotychczas po czerwonych dywanach m.in.: Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Taylor Swift oraz Kim Kardashian. Projektant rozpoczął swoją karierę od pracy m.in. dla Chanel u boku Karla Lagerfelda oraz dla domu mody Alexander McQueen. Jego karierze tempa nadała trzyletnia przygoda z Givenchy, gdzie przez trzy lata pracował jako dyrektor kreatywny. W 2004 r. wyjechał z Paryża i skupił się na rozwijaniu własnej marki, której emblematem stały się bogato zdobione, koronkowe suknie. 

Teraz Macdonald odciska swój ślad na zdecydowanie bardziej masowym rynku jedzenia na wynos. Zaprojektował bowiem dla amerykańskiej sieciówki luksusowe opakowania na kanapki. Barokowe pudełka w czarno-złotej tonacji pokryte są kryształkami i innymi zdobieniami, doskonale wpisującymi się w modowe DNA ich twórcy. Nie mogło oczywiście zabraknąć na nich charakterystycznych złotych łuków, będących znakiem rozpoznawczym amerykańskiej sieci.

Na wyjątkowy zestaw dostępny pod nazwą Signature Collection (tak określa się kolekcje sygnowane przez znanych projektantów) składają się kanapki w trzech smakach: Classic, BBQ oraz Spice (czyli klasyczny, barbecue oraz na ostro). W skład każdego wchodzą wymyślne dodatki i hamburgery wołowe o grubości 20 mm. Dla przykładu hamburger w wersji Classic to bułka zawierająca kotlet wołowy wędzony w dymie drzewa dębowego, ser cheddar, sos musztardowo-majonezowy, sałatę oraz czerwoną cebulę. 

Tłumacząc źródła swej inspiracji przy tworzeniu opakowań dla McDonald's, projektant przyznał: Czerpałem pomysły z moich kreacji oraz kultowych, bogato zdobionych sukien noszonych przez gwiazdy na czerwonym dywanie. Przeniosłem je na złote, utrzymane w barokowym przepychu pudełko, które jest idealnym opakowaniem dla kanapek z serii Signature Collection.

To nasza pierwsza współpraca przy opakowaniach w Wielkiej Brytanii; odważna i ekscytująca decyzja, która nie przypomina niczego, co kiedykolwiek wcześniej zrobiliśmy. Partnerstwo z tak ikonicznym projektantem jak Julien Macdonald jest fantastyczne, zaś jego pięknie zaprojektowane pudełko wysadzane gwiazdami doskonale uzupełnia Signature Collection – podkreśliła Emily Somers, wiceprezes ds. marketingu w McDonald's. 

Do sprzedaży trafi zaledwie 1000 pudełek Signature Collection; będzie je można zdobyć podczas rozmaitych imprez organizowanych w najbliższych tygodniach w 900 brytyjskich restauracjach McDonald's. Nie wiadomo jeszcze, ile będą kosztować, ale ceną na pewno przewyższą swoją zawartość (cena zapewne wielokrotnie wzrośnie, gdy pojedyncze okazy trafią na internetowe aukcje). Co ciekawe, możliwość zakupu będą mieli tylko mieszkańcy Wysp; brytyjska narodowość oraz ukończone 18 lat to dwa niezbędne warunki pozwalające zapisać się do udziału w wydarzeniach, podczas których będzie można zdobyć hamburgery w niezwykłych opakowaniach. 

Powstanie również jedno opakowanie wysadzane prawdziwymi, drogocennymi kamieniami, które trafi na specjalną aukcję; dochód z jego sprzedaży zasili organizacje wspierane przez fundację Ronalda McDonalda.

To nie pierwszy raz, kiedy McDonald's brata się ze światem mody. Kolekcję inspirowaną złotymi łukami tak charakterystycznymi dla amerykańskiej sieciówki zaprezentował Jeremy Scott dla Moschino w 2014 r. Scott połączył klasyczne, chanelowskie formy ubrań z symbolami jednoznacznie kojarzącymi się z restauracją fast food, uzupełniając kolekcję ubrań o dodatki w rodzaju etui na telefon przypominającego porcję frytek w czerwonym opakowaniu lub torebek imitujących zestawy Happy Meal.

Na podstawie informacji prasowych opracował TK