Preferencje konsumentów i coraz ostrzejsze regulacje prawne zwiększyły motywację do stosowania bardziej zrównoważonych i bezpiecznych opakowań. Jednocześnie duże znaczenie przykłada się do poprawy wydajności i efektywności. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Metsä Board uzupełniła swoją ofertę tektur premium o usługę 360 Service, która przynosi Klientom wymierne korzyści w całym łańcuchu wartości opakowań – od łatwego recyklingu przez wizerunek marki, wydajność produkcji i łańcucha dostaw po ograniczenie wpływu na środowisko i inne aspekty.
Rozwiązania korzystne dla gospodarki obiegowej wynikają z innowacji i udostępniania wiedzy. Szybkie zmiany na rynku wymagają współpracy partnerskiej, a zwycięzcami zostają firmy, które potrafią szybko współpracować, opracowywać i testować nowe rozwiązania – mówi Mika Joukio, dyrektor zarządza- jący Metsä Board. – W Metsä Board mamy dokładną wiedzę o naszych materiałach – tekturach premium o obniżonej gramaturze. To jest podstawa naszej oferty, ale możemy zaoferować naszym Klientom znacznie więcej niż samą tekturę.
Naszą misją jest zostanie preferowanym dostawcą innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań dla opakowań z włókien drzewnych – dodaje Marcin Łaba, dyrektor serwisu technicznego Metsä Board w regionie CEE. – Zauważyliśmy, że nasi Klienci mają większe wymagania w zakresie opakowań niż kiedykolwiek wcześniej, a współpraca z naszymi ekspertami daje wyraźne korzyści w całym łańcuchu wartości w dziedzinie opakowań.
Więcej niż tektura
Metsä Board 360 Service to podejście oparte na rozległym doświadczeniu w dziedzinie tektury i opakowań, zdobytym w ciągu dziesięcioleci współpracy z czołowymi światowymi dostawcami rozwiązań technicznych, instytutami badawczymi, właścicielami marek, przetwórcami, drukarniami, producentami tektury falistej oraz dostawcami usług logistycznych i informatycznych. Wszystko bierze swój początek w wysokowydajnym materiale Metsä Board, oprócz którego oferowane są usługi dodające wartość dla Klienta. Za niektóre z nich są pobierane dodatkowe opłaty, np. w przypadku szybkich dostaw oraz materiałów z certyfikatem FSC.
Z naszych usług mogą korzystać zarówno właściciele marek, jak i przetwórcy – wyjaśnia Marcin Łaba. – Usługi te przynoszą wymierne korzyści podczas współpracy z Metsä Board. Wykorzystujemy rozległe know-how, które zgromadziliśmy w dziedzinie tektury i nie tylko: również w projektowaniu opakowań, wydajności przetwórstwa i produkcji tektury falistej, w zrównoważonym rozwoju i optymalizacji łańcucha dostaw, by wymienić tylko kilka z nich. W niektórych przypadkach pracowaliśmy równolegle z przetwórcą i właścicielem marki, aby osiągnąć optymalne rozwiązanie w dziedzinie opakowań.
360 Service obejmuje pięć elementów:
Sustainability Service – zapewnianie zgodności opakowań tekturowych z przepisami i zasadami zrównoważonego rozwoju.
Packaging Design Service – lepsze wrażenia konsumentów przy mniejszym obciążeniu środowiska.
Technical Service – używanie dogłębnej wiedzy technicznej Metsä Board do zwiększania wydajności przetwarzania i poprawy parametrów.
R&D Service – rozbudowane testowanie i wykorzystywanie nowych możliwości w ramach wspólnych projektów badawczo-rozwojowych.
Supply Chain and Digital Service – elastyczne, zrównoważone i niezawodne dostawy tektury na całym świecie.
Wymierne korzyści
Opracowaliśmy proces dostarczania usług, który zaczyna się od zidentyfikowania bolączek Klientów i tego, co możemy zrobić, aby im pomóc – kontynuuje Marcin Łaba. – W zależności od potrzeb Klienta sięgamy po jedną lub kilka z naszych usług, aby stworzyć indywidualną propozycję serwisu, który przyniesie Klientowi oczekiwane korzyści. Dzięki rozwiązaniom opakowaniowym klasy premium możemy stworzyć projekty zwiększające w wymierny sposób oddziaływanie marki i sprzedaż. W jednym przypadku współpraca w zakresie projektowania z właścicielem marki napojów przyniosła wzrost sprzedaży o 70%.
Wśród przykładów działań zrealizowanych w ramach 360 Service Marcin Łaba wymienia: zdalną pomoc z wykorzystaniem okularów rozszerzonej rzeczywistości w przypadku, gdy nie było możliwości odwiedzenia klienta z powodu pandemii; wyeliminowanie plastiku z pudełek na pączki, aby ułatwić recykling; przyspieszenie czasu wprowadzenia produktu na rynek dzięki testom w niskiej temperaturze – 70°C; narzędzia online, które pozwoliły klientom zaoszczędzić czas, zapewniając całodobowy dostęp do stanów magazynowych i zamówień; zmniejszenie śladu węglowego opakowań nawet o 50%.
Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się usługi związane ze zrównoważonym rozwojem. Nasi Klienci szukają sposobów zmniejszenia wpływu opakowań na środowisko. Dzięki tej ofercie możemy pomóc im w osiągnięciu ich celów i zmniejszeniu emisji CO2 z paliw kopalnych w ich łańcuchu wartości – podsumowuje Mika Joukio. AN