Idealne opakowania z usługą Metsä Board 360 Service 
1 Jan 1970 09:49

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Preferencje konsumentów i coraz ostrzejsze regulacje prawne zwiększyły motywację do stosowania bardziej zrównoważonych i bezpiecznych opakowań. Jednocześnie duże znaczenie przykłada się do poprawy wydajności i efektywności. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Metsä Board uzupełniła swoją ofertę tektur premium o usługę 360 Service, która przynosi Klientom wymierne korzyści w całym łańcuchu wartości opakowań – od łatwego recyklingu przez wizerunek marki, wydajność produkcji i łańcucha dostaw po ograniczenie wpływu na środowisko i inne aspekty.

Rozwiązania korzystne dla gospodarki obiegowej wynikają z innowacji i udostępniania wiedzy. Szybkie zmiany na rynku wymagają współpracy partnerskiej, a zwycięzcami zostają firmy, które potrafią szybko współpracować, opracowywać i testować nowe rozwiązania – mówi Mika Joukio, dyrektor zarządza- jący Metsä Board. – W Metsä Board mamy dokładną wiedzę o naszych materiałach – tekturach premium o obniżonej gramaturze. To jest podstawa naszej oferty, ale możemy zaoferować naszym Klientom znacznie więcej niż samą tekturę.

Naszą misją jest zostanie preferowanym dostawcą innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań dla opakowań z włókien drzewnych – dodaje Marcin Łaba, dyrektor serwisu technicznego Metsä Board w regionie CEE. – Zauważyliśmy, że nasi Klienci mają większe wymagania w zakresie opakowań niż kiedykolwiek wcześniej, a współpraca z naszymi ekspertami daje wyraźne korzyści w całym łańcuchu wartości w dziedzinie opakowań.

Więcej niż tektura

Metsä Board 360 Service to podejście oparte na rozległym doświadczeniu w dziedzinie tektury i opakowań, zdobytym w ciągu dziesięcioleci współpracy z czołowymi światowymi dostawcami rozwiązań technicznych, instytutami badawczymi, właścicielami marek, przetwórcami, drukarniami, producentami tektury falistej oraz dostawcami usług logistycznych i informatycznych. Wszystko bierze swój początek w wysokowydajnym materiale Metsä Board, oprócz którego oferowane są usługi dodające wartość dla Klienta. Za niektóre z nich są pobierane dodatkowe opłaty, np. w przypadku szybkich dostaw oraz materiałów z certyfikatem FSC.

Z naszych usług mogą korzystać zarówno właściciele marek, jak i przetwórcy – wyjaśnia Marcin Łaba. – Usługi te przynoszą wymierne korzyści podczas współpracy z Metsä Board. Wykorzystujemy rozległe know-how, które zgromadziliśmy w dziedzinie tektury i nie tylko: również w projektowaniu opakowań, wydajności przetwórstwa i produkcji tektury falistej, w zrównoważonym rozwoju i optymalizacji łańcucha dostaw, by wymienić tylko kilka z nich. W niektórych przypadkach pracowaliśmy równolegle z przetwórcą i właścicielem marki, aby osiągnąć optymalne rozwiązanie w dziedzinie opakowań.

360 Service obejmuje pięć elementów:

Sustainability Service – zapewnianie zgodności opakowań tekturowych z przepisami i zasadami zrównoważonego rozwoju. 

Packaging Design Service – lepsze wrażenia konsumentów przy mniejszym obciążeniu środowiska.

Technical Service – używanie dogłębnej wiedzy technicznej Metsä Board do zwiększania wydajności przetwarzania i poprawy parametrów.

R&D Service – rozbudowane testowanie i wykorzystywanie nowych możliwości w ramach wspólnych projektów badawczo-rozwojowych.

Supply Chain and Digital Service – elastyczne, zrównoważone i niezawodne dostawy tektury na całym świecie. 

Wymierne korzyści

Opracowaliśmy proces dostarczania usług, który zaczyna się od zidentyfikowania bolączek Klientów i tego, co możemy zrobić, aby im pomóc – kontynuuje Marcin Łaba. – W zależności od potrzeb Klienta sięgamy po jedną lub kilka z naszych usług, aby stworzyć indywidualną propozycję serwisu, który przyniesie Klientowi oczekiwane korzyści. Dzięki rozwiązaniom opakowaniowym klasy premium możemy stworzyć projekty zwiększające w wymierny sposób oddziaływanie marki i sprzedaż. W jednym przypadku współpraca w zakresie projektowania z właścicielem marki napojów przyniosła wzrost sprzedaży o 70%.

Wśród przykładów działań zrealizowanych w ramach 360 Service Marcin Łaba wymienia: zdalną pomoc z wykorzystaniem okularów rozszerzonej rzeczywistości w przypadku, gdy nie było możliwości odwiedzenia klienta z powodu pandemii; wyeliminowanie plastiku z pudełek na pączki, aby ułatwić recykling; przyspieszenie czasu wprowadzenia produktu na rynek dzięki testom w niskiej temperaturze – 70°C; narzędzia online, które pozwoliły klientom zaoszczędzić czas, zapewniając całodobowy dostęp do stanów magazynowych i zamówień; zmniejszenie śladu węglowego opakowań nawet o 50%.

Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się usługi związane ze zrównoważonym rozwojem. Nasi Klienci szukają sposobów zmniejszenia wpływu opakowań na środowisko. Dzięki tej ofercie możemy pomóc im w osiągnięciu ich celów i zmniejszeniu emisji CO2 z paliw kopalnych w ich łańcuchu wartości – podsumowuje Mika Joukio. AN