Innowacje w branży opakowań
1 Jan 1970 14:52

W dniach 10-11 kwietnia w Warszawskim Centrum Wystawienniczym Expo XXI odbędzie się V edycja targów easyFairs Packaging Innovations, poświęconych nowym rozwiązaniom w branży opakowań. Organizatorzy zapowiadają, że wzorem lat ubiegłych na stoiskach będzie można zobaczyć najnowsze rozwiązania oraz szeroką gamę atrakcyjnych opakowań. Nieszablonowe i atrakcyjne opakowanie wyróżnia się na sklepowej półce i przyciąga wzrok konsumentów. Wysoka jakość wykorzystanych materiałów, ciekawe wzornictwo i niebanalny projekt zachęcają do zakupu i nierzadko podnoszą wartość produktu, który kryje się we wnętrzu. Dostarczanie wiedzy, w jaki sposób wykorzystać potencjał tkwiący w opakowaniu, jest od kilku lat ideą przyświecającą organizatorom targów Packaging Innovations. Dlatego wzorem poprzednich edycji tegoroczna impreza ma zaoferować świeże spojrzenie na tematykę opakowań, etykiet, przepakowywania i konfekcjonowania produktów. Goście odwiedzający targowe stoiska znajdą na nich nowatorskie projekty opakowań, poznają najnowsze trendy i rozwiązania w dziedzinie pakowania produktów oraz etykietowania i reklamy, zobaczą nowoczesne techniki nadruków i printingu, a także dowiedzą się, jak wykorzystać przestrzeń na półce sklepowej oraz jak posłużyć się opakowaniami zbiorczymi do celów marketingowych. Wśród przeszło 100 wystawców (m.in.: Aniflex, Arexim, Bericap, Chesapeake Białystok, Coffee Service, Heinz Glass, Iggesund Paperboard, Karl Knauer, Kodak, Masterchem, RPC Bramlage czy Schur Flexible) znajdą się producenci i dostawcy opakowań tekturowych, z tworzyw sztucznych, szklanych, drewnianych i metalowych, opakowań inteligentnych i ekologicznych, materiałów POS i displayów, a także rozwiązań w zakresie projektowania opakowań, pozycjonowania i zarządzania marką, nadruku na opakowaniach oraz recyklingu opakowań. Dla uproszczenia poruszania się po hali targowej (w związku z rosnącym zainteresowaniem wystawców udziałem w targach organizatorzy przenieśli w tym roku prezentacje do większej i przestronniejszej hali nr 1) oferta wystawców została podzielona na oddzielne strefy: LABELLING z rozwiązaniami do etykietowania, kodowania i znakowania; CO-PACKAGING, poświęconą pakowaniu, przepakowywaniu, konfekcjonowaniu i kontroli jakości; LOGISPACK dla sektora opakowań zbiorczych, opakowań gotowych na półkę, logistycznych, wewnętrznych i ochronnych; a także LUXPACK dla opakowań luksusowych. Ta ostatnia strefa jest nowością tegorocznych targów. Zostaną w niej zaprezentowane między innymi opakowania na produkty jubilerskie, a także przeznaczone dla branży spożywczej i kosmetycznej. Odwiedzający będą też mogli zapoznać się z rozwiązaniami w zakresie opakowań ozdobnych oraz opakowań typu Premium. Po raz drugi na warszawskich targach Packaging Innovations znajdzie się również miejsce dla Strefy Studenta. W specjalnie wyznaczonym obszarze w hali targowej swoje niebanalne projekty opakowań będą mogli zaprezentować studenci i młodzi projektanci do 26. roku życia, niezwiązani zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem lub produkcją opakowań, których opakowania zyskały największą liczbę głosów podczas internetowego głosowania w lutym i marcu br. Tradycyjnie też części wystawienniczej targów opakowaniowych easyFairs towarzyszy bogaty program seminaryjny pod nazwą learnShops. W tym roku wśród zapowiedzianych prelekcji znalazły się m.in. tematy: opakowań jutra (moderowane przez przedstawiciela firmy Danone), ochrony wzornictwa przemysłowego (IP&LAW), gospodarki zasobami (Tomra Orwak), biometrii przedmiotu jako innowacyjnej metody znakowania produktów (Bionik), druku 3D (Materialination, Bibus Menos, Oxion) oraz technologii metalizacji próżniowej i lakierowania UV (Politech). Seminariom będzie towarzyszyła wystawa opakowań kartonowych zwycięzców i finalistów Pro Carton/ECMA Award 2012. Targi easyFairs Packaging Innovations zapewniają okazję do spotkania producentów opakowań ze zleceniodawcami oraz dostawcami maszyn, urządzeń, materiałów i rozwiązań i umożliwiają rozbudowę sieci kontaktów z profesjonalistami podejmującymi kluczowe decyzje w branży. Organizatorzy chwalą się, że warszawskie targi odwiedzają właściciele firm, kadra menedżerska: dyrektorzy zarządzający, specjaliści ds. zakupów, menedżerowie działów badań i rozwoju, kierownicy produktu, marketingowcy, technolodzy i projektanci opakowań z branż spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej, chemicznej, tworzyw sztucznych i transportowej. W czasie ubiegłorocznej imprezy przez targową halę przewinęło się ponad 2,5 tys. zwiedzających z: Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Litwy, Węgier, Izraela i Arabii Saudyjskiej. Bogata oferta prezentowana na stoiskach wystawców spotkała się z ich dużym zainteresowaniem; 76% gości targowych wypowiedziało się pozytywnie na temat poziomu oferty oraz dostosowania jej do ich potrzeb. Wśród wystawców tegorocznych targów easyFairs Packaging Innovations znalazły się firmy Aniflex, Bericap, Coffee Service, Karl Knauer oraz Masterchem. Oto, co zaprezentują na swych stoiskach: Aniflex. Na firmowym stoisku zostanie zaprezentowana innowacyjna w skali polskiego rynku technologia cyfrowego druku etykiet samoprzylepnych inkjet UV, która umożliwia efektowne i opłacalne etykietowanie produktów. Do podstawowych zalet druku cyfrowego inkjet UV można zaliczyć: brak kosztów przygotowalni, możliwość realizacji łączonej produkcji etykiet samoprzylepnych, personalizację oraz optymalizację kosztów produkcji etykiet samoprzylepnych przy niskich nakładach produkcyjnych. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż opisana technologia drukowania daje możliwość nanoszenia zmian w projekcie etykiety w każdym momencie, bez ponoszenia kosztów związanych z tzw. przygotowalnią. Dodatkowo brak konieczności zabezpieczania druku (np. przez laminowanie) oraz jego uszlachetniania (przez lakierowanie) czyni z technologii inkjet UV jedną z najbardziej opłacalnych technologii drukowania krótkoseryjnych partii etykiet samoprzylepnych. Bericap. Producent nakrętek z tworzyw sztucznych zachęca do odwiedzin hasłem „Z naszymi nakrętkami osiągniecie sukces!” i przekonuje, że jego rozwiązania są opracowywane pod specyficzne wymagania klienta. Firma pomaga w zakresie aplikacji oraz w rozwiązaniu problemów technicznych, posiada również specjalistyczną wiedzę dotyczącą aseptycznego i gorącego napełniania. Bericap oferuje zamknięcia do napojów, żywności oraz produktów nieżywnościowych. Dysponując zakładami produkcyjnymi na całym świecie, posiada możliwość obsługi rynku w zakresie globalnym i spełniania najwyższych standardów jakości. Coffee Service. Na swoim stoisku firma pokaże poziomy automat pakujący formująco-dozujący COFPACK DOYPACK H 1.7 K. Wśród jego zalet można wymienić m.in.: automatyczną zmianę formatu (szer. 70-170 mm, wys. 70-300 mm); kontrolę i dokładność, serwonapęd, niskie koszty utrzymania, możliwość obsługi różnych typów opakowań, estetykę i wysoką jakość zgrzewów, wysoką wydajność. Urządzenie jest wyposażone w kompaktowy aplikator do wklejania korków 45° i 90°, a na życzenie klienta można go wyposażyć w zindywidualizowane rozwiązania (m.in. duplex). Karl Knauer. Firma z podpoznańskich Pniew w ramach innowacji zaprezentuje składane pudełko jednostkowe na gin „Bombay Sapphire” firmy Bacardi. Jest to prawdopodobnie pierwsze dostępne w wolnej sprzedaży opakowanie z nadrukowanymi aktywnymi powierzchniami świetlnymi, stworzone z wykorzystaniem opatentowanej technologii drukowanej elektroniki „Hi- Light – printed electronics”. Bazuje ona na materiałach elektro-luminescencyjnych, które – gdy tylko zostaną wzięte do ręki – wyzwalają na przedniej stronie opakowania animację z pięcioetapową sekwencją świetlną trwającą w sumie 18 sekund. Opakowanie jest całkowicie nowatorskie i wyznacza zupełnie nowy wymiar jakości. Stanowiąc prz ełomową innowację na rynku zostało już kilkakrotnie wyróżnione, m.in. nagrodą Deutscher Verpackungspreis, iF packaging design award 2013, Promotional Gift Award czy też WorldStar Packaging Award. Masterchem. Tradycyjnie jak co roku firma uczestniczy w warszawskich targach Packaging Innovations w roli wystawcy i prezentuje kolejne wdrożenia nowych produktów oraz przypomina o szerokiej gamie swych podstawowych wzorów. Na tegorocznych targach zaprezentuje m.in. 100-ml opakowanie pod młynek do przypraw oraz zupełnie nowy kształt opakowania kosmetycznego z rodziny Peer Round. Producentów opakowań z preform może zainteresować fakt, że Masterchem polepszył jakość preform o gwincie 28/410 oraz 42 mm. Firma zakupiła również niedawno maszyny firmy Netstal, które zwiększyły wydajność produkcji. Masterchem obiecuje odwiedzającym firmowe stoisko porady i pomoc ze strony pracowników obecnych na targach. Opracowano na podstawie informacji firm