Innowacyjne wieczka CDL w ofercie firmy Can-Pack
1 Jan 1970 09:05

Nieustannie rosnąca skala produkcji popularnego opakowania na napoje gazowane i piwo – czyli aluminiowej puszki z łatwo otwieralnym wieczkiem – skutkuje zużyciem olbrzymich ilości drogiego stopu aluminium. Dlatego ważnym wyzwaniem dla branży jest zmniejszenie zużycia tego materiału i w efekcie obniżenie kosztów produkcji. Dzięki ograniczeniu zużycia blachy aluminiowej wykorzystywanej do produkcji opakowań zmniejsza się także m.in. emisja do atmosfery dwutlenku węgla, którego źródłem jest proces produkcyjny tego materiału. Firma Container Development Ltd. z USA opatentowała wzór wieczka CDL, które pozwala na redukcję zużycia aluminium o ok. 10%, a jednocześnie spełnia wymagania stawiane powszechnie obecnie stosowanym, standardowym wieczkom łatwo otwieralnym typu B64: n możliwość zastosowania do produkowanych powszechnie standardowych puszek napojowych; n utrzymanie wymagań wytrzymałościowych i parametrów otwierania; n brak radykalnej zmiany wyglądu wieczka; n brak konieczności ponoszenia znacznych kosztów przezbrojenia parku maszynowego (konieczne są jedynie niewielkie zmiany w oprzyrządowaniu zamykarek u klientów). Producent aluminiowych puszek napojowych, spółka Can-Pack S.A., jako jedna z pierwszych uruchomiła produkcję wieczek CDL. Obecnie Can-Pack S.A. dysponuje dwiema liniami produkującymi wieczka typu CDL o rozmiarze i specyfikacji 202 LPO, które pracują w Fabryce Puszek Napojowych w Brzesku. Pod koniec I kwartału 2014 roku planowane jest w Can-Pack S.A. uruchomienie dalszych mocy produkcyjnych wieczek CDL, tym razem w Fabryce Puszek Napojowych w Bydgoszczy, gdzie zakładana wielkość produkcji wyniesie 3,6 mld wieczek rocznie. Zainteresowanie klientów wieczkami CDL nieustannie rośnie i wydaje się, że w niedalekiej przyszłości ten typ wieczka stanie się standardem, wypierając obecny wzór B64. Opracowano na podstawie informacji firmy Can-Pack