Interpack 2023 – witaj w domu!
1 Jan 1970 14:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dla branży pakowania oraz produkcji i przetwórstwa opakowań w dniach 4-10 maja br. liczyło się tylko jedno miejsce: interpack w Düsseldorfie. 

Hasłem „Welcome Home” targi przywitały ponad 140 tys. gości z całego świata. Radość ze spotkania po 6-letniej, wymuszonej pandemią przerwie była ogromna. 

Organizatorzy targów interpack spełnili swoje obietnice i przekroczyli oczekiwania wystawców: największe na świecie i najbardziej znaczące targi opakowań po raz kolejny ustanowiły najwyższe standardy, łącząc branżę na poziomie globalnym i stanowiąc centrum wiedzy i biznesu. Targi interpack 2023 odwiedzili goście ze 155 krajów, wielu z nich z konkretnymi planami inwestycyjnymi. 2807 wystawców zaprezentowało potęgę i kreatywność przemysłu opakowaniowego, demonstrując swoje technologie i rozwiązania. 

 

Nareszcie interpack!

Około 143 tysięcy zwiedzających odwiedziło targi interpack w Düsseldorfie, z czego dwie trzecie pochodziło z zagranicy. Obok krajów europejskich najliczniej reprezentowane były Indie, Japonia i Stany Zjednoczone. Około 75% gości stanowiły osoby decyzyjne ze średniego lub z najwyższego szczebla zarządzania. 

„Nareszcie interpack!” – to zdanie często było słyszane halach wystawowych; po sześcioletniej przerwie wielka społeczność branży opakowań mogła się wreszcie spotkać osobiście. Interpack 2023 będzie w nas długo rezonował – zarówno w sensie biznesowym, jak i osobistym – podsumował Thomas Dohse, dyrektor targów interpack po siedmiu intensywnych dniach. – Nastrój w halach był wspaniały, to było znowu po prostu wyjątkowe.

Entuzjazm widoczny jest również w opiniach zwiedzających, z których 96% stwierdziło, że osiągnęło swoje cele targowe. Równie zadowoleni byli wystawcy, których oczekiwania zostały wielokrotnie przekroczone. Dziękujemy Messe Düsseldorf za znakomitą organizację. Jestem przekonany, że mówię w imieniu wszystkich obecnych tu firm. Na targach interpack 2023 po prostu trzeba było być, aby wymienić doświadczenia i prowadzić interesy – powiedział Markus Rustler, prezes Rady interpack po zakończeniu wystawy.

Transformacja jako szansa 

Biorąc pod uwagę aktualne zmiany na rynku, ogromne wyzwania, ale i jeszcze większe szanse, interpack 2023 zdecydowanie okazał się jednym z najważniejszych w swojej historii. Postępująca automatyzacja, prowadzenie działalności w sposób zrównoważony oraz zmienione nawyki konsumpcyjne to najważniejsze przejawy transformacji, która właśnie dokonuje się w obszarze opakowań.

Strategiczne ukierunkowanie interpack na cztery główne tematy: gospodarkę o obiegu zamkniętym, zarządzanie zasobami, technologie cyfrowe i bezpieczeństwo produktów znalazło konkretny wyraz w licznych innowacjach. Targi, które tradycyjnie są kluczowym kamieniem węgielnym w cyklu rozwojowym przemysłu opakowaniowego i powiązanych z nim branż przetwórczych, również w tym roku spełniły swoje zadanie. 

Zrównoważone technologie pakowania 

W halach Messe Düsseldorf odzwierciedlenie znalazły wszystkie aspekty zrównoważonego rozwoju. Wystawcy zaprezentowali wysokiej klasy technologie i koncepcje, które uwzględniają zarówno wydajność, jak i cele ekologiczne w całej linii produkcyjnej. Wiele firm z branży dóbr konsumpcyjnych wyznaczyło sobie ambitne priorytety w zakresie zrównoważonego rozwoju – podkreślił Richard Clemens, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Maszyn do Przetwarzania Żywności i Pakowania, działającego w ramach VDMA. – W ciągu ostatnich kilku lat producentom maszyn pakujących udało się wdrożyć koncepcje zrównoważonego pakowania poprzez odpowiednie dostosowania techniczne i nowo opracowane rozwiązania maszynowe. interpack jest wizytówką innowacji i jednocześnie punktem wyjścia do dalszego rozwoju w kierunku zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym. Wśród rozwiązań, które świętowały swoją światową premierę na targach interpack, znalazło się również wiele różnorodnych materiałów opakowaniowych. Tylko w tym segmencie zaprezentowało się ponad 1000 wystawców, co stanowi nowy rekord. 

Platforma wiedzy

Targi interpack to nie tylko biznes, ale również platforma wiedzy dla sektora, zarówno na żywo, jak i w formie cyfrowej. Łącznie w ramach studia Tightly Packed TV interpack i „packaging journal” przeprowadzono 50 rozmów, generując w ten sposób dodatkowy zasięg dla najważniejszych tematów i trendów poprzez transmisje na żywo. Tylko w czasie trwania targów ten kanał wybrało 200 tys. widzów.

Forum Spotlight Talks & Trends okazało się prawdziwym magnesem dla zwiedzających i i każdy dzień trwania targów poświęciło innej tematyce, w tym m.in. logistyce, gospodarce o obiegu zamkniętym i e-commerce. 

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również inne wydarzenia specjalne, takie jak strefa start-upów interpack, wspólne stoisko Co-Packing, kilka ceremonii wręczenia nagród honorujących innowacje w dziedzinie opakowań, trasa SAVE FOOD Highlight-Route prezentująca nowe podejścia do walki z globalnym marnotrawstwem żywności oraz promocja kobiet w ramach „Women in Packaging”. 

Odbywająca się równolegle wystawa Components, która zgromadziła 80 wystawców w osobnej hali, również cieszyła się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Branża dostarczająca komponenty i oprogramowanie do technologii pakowania i inżynierii procesowej odgrywa niebagatelną rolę w digitalizacji procesów produkcyjnych. 

Następne targi interpack odbędą się w Messe Düsseldorf w dniach 7-13 maja 2026 r.  AN