Drukarnia etykiet i opakowań Natalii Sp z o.o. zdecydowała się w ostatnim czasie na wdrożenie najnowszego rozwiązania Infosystems SA – informatycznego systemu zarządzania iPackManager. Jest ono dedykowane przedsiębiorstwom zajmującym się produkcją opakowań i etykiet i oferuje wiele innowacyjnych możliwości ściśle dopasowanych do potrzeb firm z tego sektora. Jak podkreśla klient, wdrożenie przebiegło sprawnie, profesjonalnie i trwało tylko 3 miesiące.
Natalii Sp. z o.o. z podpoznańskiej Rokietnicy to obecnie jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich producentów etykiet. Spółka działa od 1985 roku, a od lat 90. ubiegłego wieku zajmuje się produkcją wielobarwnych etykiet samoprzylepnych na roli, które obecnie stanowią około jednej trzeciej jej produkcji; pozostały asortyment to opakowania miękkie. Firma wykonuje zlecenia dla klientów z Polski, a także z zagranicy (jedna czwarta jej produkcji znajduje odbiorców na zachodzie Europy). Za tymi sukcesami idzie intensywny rozwój przedsiębiorstwa, który trwa nieustannie od wielu lat. Firma inwestuje nie tylko w swój park maszynowy (posiada obecnie m.in. 10 maszyn do drukowania firmy Nilpeter i własną przygotowalnię), ale także dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się wymagań rynku.
Wiele lat temu dostrzegła potrzebę posiadania sprawnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem i rozpoczęła współpracę właśnie z Infosystems SA. Przez te wszystkie lata wykorzystywaliśmy rozwiązanie tego producenta – system PrintManager – i czerpaliśmy z niego wiele korzyści. Jednak zarówno rozwój naszej firmy, jak i informatyki oraz systemów do zarządzania wygenerował potrzebę wdrożenia czegoś na dzisiejsze czasy bardziej innowacyjnego. Niemałe znaczenie przy wyborze kolejnego rozwiązania miał dla nas fakt, że znaliśmy jakość usług firmy Infosystems SA. Ważne było również, że to partner z Polski, który zna potrzeby rodzimej branży poligraficznej i opakowaniowej, a także potrzeby i warunki polskiego rynku oraz posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrożeń rozwiązań do zarządzania w krajowych drukarniach. Istotny także był fakt, że oferowane przez Infosystems SA rozwiązanie mogło być dopasowane do naszych potrzeb – to nie my musieliśmy dopasowywać się do systemu, ale ten został dopasowany do naszych potrzeb i wymagań – mówi Artur Nowaczyk, prezes zarządu firmy Natalii.
Wdrożenie systemu iPackManager przebiegało – jak podkreśla Artur Nowaczyk – sprawnie i trwało zaledwie kwartał. Oczywiście fakt, że mieliśmy wcześniej do czynienia z systemem do zarządzania tego producenta, bardzo nam pomógł, ale również firma Infosystems SA poczyniła w zakresie wdrożeń swoich rozwiązań ogromne postępy. Wiele prac, choć naturalnie nie wszystkie, można teraz wykonywać kontaktując się zdalnie, a to bardzo przyśpiesza prace i skraca czas adaptacji nowych rozwiązań do codziennej pracy. Owszem, w fazie wdrożenia wymaga to większej uwagi od pracowników drukarni, ale później można czerpać z samego systemu wiele korzyści.
Do najważniejszych, jakie wymienia Artur Nowaczyk, należy przede wszystkim możliwość obsługi zleceń o tak dużej różnorodności, jaka charakteryzuje drukarnię Natalii. Również planowanie produkcji w systemie iPackManager jest możliwe na wiele miesięcy do przodu, a wszelkie zmiany dokonują się w nowym systemie automatycznie. Wcześniej wymagało to od nas znacznie więcej czasu, teraz proces zmian jest automatyczny, dzięki czemu mogliśmy znacząco poprawić nasze działania w tym zakresie – mówi Artur Nowaczyk.
Nowy system umożliwia także znacznie lepsze zarządzanie firmą za sprawą udoskonalonych analiz poprodukcyjnych. Dzięki nim każde zlecenie możemy sprawdzić pod kątem opłacalności, a także zastanowić się, w jaki sposób możemy je usprawnić. Posiadanie systemu do zarządzania przekłada się także na jakość obsługi klientów: mogą oni czerpać wiedzę dotyczącą swojego zlecenia i szczegółów z tym związanych. Dzięki temu rozwiązaniu możemy też poprawić efektywność wykorzystania naszych maszyn i ich operatorów oraz pracować nad eliminacją wąskich gardeł procesu produkcyjnego.
Artur Nowaczyk zwraca uwagę na jeszcze jedną rzecz: Wobec coraz większej konkurencji na rynku etykiet problemem stają się malejące marże. Automatyzacja procesów związanych z generowaniem oferty, przyjmowaniem i realizacją zleceń jest w związku z tym niezbędna. System iPackManager daje nam w tym zakresie także sporo bezpieczeństwa.
Jest nam niezmiernie miło, że tak prężnie działająca firma, lider w zakresie produkcji etykiet w naszym kraju od lat docenia nasze rozwiązania i współpracuje z nami – mówi Mariusz Sosnowski, prezes Infosystems SA. – Dzięki naszym klientom nieustannie rozwijamy się, dopasowujemy do ich potrzeb i potrzeb zmieniającego się rynku, dla którego istotną sprawą – w każdym możliwym aspekcie – staje się czas. To wymóg konieczny również przy wdrażaniu systemów do zarządzania. Nasza firma maksymalnie stara się go skracać, ograniczając obecnie wdrożenia do zaledwie kilku miesięcy. Dodatkowo oferujemy rozwiązania technologiczne z najwyższej półki, dzięki czemu przedsiębiorstwa, które decydują się na ich wdrożenie, pracują na zaawansowanych technologicznie systemach. Co więcej, dzięki systemowi iPackManager, który został zbudowany na bazie naszych 18-letnich doświadczeń z wdrożeń systemów zarządzania w drukarniach produkujących etykiety i opakowania, dziś jesteśmy w stanie zaoferować rozwiązanie, które już na starcie jest dostosowane do specyficznych potrzeb tego segmentu poligrafii. Oczywiście dla innych profili produkcji poligraficznej takich jak druk dziełowy czy akcydensowy oferujemy inne rozwiązania, które są dostosowane do ich potrzeb. Tę dywersyfikację systemów predestynowanych w ten sposób do różnych zastosowań w różnych obszarach poligrafii doceniają nasi klienci – jednym z nich jest firma Natalii.
iPackManager to zintegrowany system informatyczny wspomagający proces zarządzania przedsiębiorstwem produkcji opakowań od momentu nawiązania kontaktu z klientem, poprzez realizację zamówienia, aż po magazynowanie i logistykę gotowych wyrobów. System został zaprojektowany i wykonany specjalnie dla przemysłu poligraficznego i opakowaniowego w oparciu o standardy CRM (Customer Relationship Management), MRP II (Manufacturing Resource Planning), JDF (Job Definition Format) oraz przy uwzględnieniu wymagań norm jakości ISO.
INFOSYSTEMS S.A. | ul. Okrzei 1A | 03-715 Warszawa
tel.: 22 333 83 50, 22 333 83 60 | e-mail: info@infosystems.pl
www.infosystems.pl
Artykuł sponsorowany