Joulupukki u samiuśkich Tater
1 Jan 1970 13:32

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Już po raz 9. Święty Mikołaj zawitał do klientów i gości firmy UPM Raflatac podczas tradycyjnej imprezy mikołajkowej organizowanej przez fińskiego producenta materiałów etykietowych, która tym razem odbyła się u stóp Nosala w Zakopanem. Ponad 300 osób świętowało z przytupem okrągłe (bardziej i mniej) jubileusze dwóch polskich fabryk koncernu. 

Zgromadzonych w sali bankietowej ekskluzywnego hotelu Nosalowy Dwór u stóp Tatr ponad 300 gości powitali: Krzysztof Minta, dyrektor generalny fabryki UPM Raflatac w Biskupicach Podgórnych, oraz Markku Havonen, pełniący analogiczną funkcję w drugim zakładzie koncernu w Nowej Wsi Wrocławskiej, który – ku uciesze zgromadzonych – swoje kwestie wypowiadał w języku gospodarzy („Bardzo lubię język polski, bo jest piękny i melodyjny, dlatego dzisiaj będę mówić tylko po polsku, choć nie będzie łatwo”). 

Obaj dyrektorzy podziękowali gościom za ich liczną obecność i chęć wspólnej zabawy („To wyjątkowy i piękny zwyczaj, który zapisał się już na kartach wspólnej historii. Jesteśmy bardzo dumni, że mamy tak wspaniałe grono klientów, partnerów i przyjaciół”). W tym roku okazją do świętowania były – odpowiednio – 10. i 5. rocznica uruchomienia zakładów UPM Raflatac w Biskupicach Podgórnych oraz Nowej Wsi Wrocławskiej. 

Dwa zakłady

Decyzja o uruchomieniu nowej fabryki UPM Raflatac w podstrefie Wrocław-Kobierzyce wchodzącej w skład Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Wisłosan zapadła w 2007 r. Lokalizacja w Biskupicach Podgórnych umożliwiała obsługę klientów z Europy Centralnej oraz szybko rozwijających się rynków materiałów etykietowych ze wschodniej części kontynentu. 

Zakład, najbardziej zaawansowane technologicznie przedsięwzięcie fińskiego koncernu, rozpoczął działalność rok później; obecnie zatrudnia ok. 400 osób, które produkują szeroki wachlarz wysokiej jakości papierowych i foliowych materiałów etykietowych. 

W Biskupicach Podgórnych powstają materiały, z których wytwarza się etykiety samoprzylepne wykorzystywane w takich branżach jak żywność, kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego i logistyka. Cały proces produkcyjny jest wysoce zautomatyzowany i charakteryzuje się dużą energooszczędnością (dodatkowo od 2015 roku 100% energii elektrycznej wykorzystywanej w fabryce pochodzi ze źródeł odnawialnych). Firma kładzie również nacisk na redukcję odpadów we wszystkich obszarach swej działalności; zaawansowana technologia, która nie generuje żadnych ścieków, pozwala na ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Samoprzylepne laminaty etykietowe firmy UPM Raflatac powstają w oparciu o kleje i silikony wolne od rozpuszczalników.

Produkcja jest realizowana z wykorzystaniem najbardziej innowacyjnych rozwiązań w tym przemyśle – od strefy dostaw surowców, przez linie powlekania, terminale tnące, aż po pakowanie i wysyłkę. Dział laboratoryjny dba o to, by produkty opuszczające fabrykę były najwyższej jakości. 

W 2012 roku fiński koncern zdecydował o budowie drugiej fabryki w Aglomeracji Wrocławskiej, tym razem w Nowej Wsi Wrocławskiej w gminie Kąty Wrocławskie. Fabryka powstała w 2013 r. jako pierwszy obiekt wybudowany na terenie Prologis Park Wrocław V. W 2016 r. w zakładzie zaczęła pracować kolejna nowa linia do powlekania – inwestycja, która potwierdziła jego rolę jako europejskiego centrum masowej produkcji foliowych laminatów etykietowych. Nic dziwnego, że o obu zakładach Markku Havonen z przekonaniem mówił: Jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy do tej pory. Polskie fabryki stanowią dziś największą na świecie platformę produkcyjną w UPM Raflatac.

Zabawa do rana

Następnie obaj dyrektorzy, w uznaniu zasług w budowie sukcesu polskiego oddziału UPM, wręczyli specjalne upominki zaproszonym na scenę gościom. Jani Konkarikoski, wiceprezes ds. operacji globalnych UPM, który niegdyś jako dyrektor generalny UPM Raflatac Polska uczestniczył w uruchamianiu produkcji w obu zakładach, otrzymał żółtą kolarską koszulkę lidera z numerem 1 i podpisami pracowników. Okolicznościowe pamiątki trafiły również do rąk pracowników z 10- i 5-letnim stażem pracy, którzy od początku wspierają rozwój i powodzenie firmy na lokalnym rynku.

Świętując własne sukcesy, firma UPM Raflatac nigdy nie traci jednak z oczu swoich klientów, bez których celebrowanie kolejnych rocznic nie byłoby możliwe. Dlatego jak co roku i tym razem przygotowała dla nich atrakcyjny program towarzyszący. Złoży-

ły się na niego: pokaz efektów laserowych, recital skrzypcowy (w wersji pop, z użyciem elektrycznego instrumentu) oraz – a jakże! – wizyta Joulupukki, czyli świętych Mikołajów z prezentami, w których role wcielili się obaj dyrektorzy generalni podwrocławskich fabryk. O doskonałą zabawę na parkiecie przez cały czas trwania imprezy zadbał Groove Cover Band, przy którego interpretacjach polskich i światowych hitów podrygiwali do wczesnego ranka młodzi i starsi przedstawiciele branży etykietowej.  TK