Proces wyceny opakowań w wielu drukarniach wciąż pozostaje oparty na klasycznej i – jak to często bywa – żmudnej metodzie komunikacji z klientem. Prowadzi ona przez kolejne etapy pytań i odpowiedzi: doprecyzowywania zamówienia, przygotowywania wykrojnika i kalkulowania liczby użytków na arkuszu, przedstawiania wyceny, doprecyzowywania zamówienia kolejnymi pytaniami... Taki cykl może trwać jedną, czasami dwie doby.
Należy zadać pytanie, czy jest to czas właściwie wykorzystany oraz jaki odsetek klientów zniechęca się do takiej formy komunikacji. Odpowiedź zapewne nie jest jednoznaczna; niektórym klientom pasuje tradycyjny kontakt, a i z punktu widzenia wykonawcy takie utrwalanie osobistej relacji z odbiorcą może wydać się atrakcyjne. Jednak rozwój technologii druku cyfrowego i coraz popularniejszych ploterów tnąco-bigujących otwiera zupełnie nowe ścieżki rozwoju sektora opakowań i pozwala realizować opakowania w niskich nakładach.
Stosunkowo nowe branże – takie jak niezwykle dynamicznie rozwijający się e-commerce – oczekują od procesów pakowania zaspokajania innych niż standardowe potrzeb. Niższe nakłady, personalizowany przekaz, oczekiwanie efektu „wow” przy tzw. unboxingu, czyli rozpakowywaniu przesyłki stają się coraz istotniejszymi elementami w kreowaniu wizerunku marek w handlu elektronicznym.
Tradycyjne branże, np. kosmetyczna, szukają również metod na wyróżnienie marek lub swoich klientów, stąd krótkie serie i kampanie promocyjne związane z elementami personalizacji mającymi na celu związanie klienta z marką.
Key2Pack pozwala na dotarcie do nowych klientów, a jednocześnie wspiera procesy biznesowe, które do tej pory miały miejsce w drukarni opakowań. Nowe rozwiązanie bazuje na przetestowanym w kilkuset drukarniach oprogramowaniu Key2Print 2.0. Obsługuje ono pełen proces zakupu produktów drukowanych – jest to kompletna strona ze sklepem online, obsługą płatności i procesów produkcyjnych po złożeniu zamówienia. To właśnie dzięki doposażeniu go w moduł do projektowania wykrojników powstał Key2Pack.
Podczas procesu wyceny na stronie wyposażonej w Key2Pack klient:
– wybiera model pudełka z dostępnej bazy FEFCO lub ECMA;
– wybiera podłoże: dla tektury falistej fale F, E, B, C, EB lub BC, zaś dla tektury litej dowolne podłoże ze zdefiniowaną grubością;
– wprowadza wymiary, określa kolorystykę, uszlachetnienie i dowolne inne parametry oczekiwane przez drukarnię.
Po uzyskaniu danych następują: wyrysowanie wykrojnika, symulacja liczby użytków na arkuszu, wyliczenie długości noży oraz przekalkulowanie ceny w oparciu o dowolne formuły opisane w arkuszu Excel załadowanym do systemu. Na ekranie swego konfiguratora klient widzi wówczas cenę zamówienia, może też pobrać wykrojnik w rozmiarze 1:1 w formacie PDF, a następnie albo wgrać przygotowany wcześniej plik, albo zlecić grafikowi pracę na wykrojniku i wrócić później.
Zamówienia, które spłyną do drukarni, mogą zostać obsłużone przez Key2Pack dzięki modułowi zarządzania produkcją lub przesłane do oprogramowania typu ERP/MIS, które już jest zainstalowane w drukarni.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Key2Print