Labelexpo Europe pod znakiem automatyzacji
1 Jan 1970 11:42

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Największa w historii edycja wystawy organizowanej od 1980 r. odbędzie się w Brukseli w dniach 25-28 września 2017 i zajmie aż 9 hal centrum ekspozycyjnego Brussels Expo o łącznej powierzchni ponad 35 tys. m2.

W tym roku zwiedzający Labelexpo Europe – specjaliści branżowi reprezentujący sektory druku i przetwórstwa etykiet i opakowań, właścicieli marek oraz projektanci – będą mogli zapoznać się z ofertą ponad 700 wystawców z 40 krajów, wśród których nie zabraknie zarówno nowych firm, jak i największych oraz najważniejszych przedsiębiorstw z tego sektora. Centrum wystawowe Brussels Expo zostało niedawno odświeżone i udoskonalone; zwiększono poziom zabezpieczeń oraz ulepszono oświetlenie, poprawiono usługi cateringowe, a dodatkowo wprowadzono darmową sieć wi-fi we wszystkich halach.

Organizatorzy szykują także dwie tematyczne ekspozycje: znany już Linerless Trail (prezentujący ofertę producentów etykiet bez papieru nośnego – linera), a także debiutującą Automation Arena, gdzie zostaną pokazane dwie zautomatyzowane linie drukujące do produkcji cyfrowych i konwencjonalnych etykiet. Zlokalizowana w hali 11. Automation Arena powstanie dzięki współpracy firm takich jak: CERM, Esko, Xeikon, MPS, Kocher + Beck, AVT, Rotocontrol, Matho i Wasberger. Trzy półgodzinne prezentacje odbywać się będą codziennie w godz. 11.00, 13.00 i 15.00 (ostatniego dnia targów tylko o 11.00). Druk konwencjonalny będzie realizowany na MPS EF 430, 8-kolorowej maszynie, wyposażonej m.in. w system inspekcji AVT Helios; druk cyfrowy – na maszynie Xeikon 3300 ze zintegrowanym laserowym zespołem wykrawającym. Tego typu wydarzenie towarzyszące targom nie miało jeszcze do tej pory miejsca – mówi Jade Grace, dyrektor projektu Labelexpo Europe. – Ma ono na celu udowodnienie zwiedzającym targi Labelexpo, że automatyzacja to nie obietnica na przyszłość, tylko nasza teraźniejszość. Aby pozostać rentownymi, drukarnie muszą planować wybiegając w przyszłość i zacząć integrować workflow przygotowalni oraz produkcyjne z operacjami zarządczymi, łącząc cały łańcuch dostaw. Drukarnie automatyzujące swoje działania zwiększają konkurencyjność i sprawnie redukują koszty, poprawiając produktywność i stabilność produkcji, co prowadzi do osiągania wyższych marż. Automation Arena pokaże zwiedzającym, jakie wymierne korzyści niesie za sobą automatyzacja i da przedsmak tego, jak za 5-10 lat będzie wyglądała produkcja etykiet i opakowań.

W ramach Labelexpo Europe 2017 odbędą się również komercyjne (płatne) kursy mistrzowskie o charakterze edukacyjnym, przygotowane we współpracy z Label Academy. Ich tematyka koncentrować się będzie wokół zagadnień związanych z MIS, automatyzacją, technologią etykiet termokurczliwych oraz innowacyjnych farb, powłok i lakierów.   AN