Let’s BOX together, czyli 8. konferencja Smurfit Kappa Polska
1 Jan 1970 10:22

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

26 października w gościnnych progach Hotelu Narvil Conference & Spa w Serocku firma Smurfit Kappa Polska zorganizowała po raz ósmy doroczną konferencję, na którą zaprasza swych klientów od 2010 r. Spotkanie odbywająca się tym razem pod hasłem „Let's BOX together” dotyczyło metod optymalizacji łańcucha dostaw oraz najnowszej usługi SupplySmart. 

Konferencje organizowane przez Smurfit Kappa od lat przyciągają liczne rzesze klientów, bo oprócz solidnej dawki wiedzy gwarantują one coś, co w przypadku branżowych konferencji nie jest łatwe do osiągnięcia – zaangażowanie uczestników i emocje. Nie inaczej było i tym razem, a impreza od początku do końca skupiała uwagę, angażowała i utrzymywała nieprzerwanie zainteresowanie uczestników. 

O tym, że nie będzie to standardowe spotkanie, goście przekonali się już w momencie wkraczania na tonącą w mroku salę konferencyjną, na której zobaczyli profesjonalny ring bokserski. Przyczynę tak nietypowej scenerii wytłumaczyła witająca gości Elżbieta Szenrok, dyrektor sprzedaży i marketingu w Smurfit Kappa Polska. Podkreśliła ona, że angielskie słowo „box” można odczytywać dwojako – zarówno jako „pudełko”, jak również „boksować” – i ta paralela doskonale pasuje do środowiska biznesowego, w którym sukces od porażki dzieli cienka granica, a zwycięzcą zostaje ten, kto ma więcej atutów: wytrwałość, siłę przebicia, odporność na ciosy i dobrze opracowaną koncepcję walki. 

Sportowa atmosfera miała towarzyszyć uczestnikom przez całą konferencję. Ringowy anonser, który zapowiadał kolejnych prelegentów wkraczających na ring, doskonale wpisywał się w nietypową konwencję. Dokładnie tak samo jak pierwszy z gości październikowego spotkania w Serocku: Iwona Guzowska, wielka gwiazda sztuk walki, wielokrotna mistrzyni świata i Europy w kick-boxingu i boksie. Tym razem naturalnie nie wystąpiła jak sportsmenka, ale w roli prelegentki z inspirującą przemową motywacyjną zatytułowaną „Samo wejście do ringu z nikogo nie uczyni zwycięzcy”. Wspominając swoje sportowe wzloty i upadki, porównując wysiłek sportowca ze znojem prowadzenia biznesu, przekonywała słuchaczy, że podstawą każdego działania jest pasja i maksymalne zaangażowanie. Swoją energią porwała zgromadzonych, którzy na zakończenie przemowy zgotowali jej owację na stojąco. 

Jej miejsce na ringu zajmowali kolejni prelegenci, zarówno zarząd Smurfit Kappa, jak i zewnętrzni eksperci. Pim Wareman, dyrektor generalny na Europę Północno-Wschodnią, zaprezentował rozwiązania Smurfit Kappa przeznaczone dla łańcucha dostaw. Jak podkreślał Wareman: Koncentrując się na kwestiach sprzedaży, ponoszonych kosztów i wkalkulowanego w działalność biznesową ryzyka, musimy zdawać sobie sprawę, że dzisiaj sukces odnoszą ci, którzy odpowiadają na nowe potrzeby: większego zróżnicowania produktów i usług, krótszego czasu dotarcia produktu na rynek, obecności we wszystkich kanałach sprzedaży oraz elastycznego planowania. 

Jako kolejny mówca na ring wkroczył Arco Berkenbosch, wiceprezes ds. innowacji i rozwoju Smufit Kappa Europe, który rozwinął temat „Chain of the future”. Najnowsza usługa SupplySmart pozwala firmom na optymalizację kosztów logistycznych oraz gwarantuje, że podejmowane decyzje przyniosą zauważalne oszczędności. Metoda prób i błędów nie sprawdza się już w dzisiejszym środowisku biznesowym. Nasi klienci potrzebują rozwiązań, które są sprawdzone i pozwalają osiągnąć sukces. Gromadzenie danych i analizy ponad 50 000 łańcuchów dostaw u wiodących producentów dóbr gwarantuje bezpieczeństwo podejmowanych decyzji – wyjaśniał prelegent. 

Kolejnym prelegentem był Piotr Sędziak, dyrektor ds. operacyjnych ABC Data z prezentacją zatytułowaną „Made to Order”. Był to ciekawy przegląd wpływu oczekiwań konsumenta na rozwój nowoczesnych technologii oraz zmianę kanałów sprzedaży. Następnie przyszła pora na prezentację projektów opakowań biorących udział w konkursie Regional Innovation Awards.

Nowa formuła prezentacji projektów zgłoszonych do konkursu sprawdziła się doskonale: w dowcipnych fabularyzowanych miniaturach filmowych miały okazję błysnąć nie tylko produkty, ale również – w roli aktorów – ich twórcy, projektanci Smurfit Kappa. Wybór zwycięzców w konkursie odbył się w sposób w pełni demokratyczny i jawny: goście mogli obejrzeć w kuluarach każdy projekt na żywo, a następnie rozdzielić głosy między uczestników konkursu. Zdobywcami pierwszej nagrody zostali Piotr Szczepański, Marek Derengowski oraz Jarosław Siuta z oddziału Smurfit Kappa Polska w Pruszczu Gdańskim za Projekt Amber, czyli niebanalny i pomysłowy pięciopak piwa, a na podium znaleźli się jeszcze Adam Kępara (oddział w Koninie) za Projekt POGO oraz Aleksandra Paluch (Smurfit Kappa Polska, PES) za Projekt Siewki i Shiitake. 

Największy entuzjazm wzbudziły jednak pełne emocji grupowe warsztaty, zapewniające klientom Smurfit Kappa okazję wykazania się teoretyczną i praktyczną wiedzą dotyczącą łańcucha dostaw. Uczestnicy rywalizowali ze sobą w tekturowych ringach na wiedzę dotyczącą branży opakowań, przygotowanie prawidłowych paletyzacji oraz zadania na temat wpływu różnych czynników na optymalny łańcuch dostaw.

Ostatnim punktem bogatego programu była prelekcja zaproszonego gościa: eksperta w dziedzinie komunikacji w nowych mediach Krzysztofa Winnika pt. „eCommerce – kanał sprzedaży czy wyzwanie współczesności?”. Opowieść dotyczyła współczesnych konsumentów w e-commerce i tego, jak zmieniają rzeczywistość. Coraz więcej firm zauważa, iż działania w internecie wychodzące naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, a nie zaś jedynie ich potrzebom, przynoszą wymierne korzyści i rozwój sprzedaży. Poprzez zakupy w internecie konsument ma realny wpływ na rozwój produktu, a działania firm w obszarach online i offline bezpowrotnie zacierają się.

Podsumowaniem konferencji był wieczorny uroczysty bankiet połączony z ogłoszeniem zwycięzców Regional Innovation Awards.  TK