W dniach 3-5 marca br. po raz 5. odbędą się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack. To doskonała okazja dla wystawców, by zaprezentować innowacyjne rozwiązania, i dla klientów, by spotkać się z kluczowymi przedstawicielami branży opakowań z całego świata oraz nawiązać cenne kontakty biznesowe.
Targi Warsaw Pack po raz kolejny zawitają do największego w Polsce Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Ptak Warsaw Expo w podwarszawskim Nadarzynie. Branżowa impreza, poświęcona prezentacji i promocji firm dostarczających rozwiązania technologiczne oraz pokazom nowości dla branży opakowań i etykietowania, odbędzie się w tym roku na większej niż w ubiegłych latach powierzchni wystawienniczej. Przez trzy dni trwania imprezy zostaną zaprezentowane opakowania spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, chemiczne, opakowania transportowe, przemysłowe, a także maszyny wytwarzające opakowania i maszyny pakujące, szeroka gama etykiet i maszyn etykietujących. Wydarzenie będzie wzbogacone konferencjami, konkursami oraz specjalną strefą ułatwiającą net-working, czyli nawiązywanie kontaktów biznesowych.
Począwszy od pierwszej edycji w 2016 r. organizatorzy targów stawiają sobie jako cel prezentację najnowszych trendów branży opakowań, pokazanie szerokiej oferty w zakresie technik pakowania – w tym maszyn pakujących i linii do pakowania – jak również logistyki pakowania, m.in. systemów transportu i magazynowania. Dodatkowym celem targów jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wielu gałęzi branży opakowań oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych.
Każdego roku w wydarzeniu biorą udział m.in.: właściciele firm, dyrektorzy zarządzający, menedżerowie, projektanci, przedstawiciele działów marketingu oraz dyrektorzy i specjaliści ds. zakupów. To dla nich zostanie zaprezentowany kompletny ciąg technologiczny produkcji opakowań na powierzchni 40 tys. m2, którą organizatorzy podzielili na sześć stref tematycznych: techniki pakowania, opakowań, etykiet, etykietowania i druku, automatyki, e-commerce, logistyki i magazynowania. Taka formuła targów jest bardzo dużym udogodnieniem i dla zwiedzających, i dla wystawców, bowiem pozwala każdemu bez problemu dotrzeć do strefy, która najbardziej go interesuje.
Jak zwykle program wydarzenia nie ogranicza się do prezentacji produktów i rozwiązań na stoiskach; jak co roku, tak i tym razem organizatorzy przygotowali interesujący program merytoryczny.
3 marca odbędzie się konferencja „Modern Packaging – ekotransformacja opakowań – wizja 2030”. Jej organizatorem jest Centrum Innowacji i Rzeczoznawstwa Oddziału Warszawskiego SIMP przy współudziale Polskiej Izby Opakowań, targów Warsaw Pack oraz Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań. W trakcie konferencji zostaną omówione aktualne zagadnienia związane z nowym „ładem opakowaniowym”, którego genezą są regulacje dotyczące ograniczenia stosowania opakowań z tworzyw sztucznych produkowanych z surowców kopalnych oraz regulacje dotyczące gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Omówione zostaną wady i zalety „tradycyjnych” tworzyw sztucznych jako materiałów opakowaniowych oraz zostanie zaprezentowana perspektywa zastosowania w opakowaniach alternatywnych tworzyw sztucznych z surowców odnawialnych (biopolimerów). Podczas targów odbędą się również konferencje poświęcone wzmacnianiu marek i brandingowi z wykorzystaniem opakowań, opakowaniom w obiegu zamkniętym, a także Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań poświęcone tematowi „Przemysł opakowań w obliczu nowych wyzwań”.
Opracowano na podstawie materiałów organizatorów