„Mały jubileusz” targów Warsaw Pack
1 Jan 1970 12:47

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 3-5 marca br. po raz 5. odbędą się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack. To doskonała okazja dla wystawców, by zaprezentować innowacyjne rozwiązania, i dla klientów, by spotkać się z kluczowymi przedstawicielami branży opakowań z całego świata oraz nawiązać cenne kontakty biznesowe.

Targi Warsaw Pack po raz kolejny zawitają do największego w Polsce Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Ptak Warsaw Expo w podwarszawskim Nadarzynie. Branżowa impreza, poświęcona prezentacji i promocji firm dostarczających rozwiązania technologiczne oraz pokazom nowości dla branży opakowań i etykietowania, odbędzie się w tym roku na większej niż w ubiegłych latach powierzchni wystawienniczej. Przez trzy dni trwania imprezy zostaną zaprezentowane opakowania spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, chemiczne, opakowania transportowe, przemysłowe, a także maszyny wytwarzające opakowania i maszyny pakujące, szeroka gama etykiet i maszyn etykietujących. Wydarzenie będzie wzbogacone konferencjami, konkursami oraz specjalną strefą ułatwiającą net-working, czyli nawiązywanie kontaktów biznesowych.

Począwszy od pierwszej edycji w 2016 r. organizatorzy targów stawiają sobie jako cel prezentację najnowszych trendów branży opakowań, pokazanie szerokiej oferty w zakresie technik pakowania – w tym maszyn pakujących i linii do pakowania – jak również logistyki pakowania, m.in. systemów transportu i magazynowania. Dodatkowym celem targów jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wielu gałęzi branży opakowań oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych.

Każdego roku w wydarzeniu biorą udział m.in.: właściciele firm, dyrektorzy zarządzający, menedżerowie, projektanci, przedstawiciele działów marketingu oraz dyrektorzy i specjaliści ds. zakupów. To dla nich zostanie zaprezentowany kompletny ciąg technologiczny produkcji opakowań na powierzchni 40 tys. m2, którą organizatorzy podzielili na sześć stref tematycznych: techniki pakowania, opakowań, etykiet, etykietowania i druku, automatyki, e-commerce, logistyki i magazynowania. Taka formuła targów jest bardzo dużym udogodnieniem i dla zwiedzających, i dla wystawców, bowiem pozwala każdemu bez problemu dotrzeć do strefy, która najbardziej go interesuje. 

Jak zwykle program wydarzenia nie ogranicza się do prezentacji produktów i rozwiązań na stoiskach; jak co roku, tak i tym razem organizatorzy przygotowali interesujący program merytoryczny. 

3 marca odbędzie się konferencja „Modern Packaging – ekotransformacja opakowań – wizja 2030”. Jej organizatorem jest Centrum Innowacji i Rzeczoznawstwa Oddziału Warszawskiego SIMP przy współudziale Polskiej Izby Opakowań, targów Warsaw Pack oraz Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań. W trakcie konferencji zostaną omówione aktualne zagadnienia związane z nowym „ładem opakowaniowym”, którego genezą są regulacje dotyczące ograniczenia stosowania opakowań z tworzyw sztucznych produkowanych z surowców kopalnych oraz regulacje dotyczące gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Omówione zostaną wady i zalety „tradycyjnych” tworzyw sztucznych jako materiałów opakowaniowych oraz zostanie zaprezentowana perspektywa zastosowania w opakowaniach alternatywnych tworzyw sztucznych z surowców odnawialnych (biopolimerów). Podczas targów odbędą się również konferencje poświęcone wzmacnianiu marek i brandingowi z wykorzystaniem opakowań, opakowaniom w obiegu zamkniętym, a także Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań poświęcone tematowi „Przemysł opakowań w obliczu nowych wyzwań”.

Opracowano na podstawie materiałów organizatorów