Colorado Etiquettes, rodzinna firma z Rouen, która od 1973 r. działa we francuskiej branży producentów etykiet, jako pierwsza w Europie zainstalowała maszynę do druku flekso Mark Andy Evolution.
W trakcie ceremonii zorganizowanej dla upamiętnienia tej okazji Tom Cavalco, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Mark Andy, powiedział: Bardzo mnie cieszy, że nasza najnowsza technologia flekso znajduje zastosowanie i jest dostępna dla mniejszych producentów etykiet, którym zależy na poprawie wydajności oraz rozszerzeniu swego rynkowego potencjału. Gratuluję Colorado jako pierwszemu producentowi etykiet we Francji, który skorzysta z pożytków, jakie ma do zaoferowania Evolution.
Nowa linia Evolution, która miała swoją premierę na targach Label-expo Europe w Brukseli w 2019 r., dopełnia cenioną serię Mark Andy Performance. Zbudowana na bazującej w 100% na napędach serwo platformie P7 Evolution to nadająca się do rozbudowy maszyna, którą można dowolnie konfigurować pod kątem obecnych zleceń i modyfikować w miarę zmieniających się potrzeb. Wersja zainstalowana w Colorado to sześciokolorowa maszyna drukująca farbami UV o szerokości druku 330 mm. Wyposażono ją w prowadnice skrętne do odwracania wstęgi, podwójną stację wycinania, kontrolę naciągu działającą w cyklu zamkniętym, rozwiązania autoregistra i preregistra, a także sterowane serwomotorami nawijanie i odwijanie. Nowa maszyna uzupełni używane wcześniej w fabryce w Rouen inne maszyny Mark Andy – modele 830 oraz 2200.
Laurent Fenot, wnuczek założyciela firmy, który zarządzał nią przez ostatnie 35 lat wspólnie z żoną Christelle, tłumaczy powód wyboru maszyny amerykańskiego producenta: Zdecydowaliśmy się na Evolution, ponieważ wierzymy, że to idealna maszyna, która pozwoli nam zaspokoić aktualne potrzeby i zapewni elastyczność niezbędną do zaistnienia na nowych rynkach. Renomę zbudowaliśmy na zdolności rozwiązywania trudnych problemów, dlatego ważne jest, by maszyny dopełniały nasze techniczne umiejętności i wiedzę. Evolution pomoże nam rozwijać ofertę dla rynków niszowych, a ponieważ to nasza pierwsza maszyna o szerokości 330 mm, zapewnia nam ona dodatkowe możliwości.
Colorado Etiquettes, znana ze swego wysokiego poziomu obsługi klienta – za co odpowiada Christelle Fenot – przyjmuje do realizacji zlecenia, które odrzuca wielu innych producentów etykiet. Wykonywanie prototypów i krótkich serii testowych to element codzienności w firmie, która nie nastawia się ani nie jest zainteresowana konkurowaniem na rynkach pod względem wolumenu produkcji. Christelle Fenot wierzy, że technologia Mark Andy zapewni firmie wyraźną przewagę nad konkurencją, i wyjaśnia: Jesteśmy postrzegani jako zakład rzemieślniczy, a nasi klienci doceniają fakt, że dzięki wielkości naszego biznesu jesteśmy łatwo dostępni – lubią robić bezpośrednie interesy z ludźmi, którzy posiadają zdolności i wiedzę. U nas nie istnieje coś takiego jak standardowe zlecenie – każdy dzień i każda zmiana różnią się od siebie, i to jest naszą siłą.
Jak wspomina Jean Louis Pecarelo z firmy Atypic, będącej francuskim przedstawicielstwem Mark Andy, testy druku przeprowadzone dla Colorado – wyjątkowo wymagającego i wykwalifikowanego użytkownika – nie należały do łatwych: To jedna z tych sytuacji, gdy sama marka Mark Andy nie wystarczy. Technologia musi potwierdzić swoją pełną zdolność do radzenia sobie z najtrudniejszymi zleceniami, a także odpowiadać na wszystkie stawiane przed nią wyzwania – z tym klientem nie można popadać w samozadowolenie! Dlatego choć Colorado już wcześniej używało maszyn Mark Andy, przed podpisaniem zamówienia Evolution musiała dowieść swojej wartości.
Colorado Etiquettes, mała firma zatrudniająca 5 osób znalazła dla siebie niszę na francuskim rynku. Stawiając na wiedzę i obsługę klienta, nie zaś na cenę, czasami przegrywa walkę o klientów – ale często wracają oni, gdy poziom skomplikowania ich zleceń wymaga najwyższych umiejętności. Pytany o kolejny ruch w rozwoju drukarni – wejście w druk cyfrowy – Laurent Fenot zdecydowanie odrzuca taką możliwość: Rodzaj produkcji niskonakładowej, który przynosi zyski, nie może być realizowany przez żadną firmę z maszyną cyfrową – to nasza unikatowa wiedza, która odróżnia nas od konkurencji.
Na podstawie materiałów firmy Mark Andy opracował TK