Monaco zaprasza na targi Luxe Pack
1 Jan 1970 12:46

Najnowsza odsłona targów Luxe Pack Monaco, które co roku przyciągają nad Morze Śródziemne setki wystawców i tysiące zwiedzających zainteresowanych nowinkami w segmencie opakowań na towary luksusowe, odbędzie się w dniach 21-23 października w Grimaldi Forum. Już dziś można odtrąbić jej sukces, bo Monaco od lat dzierży miano stolicy opakowaniowego „haute couture”. Wiadomo, że tegoroczna wystawa pobije rekord liczby firm prezentujących swoją ofertę; 450 to aż o 50 więcej niż w ubiegłym roku. 70 wystawców pokaże swoje produkty w Monaco po raz pierwszy (wśród nich m.in. Adhespack, brazylijska firma produkująca inteligentne próbniki kosmetyków; Eliza Srl, dostawca technologii sitodrukowych do zdobienia szkła; czy Roberts Metal Packaging, czołowy europejski producent pojemników ze stali). Z tego powodu powierzchnia wystawiennicza targów zwiększy się o dodatkowe przestrzenie: na potrzeby wystawców zaadaptowano dotychczasową kawiarnię Café Llorca (i nazwano ją dumnie Przestrzenią INDIGO), powiększono również halę im. Diagilewa. Jak powiedziała portalowi Premium Beauty News Nathalie Grosdidier, dyrektor zarządzająca Luxe Pack, goście imprezy mogą spodziewać się mnóstwa nowości – około 300 – i bliskiego kontaktu z głównymi trendami panującymi na rynku luksusowych opakowań. Organizatorzy spodziewają się znacznego, ponad 50% wzrostu liczby targowych gości (w 2014 roku było ich 8500). Ekspozycja w targowych alejkach nie będzie znacząco różnić się od tego, co mogli zobaczyć goście w ubiegłych latach. Na stoiskach tradycyjnie dominować będą materiały opakowaniowe: butelki i buteleczki, flakoniki, zakrętki, pompki, ekskluzywne etykiety, kartony o wysokim stopniu wykończenia, efektowne torebki, maleńkie próbniki i wiele innych – a zatem to wszystko, co pozwala Nathalie Grosdidier opisać Luxe Pack jako „globalną platformę prezentacji awangardowych rozwiązań tym gościom, którzy poszukują wyjątkowej i kreatywnej inspiracji”. Tradycyjnie organizatorzy przygotowali bogaty program imprez towarzyszących i pokazów, który został ułożony w taki sposób, by zwrócić szczególną uwagę uczestników zarówno na te trendy, które w najbliższych latach mają szansę zrewolucjonizować branżę – m.in. inteligentne opakowania interaktywne i druk trójwymiarowy – jak i oddać sprawiedliwość trendom obecnym na rynku od lat takim jak wykorzystanie efektów sensorycznych, dotykowych i wizualnych albo etyczny i zrównoważony rozwój opakowalnictwa. Na tegorocznych targach zadebiutuje nowa przestrzeń wystawiennicza o nazwie Luxe Pack Arena, przeznaczona do prezentacji innowacyjnych i najlepszych osiągnięć wystawców, pozwalająca na wygodny – bo odbywający się w jednym miejscu – kontakt z ich produktami i odkrywanie najnowocześniejszych rozwiązań. Innym miejscem spotkań będzie przestrzeń Luxe Pack „Connect Live”, zorganizowana w atrium, gdzie odbywać się będą prezentacje technologii komunikacji zbliżeniowej RFID i NFC. Goście, którzy zajrzą do atrium, będą mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystać te narzędzia do walki z fałszerstwami oraz do śledzenia produktów w łańcuchu dostaw. Tradycyjnie bogaty będzie program konferencji i debat, gromadzący czołowych ekspertów i zapewniający – dzięki obecności i zwierzeniom kluczowych graczy w branży – ciekawy materiał poglądowy dla uczestników na tematy interesujące branżę. Wśród nich: trendy i wyzwania sektora w obliczu zbliżającego się forum COP 21 (konferencji ds. klimatu, która odbędzie się w Paryżu w listopadzie br.), komplementarne związki między opakowaniami na wina i alkohole oraz perfumy, strategie rynków azjatyckich i in. Jedna z tegorocznych konferencji Luxe Pack Monaco nosi nazwę „Inteligentne Opakowania”. Odbędzie się 22 listopada i będzie poświęcona „cyfrowej rewolucji”. Dyskusję przy okrągłym stole ekspertów poprowadzą Nicolas Gaudron oraz Virginia Cruz, dyrektorzy zarządzający IDSL, agencji doradczej i projektowej specjalizującej się m.in. w projektowaniu innowacyjnych kampanii multikanałowych. Inna dyskusja przy okrągłym stole skupi się na technikach uszlachetniania, dekorowania i zadruku opakowań wszystkich typów (szklanych, plastikowych, metalowych, tekturowych, skórzanych, porcelanowych itd.). Jej uczestnicy będą zastanawiać się nad rozwiązaniami, które pozwolą kultywować wyjątkowość i niepośledniość ich produktów. Warto również wspomnieć w tym miejscu o prezentacji „Retail in pack” przygotowanej wspólnie z ENSAAMA Academy (paryską akademią wzornictwa), z wyjątkowym pokazem kreatywności przy projektowaniu opakowań ekskluzywnych marek win i alkoholi. Interesującym przerywnikiem w targowym pośpiechu i biznesowych rozmowach może być wystawa poświęcona historii perfum, przygotowana w kooperacji z Międzynarodowym Muzeum Perfum w Grasse. Jak przekonują organizatorzy, pokaz sięgnie do prawdziwych początków perfumerii, prezentując eksponaty z czasów rzymskich, greckich oraz starożytnego Orientu. Wystawa będzie stanowiła jeden z elementów tzw. Luxe formulation – dodatkowej przestrzeni wystawienniczej, która zadebiutowała w 2014 r. i cieszyła się dużym zainteresowaniem targowych gości, poświęconej już nie tylko opakowaniom na produkty kosmetyczne, ale także ich dynamicznej korelacji z zawartością – kosmetykami. W tym roku w ramach Luxe formulation wystawi się około 40 firm, przygotowano również specjalny program konferencji na temat perfum (zwłaszcza niszowych), kosmetyków naturalnych i organicznych, jak również tekstury i zmysłowości produktów upiększających. Począwszy od przyszłego roku termin targów zostanie zmieniony – najpierw na wrzesień, a od 2017 r. na pierwszy tydzień października. Organizatorzy doszli bowiem do wniosku, że jest on najodpowiedniejszy, by przyciągnąć branżowych decydentów do Monaco. Na podstawie materiałów organizatora opracował TK