Nowe materiały etykietowe UPM Raflatac wspierają GOZ
1 Jan 1970 12:35

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma UPM Raflatac przyczynia się do zrównoważonego rozwoju branży etykiet, reagując na rosnący popyt na większą ilość surowców z odzysku, wykorzystywanych w materiałach opakowaniowych. W ostatnim czasie rynkowa oferta fińskiego producenta poszerzyła się o kolejne przyjazne środowisku rozwiązania.

Warstwa wierzchnia Recycled Coat i papier podkładowy Honey Glasine

Dwa nowe papiery etykietowe wykonane z surowców wtórnych to pochodzący w 99% z recyklingu materiał na warstwę wierzchnią UPM Raflatac Recycled Coat PCR-FSC oraz papier podkładowy UPM Raflatac Honey Glassine PCR-FSC. Oba wspierają gospodarkę obiegu zamkniętego (GOZ) i przyczyniają się do ograniczenia skali wycinki lasów oraz zużycia surowców naturalnych. To odpowiedź na oczekiwania właścicieli marek, którzy życzą sobie większej zawartości surowców wtórnych w stosowanych przez nich materiałach opakowaniowych.

Firma UPM Raflatac zamierza wykorzystywać surowce drzewne w maksymalnie efektywny sposób. Oznacza to możliwie długie utrzymywanie ich w obiegu surowcowym, co jest możliwe przez wspieranie odzysku oraz stosowanie włókien pochodzących z recyklingu. Innowacyjne papierowe materiały etykietowe wytwarzane z materiałów wtórnych posiadają certyfikat FSC (kod licencyjny FSC – C012530), który stanowi wiarygodny dowód na to, że są pozyskiwane wyłącznie z lasów zarządzanych w odpowiedzialny i zrównoważony sposób i podlegają ścisłej kontroli. 

Papier UPM Raflatac Honey Glassine PCR-FSC jest stosowany w asortymencie UPM Raflatac z serii RAFNXT+ i zawiera włókno celulozowe pochodzące z recyklingu. Podkład jest zbierany przez partnerów UPM Raflatac i wykorzystywany jako surowiec do produkcji nowego podkładu, w ramach autorskiego programu RafCycle firmy UPM Raflatac. Takie rozwiązanie z zamkniętą pętlą zmniejsza nacisk na lasy oraz zużycie zasobów naturalnych, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich właściwości funkcjonalnych. 

Świat stoi w obliczu poważnych wyzwań takich jak zmiana klimatu i niedobór surowców. Chcemy współuczestniczyć w ich rozwiązywaniu, dlatego oferujemy materiały etykietowe, które wzmacniają zrównoważony charakter opakowań, nie wpływając negatywnie na ich funkcjonalność oraz jakość i nie ograniczając ich komercyjnej dostępności. Nasze papierowe materiały etykietowe zawierające surowce wtórne perfekcyjnie wpisują się w ten plan – mówi Ville Pollari, dyrektor działu biznesowego VIP & Prime w UPM Raflatac. 

Drewnopochodny materiał etykietowy Forest Film

Jako jeden z sygnatariuszy międzynarodowego porozumienia New Plastics Economy zainicjowanego przez Fundację Ellen MacArthur, UPM Raflatac zobowiązał się do rezygnacji z używania surowców kopalnych i do tworzenia ekologicznych rozwiązań wspierających gospodarkę obiegu zamkniętego (GOZ). Jednym z nich jest materiał etykietowy oparty wyłącznie na surowcu drewnopochodnym. UPM Raflatac Forest Film to innowacyjny materiał foliowy opracowany w 100% na bazie surowców naturalnych. Stanowi on wydajny i skuteczny sposób realizacji zrównoważonych celów dzięki wykorzystaniu odnawialnych surowców, które nie wpływają na zmiany jakości produktu. Jak podkreśla Izabela Antczak, menedżerka w dziale Rozwiązań Opakowaniowych UPM Raflatac Polska: UPM Forest Film to nasz innowacyjny, pierwszy w branży materiał z folii polipropylenowej wyprodukowanej na bazie drewna i naturalny krok na drodze do tworzenia inteligentnych rozwiązań ograniczających zużycie paliw kopalnych. Jego wydajność jest identyczna w porównaniu z innymi standardowymi produktami.

Innowacyjny materiał etykietowy Forest Film – pod względem wydajności nie różniący się niczym od innych standardowych produktów – jest wynikiem współpracy firm UPM Raflatac i UPM Biofuels zmierzającej do wprowadzenia przyszłościowych innowacji, które nie opierają się na paliwach kopalnych. To odpowiedź na potrzeby właścicieli marek pragnących zastąpić tradycyjne, nieodnawialne surowce zrównoważonymi i pochodzącymi z recyklingu materiałami. Jego głównym składnikiem jest nafta UPM BioVerno produkowana z oleju talowego, czyli pozostałości z procesu produkcji masy papierniczej. To idealna odnawialna substancja zastępująca surowce na bazie paliw kopalnych surowcami odnawialnymi, pozyskiwanymi w sposób przyjazny dla środowiska. To również – jak tłumaczy Panu Routasalo, wiceprezes UPM Biofuels: Doskonały przykład innowacji produktowych pochodzących z lasów zarządzanych w sposób przyjazny środowisku i konkretnych kroków w kierunku przyszłości wykraczającej poza sferę paliw kopalnych.

Forest Film posiada dodatkowo certyfikat ISCC. Stosowanie tego innowacyjnego produktu nie wymaga żadnych zmian w procesach produkcyjnych i może on bezproblemowo zastąpić tradycyjne, oparte na paliwach kopalnych rozwiązania. Produkt łączy GOZ z biogospodarką odnawialną – jedną tonę surowców kopalnych można teraz zastąpić jedną toną surowców odnawialnych.

Dzięki tym innowacjom produktowym poczyniliśmy duży krok naprzód w naszej podróży w kierunku przyszłości bez materiałów pochodzenia kopalnego. Wybierając nasze odnawialne materiały etykietowe, marki mogą pójść jeszcze dalej w dążeniu do stosowania bardziej odnawialnych opakowań. Ponadto materiały te są identyczne pod względem jakości i wydajności z konwencjonalnymi materiałami opartymi na paliwach kopalnych oraz są łatwym sposobem na nadanie ostatecznego kształtu trwałemu opakowaniu – wyjaśnia Oona Koski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w firmie UPM Raflatac. 

Materiał etykietowy PE PCR White TC 85 z odpadów pokonsumenckich

Nowy materiał etykietowy PE PCR White TC 85, wykonany w 30% z plastikowych odpadów pokonsumenckich oraz w co najmniej 55% z odpadów poprzemysłowych, również wspiera GOZ i pomaga właścicielom marek w osiągnięciu ich celów środowiskowych. Materiał jest dostępny na rynku europejskim i przeznaczony do stosowania w sektorach środków czystości oraz higieny osobistej.

Rosnąca wśród konsumentów odpowiedzialność za środowisko naturalne i związane z nią dążenie do zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych zachęcają producentów – również tych z sektora opakowaniowego – do poszukiwania rozwiązań pozwalających na lepsze wykorzystanie surowców pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Staje się to tym bardziej naglące, że towarzyszy im presja ze strony Unii Europejskiej, której przepisy obligują przedsiębiorców do zwiększenia odzysku tworzyw (do przeszło 50% wszystkich odpadów plastikowych powstających na kontynencie europejskim) oraz uczynienia wszystkich tego typu opakowań nadającymi się do ponownego użytku lub recyklingu nie później niż w 2030 r. 

UPM Raflatac, w ramach wspomnianego porozumienia New Plastics Economy, stara się oferować materiały etykietowe wykonane z surowców pochodzących z odzysku, które nadają się do różnorodnych zastosowań. Na rzecz porozumienia działa już przeszło 400 firm i organizacji, którym zależy na stworzeniu GOZ dla tworzyw sztucznych i które często ustalają własne procentowe kwoty tworzyw sztucznych z odzysku w swych opakowaniach.

Rynkowy debiut PE PCR White TC 85 stanowi dowód naszego zaangażowania na rzecz GOZ oraz wsparcie dla właścicieli marek i użytkowników końcowych w realizacji ich zrównoważonych celów. Z uwagi na fakt, że materiał etykietowy zawiera surowiec pochodzący z odpadów pokonsumenckich i poprzemysłowych, zmniejsza on zużycie surowców pierwotnych, a tym samym pozwala oszczędzić zasoby naturalne, przyczyniając się do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. PE PCR White TC 85 może być poddawany recyklingowi w konwencjonalnych strumieniach odzysku tworzyw oraz zapewnia etykietom większą autentyczność, która odzwierciedla zrównoważony rozwój – powiedziała Anniina Kujala, menedżerka w dziale Folie firmy UPM Raflatac.

Opracowano na podstawie materiałów firmy UPM Raflatac