Nowoczesne opakowanie to sztuka zespolona z techniką
1 Jan 1970 12:33
Agencja ratingowa Plimsoll umieściła Ukrplastic na 29. miejscu listy największych światowych producentów opakowań oraz na 22. miejscu pod względem uzyskanych wyników biznesowych. Firma współpracuje z wieloma międzynarodowymi przedsiębiorstwami takimi jak: Danone, Lactalis, Nestle, PepsiCo, Tchibo oraz Modelez i dostarcza opakowania dla producentów makaronów, nabiału, słodyczy, tłuszczów i innych produktów. Rozmawiamy z prezes zarządu firmy JSC Ukrplastic, Iriną Mirochnik.
Czy na rynku opakowań panuje duża konkurencja?
Irina Mirochnik: Rynek opakowań jest bardzo konkurencyjny i wymaga nieustannych innowacji. Nasza firma powstała w 1927 r. i w czasie blisko 100-letniej historii miała wpływ na rozwój przemysłu opakowań. Aby móc szybko reagować na rosnące wymagania konsumentów, opracowaliśmy kompletny cykl produkcyjny. Co roku wdrażamy nowe technologie i urządzenia, pozwalające tworzyć jeszcze bardziej wyrafinowane opakowania.
Jakie nowe materiały znajdują się w Waszej ofercie?
I.M.: Ukrplastic uruchomił komercyjną działalność polegającą na produkcji laminatów koekstrudowanych. Technologia laminacji ekstruzyjnej zapewnia opakowaniom silnie barierowe właściwości oraz odporność na agresywne chemicznie substancje. Laminaty koekstrudowane niezawodnie chronią produkty przed zanieczyszczeniem, absorpcją wilgoci oraz obcych zapachów, utlenianiem, wpływem światła słonecznego, a także gwarantują możliwość długotrwałego przechowywania. Uzyskane w jej wyniku materiały spełniają najbardziej surowe europejskie normy sanitarno-higieniczne dotyczące opakowań.
Jakie są priorytety Waszej działalności?
I.M.: Biznes opakowaniowy działa w formacie B2B, „business-to-business”. Z tego powodu priorytetem jest tworzenie dla naszych klientów takich opakowań, które zapewniają im przewagę konkurencyjną na rynku. Robimy wszystko, by poprawić jakość produktów w zakresie wielu kluczowych kryteriów: bezpieczeństwa, funkcjonalności, troski o ekologię oraz właściwości barierowych. Nie mniej ważne są wzornictwo i cena. Kluczowe znaczenie dla naszej działalności mają zrównoważony rozwój oraz produkcja materiałów opakowaniowych przyjaznych dla środowiska. Ukrplastic wdrożył efektywny środowiskowy system zarządzania, który wymaga od nas regularnego potwierdzania, że działamy w zgodzie z wymogami nakładanymi na nas przez normy ISO 9001, ISO 22000, ISO 14001, OHSAS 18001 oraz BRC/IOP.
Od jak dawna współpracujecie z największymi koncernami międzynarodowymi i w czym tkwi sekret udanej kooperacji?
I.M.: Nowoczesne opakowanie musi odzwierciedlać filozofię marki i podkreślać indywidualność oraz wyjątkowość jej stylu. Opakowania zapewniają efektywną reklamę produktom, wydłużają czas przydatności do użytku oraz ułatwiają magazynowanie i transport. Muszą być trwałe, bezpieczne dla środowiska i wygodne dla użytkownika końcowego. Dlatego ten biznes ma dwie twarze: zaawansowaną technologicznie produkcję materiałów opakowaniowych oraz druk, który odzwierciedla pomysły projektantów. Stworzyliśmy nowoczesny kompleks przemysłowy i unikalne możliwości druku. Muszę przyznać, że nasi klienci otrzymują to, co najlepsze.
Ukrplastic regularnie zwycięża w międzynarodowych konkursach dla profesjonalistów takich jak Gold Print Awards oraz Golden Cylinder Awards. W 2013 r. otrzymaliśmy główną nagrodę w kategorii „Opakowanie najlepsze z najlepszych” (The Best of the Best Packaging) od Gravure Association of America (GAA) oraz główną nagrodę (Gold Award) od Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Fleksograficznego (EFIA) w konkursie Gold Print Awards 2013. Ale nasz największy sekret tkwi w strukturze własności firmy: Ukrplastic to przedsiębiorstwo rodzinne, co widać po właścicielach, kierownictwie, jak również całym zespole pracowników. Wspólnie rozwijamy się, uczymy i z pietyzmem przekazujemy nasze tradycje, doświadczenie i osiągnięcia od 87 lat.
Artykuł sponsorowany