Nowoczesne technologie dla rynku etykietowego
1 Jan 1970 10:32

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W sytuacji, gdy markowi producenci coraz częściej zgłaszają zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju kreatywne i informacyjne etykiety drukowane techniką offsetową, drukarnie etykiet szukają w firmie Koenig & Bauer maszyn drukujących o maksymalnych prędkościach, doskonałej jakości druku oraz sprawdzonych pakietów podłoży, dzięki którym mogą dostarczać swym klientom przyciągające wzrok i spójne z wizerunkiem ich marek etykiety.

W związku z rosnącym popytem na etykiety wzmacniamy naszą wiodącą pozycję na tym bardzo ważnym rynku – wyjaśnia Chris Travis, dyrektor ds. technologii w Koenig & Bauer. – To rynek, który jest jednym z naszych głównych filarów obok komercyjnego i opakowaniowego, dlatego silnie angażujemy się w tworzenie najnowszych innowacji przeznaczonych specjalnie dla każdego rynkowego segmentu.

W sytuacji, gdy zgodnie z przewidywaniami zapotrzebowanie na etykiety w USA będzie rosnąć w średniorocznym tempie 3,3%, by w 2025 r. osiągnąć poziom 20,6 mld dolarów, Koenig & Bauer dostrzega „znaczący wzrost” właśnie w Ameryce Północnej, ale również w innych częściach świata. Co skłania wiodące drukarnie etykiet do inwestowania w rozwiązania Koenig & Bauer? Travis twierdzi, że w przeważającej mierze to doskonała technologia firmy przekonała je do wyboru oferty niemieckiego koncernu. Nasze maszyny produkują etykiety z prędkością 20 000 arkuszy na godzinę, co jest niespotykane w przypadku innych maszyn na rynku – wyjaśnia. – Klienci z branży etykiet cały czas biją rekordy wydajności na naszych maszynach.

Jak twierdzi, tym, co wyróżnia firmę Koenig & Bauer, jest unikalny, kompletny proces produkcji od podłoża do gotowej etykiety. Dowodzi tego premiera nowo zaprojektowanej maszyny Rapida 106 X drukującej z prędkością 20 tys. arkuszy/h. Urządzenie o przyciągającej wzrok czarno-szarej obudowie z podświetlanymi szklanymi panelami bocznymi oferuje producentom etykiet najwyższą wydajność oraz optymalizację produkcji i efektywność. Popularne innowacje Koenig & Bauer – takie jak unikalny system nakładania DriveTronic SIS bez marki bocznej, który umożliwia dokładne pasowanie najcieńszych podłoży z maksymalną prędkością; QualiTronic PDFCheck, system inline służący do kontroli zgodności arkusza z wzorcem PDF z przygotowalni; oraz QualiTronic ColorControl, który dokonuje pomiaru nafarbienia na pasku kontrolnym każdego wydrukowanego arkusza – są niezwykle ważne w produkcji, gdy każda etykieta musi być jednolita i zawierać określone, adekwatne informacje. 

Wszystkie obsługiwane przez nas drukarnie etykiet posiadają maszyny Rapida wyposażone w nasze doskonałe systemy kontroli jakości i koloru – mówi Travis. – Marki są świadome, że ich etykiety muszą wyglądać identycznie na półce sklepowej. Spójność jest kluczowa, a nasze maszyny Rapida ją zapewniają.

Travis twierdzi, że urządzenia Koenig & Bauer są znacznie bardziej wydajne ze względu na ścieżkę, którą w maszynie przemierzają etykiety, zanim trafią do wycinarki rotacyjnej. W oparciu o nią inżynierowie firmy stworzyli wydajniejszy system, który pozwala produkować więcej etykiet. W przeciwieństwie do drukarń komercyjnych czy opakowaniowych, producenci etykiet wymagają specyficznych podłoży, a firma Koenig & Bauer opracowała całą gamę materiałów przeznaczonych do zaawansowanej produkcji etykiet: o zmniejszonej masie, plastikowych i papierowych, stosownie do rodzaju produkowanych etykiet.

Kolejnym ważnym segmentem dla Koenig & Bauer jest dynamicznie rozwijający się rynek etykiet in-mold. Druk etykiet IML odbywa się na cienkich tworzywach sztucznych, o grubości sięgającej 50 mikronów, i wiąże się z wieloma wyzwaniami. Dzięki unikalnej dla Koenig & Bauer koncepcji przebiegu arkusza, od podawania do wykładania, jesteśmy w stanie wydajnie i z powodzeniem drukować etykiety in-mold przy zachowaniu najwyższych prędkości produkcyjnych – mówi Travis. 

– Jesteśmy również liderem na rynku utwardzania LED-UV, co ma znaczący wpływ na rynek etykiet IML, gdy etykietę można utwardzać strumieniem energii. Ponieważ tego typu etykiety są drukowane na niezwykle cienkich podłożach, mogą być podatne na zniekształcenia podczas procesu suszenia. Technologia LED-UV nie emituje ciepła, więc zapewnia lepszą kontrolę nad procesem produkcyjnym, umożliwia lepsze pasowanie i zapewnia wyższą jakość, a jednocześnie odpowiada na zapotrzebowanie na krótsze czasy suszenia i możliwość ustawiania etykiet w stosy na wykładaniu.

Koenig & Bauer przykłada tak dużą wagę do rynku etykiet, że w ramach swego nowego niemieckiego Centrum Doświadczeń Klientów (Customer Experience Center) wydzielił osobną strefę zwaną Centrum Etykietowym (Label Center). Zwiedzający mogą zobaczyć cały proces produkcji etykiet na nowej siedmiokolorowej maszynie Rapida 106 X z powlekarką i nową rotacyjną wycinarką CutPRO X. Nowa maszyna jest wyposażona w podajnik DriveTronic, SIS (sensoryczny system nakładania), system prowadzenia arkuszy etykiet oraz system podawania AirTronic, zapewniając szybką automatyzację przy zmianie zadań i intuicyjną obsługę.

Nasi północnoamerykańscy klienci korzystający z maszyn Koenig & Bauer do produkcji etykiet IML czerpią duże korzyści z tego, że cały proces produkcji etykiet jest realizowany na maszynach Rapida 106 X i CutPRO X 106, co przekłada się na nawet 50-procentową poprawę jakości produkcji – od roli do arkusza, przez cięcie, stripping i wycinanie – podsumowuje Travis.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Koenig & Bauer

Tłumaczenie: TK