Nowy serwis w chmurze zwiększa dostępność maszyn
1 Jan 1970 11:58

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Nowy Maintenance Manager firmy Heidelberg niemal całkowicie digitalizuje proces konserwacji maszyn, ograniczając przestoje i znacząco wydłużając czas ich pracy. 

Branża poligraficzna przeobraża się pod wpływem szybkiego postępu cyfryzacji. Drukarnie muszą coraz szybciej i coraz elastyczniej radzić sobie z rosnącą liczbą zleceń, a przy tym nadal dostarczać produkty najwyższej jakości. Przestoje maszyn i/lub uszkodzenia wynikające z nieodpowiedniej konserwacji lub braku właściwej strategii mogą w krótkim czasie zagrozić konkurencyjności drukarni. Z tego powodu firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) już od kilku lat cyfryzuje operacje serwisowe, wyposażając systemy maszynowe w coraz inteligentniejsze funkcje pre- wencyjne w rodzaju eCall i Predictive Monitoring. Każda z nich ma na celu maksymalne wydłużenie sprawności maszyny.

Automatyczne planowanie, tworzenie i zarządzanie konserwacją

Teraz firma robi kolejny krok ku digitalizacji swego portfolio usług i przenosi inteligentną, prewencyjną konserwację do środowiska chmurowego dzięki nowemu systemowi Maintenance Manager. Dotychczas większość zadań związanych z konserwacją opierała się na papierowych kopiach list i harmonogramie konserwacji ustalonym przez Heidelberga, którego klienci przestrzegali z różną dokładnością. 

W nowej aplikacji sieciowej można planować i zarządzać wymaganymi czynnościami konserwacyjnymi, wykorzystując do tego celu dane maszyn w zautomatyzowa- nym procesie, z uwzględnieniem przerw między sesjami konserwacji oraz użytkowania maszyny. Serwisanci Heidelberga otrzymują zlecenia za pośrednictwem aplikacji zainstalowanych na ich urządzeniach mobilnych i realizują je w siedzibie klienta. Aplikacja zapewnia szczegółowe opisy poszczególnych kroków w formie tekstowej, graficznej i wideo. Pracownicy obsługi technicznej klienta również zyskują dostęp do aplikacji Maintenance Manager, dzięki czemu mogą samodzielnie wykonywać działania konserwacyjne, za które są odpowiedzialni. Ustalanie priorytetów w oparciu o pilność działań połączono w inteligentny sposób z czasem trwania konserwacji oraz danymi IoT generowanymi przez maszynę, dzięki czemu pracownicy wiedzą dokładnie, co i kiedy należy zrobić. 

Niezakłócona i dostępna dokumentacja historii konserwacji

Po zakończeniu pracy wszystkie istotne informacje są zapisywane w programie Maintenance Manager; dzięki temu możliwe są łatwy dostęp do kompletnej historii konserwacji i pełna dokumentacja, które mogą przydać się w trakcie audytu lub jako dowód dla szczególnie wymagających klientów z branży opakowaniowej czy farmaceutycznej. Cyfrowy proces konserwacji znacznie ułatwia planowanie czynności serwisowych i przestojów maszyn. Znacząco zwiększa też dostępność maszyny. Przykładowo nieplanowane przestoje maszyny Speedmaster 

XL 106 można zredukować nawet o 20%.

Maintenance Manager został opracowany we współpracy z należącą do Heidelberga firmą programistyczną DOCUFY, która wykorzystała w tym celu swą wiedzę z zakresu dokumentacji technicznej. 

Nowy Maintenance Manager został opracowany w ścisłej współpracy z użytkownikami i umożliwia teraz w pełni cyfrowe zarządzanie konserwacją – mówi Klaus Kohl, szef działu Product Management Service, Parts & Consulting w firmie Heidelberg. – Dzięki tej cyfryzacji nasi klienci korzystają z dużo wyższej dostępności maszyn, krótszych czasów przestojów i bezproblemowej dokumentacji.

Maintenance Manager jest dostępny w ramach umowy z Print Site Contract.

Tłumaczenie: TK