„Obyś żył w ciekawych czasach” część 3.
1 Jan 1970 11:25

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Już podczas XV Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Jerzy Stuhr śpiewał „drukować każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej…” – czy jakoś tak. 

I tak było przez długi czas. Myślę, że to odróżniało rynek polski od „obcych”: ilość nawet bardzo małych przedsiębiorstw, drukarń, które przez długi czas radziły sobie naprawdę świetnie. Jednakże niezliczone kryzysy, transformacje w obrębie samego rynku sprawiły, iż czasy obecne są zupełnie inne. Czy spokojniejsze? W mojej opinii – nie.

Dzisiaj rynek charakteryzują wysokie wymagania klientów końcowych, konkurencja – często prowadząca do wojen cenowych, redukcji marż własnych, a w rezultacie konieczność szukania oszczędności.

Wiele razy od naszych klientów słyszymy, że duża część ich zarobku to wartość pieniędzy, które możemy zaoszczędzić w czasie procesu produkcji.

W ostatnim artykule przedstawiliśmy urządzenie pozwalające zredukować czas narządu maszyny – hu-track. Redukcja czasu = oszczędności.

W dzisiejszym – opiszemy nasz autorski projekt „SMART PRINTING WITH HUBERGROUP”.

Projekt, który możemy opisać jednym słowem: optymalizacja. Działania ukierunkowane na przyspieszenie produkcji naszych klientów. O ile wcześniej wspomniany hu-track jest urządzeniem i co za tym idzie, aby z niego korzystać, należy je kupić, to nasz „SMART PRINTING” opiera się na sprzęcie i zasadach zarządzania stosowanych przez naszych klientów w ich bieżącej produkcji. 

Składa się z czterech podstawowych i niezmiennych kroków:

1. Audyt wstępny. 

Z racji obszaru naszej działalności skupiamy się na sprawach szeroko pojętej kolorystyki oraz obszaru okołoprodukcyjnego.

W ramach tego pierwszego sprawdzamy i doradzamy w zakresie optymalizacji przygotowania farb, receptur oraz redukcji farb resztkowych. Audyt okołoprodukcyjny – nasz ulubiony – składa się z przygotowania „zdjęcia dnia”.

Spojrzenie na codzienne czynności przez osobę spoza organizacji daje możliwość znalezienia nowych, mogłoby się wydawać oczywistych rozwiązań. 

Opracowanie tego punktu jest początkiem dyskusji i projektu jako takiego.

2. Uzgodnienie celów

Ilu klientów, tyle celów do realizacji. 

Optymalizacja kolorystyczna, usprawnienie narządu maszyny, zwiększenie średniej prędkości drukowania. Każdy z tych punktów prowadzi do oszczędności – czasu, energii, podłoży, pieniędzy.

3. Działania optymalizujące procesy klienta

Tak jak wspomnieliśmy na początku, nasze działania prowadzą do pełnego wykorzystania potencjału technicznego, który jest w posiadaniu klienta.

Na bazie wyznaczonego stanu początkowego wdrażamy w życie procedury optymalizacyjne. Kalibrujemy, drukujemy i mierzymy, mierzymy, mierzymy. System I2P – przyspieszający uruchomienie produkcji, 2I – umożliwiający redukcję farb resztkowych.

4. Podsumowanie wyników

Prezentacja raportu końcowego, rekomendacje na przyszłość.

Ale to nie jest zakończenie wspólnych działań. 

Zgodnie z naszą filozofią każda wizyta u klienta to możliwość wspólnego doskonalenia.

Jeżeli chcielibyście Państwo dowiedzieć się więcej o projekcie „SMART PRINTING”, zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami technicznymi.

Rafał Rębecki

Artykuł sponsorowany