Opakowania dla wielu branż
1 Jan 1970 09:06
Słupski Plast-Box to jeden z najnowo-cześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, który z powodzeniem sprzedaje swoje produkty w kraju i za granicą. Dzięki wysokiej jakości, wytrzymałości i estetyce wykonania pojemniki polskiej firmy zdobyły zaufanie klientów już w 30 krajach i wciąż cieszą się rosnącą popularnością. W pierwszym kwartale br. eksport firmy stanowił 67,5% sprzedaży, z czego blisko połowa trafiła do Unii Europejskiej. Pozostała część jest sprzedawana na rozwijających się rynkach Europy Wschodniej, zwłaszcza w Rosji i na Ukrainie.
Nasze produkty wytwarzane są na maszynach najnowszej generacji w oparciu o nowoczesne technologie. Spełniają surowe normy bezpieczeństwa stawiane opakowaniom służącym przechowywaniu zarówno żywności, jak i substancji chemicznych. Doskonale nadają się więc na pojemniki dla różnorodnych artykułów począwszy od kiszonek, lodów, dżemów, sosów, sałatek czy chipsów, przez farby, lakiery, kleje i środki czystości, aż po materiały budowlane jak choćby gładź, tynki i zaprawa gipsowa. Nic więc dziwnego, że cenią je firmy z różnych branż. Co ważne, nie są to tylko odbiorcy z Polski, bo nasze opakowania stały się synonimem wysokiej jakości i niezawodności dla wielu klientów niemal w całej Europie. W efekcie już większa część naszej produkcji trafia właśnie na eksport – mówi Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.
Wśród krajów unijnych głównym odbiorcą spółki jest Wielka Brytania, gdzie trafia ponad 10% produkcji słupskiej fabryki. Jednym z klientów firmy Plast-Box w tym kraju jest Haywood & Padgett zaliczana do największych brytyjskich firm cukierniczych. W 2012 roku polska spółka dostarczyła na jej rzecz 300 tys. opakowań do ciastek, które były sprzedawane w sieci Tesco. Współpraca jest kontynuowana w tym roku, a Plast-Box szacuje, że wartość zamówień dla Haywood & Padgett na koniec 2013 wyniesie ok. 1 mln zł. To właśnie w efekcie takich działań eksport do Wielkiej Brytanii wzrósł w ubiegłym roku o ponad 24%.
Dynamicznie rozwija się też sprzedaż na inny wymagający rynek unijny – do Niemiec, które są drugim największym rynkiem eksportowym firmy Plast-Box w Unii Europejskiej. W 2012 roku jej obroty w tym kraju zwiększyły się o 17% względem 2011. Plast-Box we współpracy z firmami produkcyjnymi dostarcza tam produkty m.in. do niemieckiej sieci Aldi. W tym roku słupska spółka przedłużyła kontrakt na dostawy dla Aldi 1-litrowych pojemników do chemii gospodarczej i pozyskała nowy na 3-litrowe wiadra zdobione w technologii IML.
Obecnie największe rynki eksportowe Plast-Box to Ukraina i Rosja. Tylko w ubiegłym roku spółka zwiększyła swoją sprzedaż do tych państw o ponad 30%. W pierwszym kwartale br. do
tych krajów i na pozostałe rynki Europy Wschodniej trafiło 56% sprzedaży eksportowej firmy. W tym roku Plast-Box liczy na dalsze dynamiczne wzrosty na Wschodzie, zwłaszcza w Rosji. Na tym rynku w pierwszym kwartale spółka zanotowała już nawet kolejny wzrost sprzedaży – o 28,5% r/r.
Mamy nowoczesne fabryki, w które w ostatnich trzech latach zainwestowaliśmy 50 mln zł oraz zaawansowane technicznie i wytrzymałe produkty. Dysponujemy też wiedzą, jak pozyskać klienta i sprawić, by został z nami na dłużej. Dlatego też bez kompleksów możemy rywalizować z najlepszymi. Jak widać, wygrywamy konkurencję na wielu zagranicznych rynkach. Zdobyliśmy zaufanie klientów niemal we wszystkich krajach europejskich i dostarczamy produkty zarówno do małych przedsiębiorstw rodzinnych, jak i międzynarodowych firm o uznanych markach – zauważa członek zarządu słupskiej spółki.
Plast-Box oferuje duży wybór pojemników plastikowych – zazwyczaj w formie zamykanego wiaderka z pokrywką. W większości są one wyposażone w plomby gwarantujące nienaruszalność wsadu po pierwszym napełnieniu. Mogą posiadać rączki plastikowe lub metalowe. Opakowania te są produkowane w różnych kształtach – okrągłych, owalnych i prostokątnych, w pojemnościach od 0,55 l do 33 l. Oprócz plastikowych wiaderek w ofercie firmy Plast-Box są również skrzynie o różnych pojemnościach i produkty użytkowe typu kosze, pojemniki na narzędzia czy pudełka do przechowywania. Obie te kategorie cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. W ubiegłym roku sprzedaż skrzyń wzrosła o 30% względem 2011, a produktów użytkowych o 75%. Wysoką jakość produktów polskiej firmy potwierdzają certyfikaty. Dodatkowo podlega ona szczegółowej kontroli wewnętrznej i jest weryfikowana przez kontrole oraz audyty klientów.
Produkujemy pojemniki w pełnej palecie barw, nawet przezroczyste. Mamy też możliwość zdobienia opakowań kolorowym nadrukiem offsetowym lub w technologii IML, która polega na
wgrzaniu etykiety o fotograficznej jakości obrazu w powierzchnię pojemnika w trakcie procesu produkcyjnego. Dzięki temu możemy oferować naszym klientom nie tylko produkty wysokiej jakości pod kątem wytrzymałości i bezpieczeństwa, ale też atrakcyjne wizualnie – mówi Andrzej Sadowski.
Plast-Box cały czas wprowadza do oferty nowe opakowania. W tym roku uruchomił już produkcję wiaderek o pojemności 1,18 l typu 01BIS5 przeznaczonych dla branży spożywczej wraz z dwoma rodzajami pokryw, a także okrągłych wiader jednoobrzeżowych o pojemnościach 12, 25 i 33 l.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Plast-Box SA