Przy wprowadzaniu na rynek dwóch nowych linii do pielęgnacji skóry twarzy polska marka premium Dr Irena Eris poszukiwała rozwiązania w zakresie zewnętrznych opakowań produktów, które podkreślałoby ambicję oferowania najwyższego poziomu jakości najbardziej innowacyjnych produktów marki. Polski producent zdecydował się na tekturę litą Sappi Algro Design Nature, która w jego ocenie nadała liniom kosmetyków „Authority” i „Art of Lifting” najodpowiedniejszą oprawę, odzwierciedlającą sięganie wyłącznie po najwyższą jakość.
W luksusowej oprawie
Marka kosmetyczna Dr Irena Eris, założona w 1983 roku, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek w Polsce. Ze względu na przywiązanie do wartości takich jak najwyższa jakość, a także ciągłą innowacyjność we wszystkich swoich działaniach, w 2012 roku została przyjęta do prestiżowego francuskiego stowarzyszenia luksusowych marek Comité Colbert, które zrzesza obecnie 84 firmy. Luksusowe kosmetyki, sieć Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris oraz trzy pięciogwiazdkowe hotele SPA tworzą holistyczny świat marki. Nic więc dziwnego, że w przypadku dwóch nowych linii kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy „Authority” (wprowadzonej na rynek w 2018 roku) oraz „Art of Lifting” (która trafiła na półki rok później) firma poszukiwała najlepszego rozwiązania w zakresie wysokiej klasy opakowań, aby promować idee związane z luksusem, pięknem i ekskluzywnością.
Naszym wyzwaniem było osiągnięcie luksusowego wyglądu opakowania, oddającego charakter produktu znajdującego się wewnątrz – wspomina Magdalena Sobińska, dyrektor ds. projektowania w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris. – Musieliśmy stworzyć pudełko jak „milion dolarów”, wykonane z surowca spełniającego wymaganie doskonałej gładkości powierzchni i wykończenia, które pozwoliłoby osiągnąć wymagany przez nas efekt połysku lub matu.
W rezultacie obie linie produktów do pielęgnacji urody charakteryzuje subtelne, eleganckie i połyskliwie złote wzornictwo. Dzięki procesowi metalizacji opakowanie dosłownie emanuje luksusem i ekskluzywnością. Efekt ten potęguje dość czytelne logo marki, bezpretensjonalnie wytłoczone na wierzchu opakowania – gotowe dostarczyć konsumentowi obiecane przez opakowanie ekskluzywne doznania produktowe.
W poszukiwaniu efektu „wow”
Polski producent bardzo szybko zidentyfikował doskonałe podłoże dla swoich opakowań w ofercie firmy Sappi – karton Algro Design Nature. Produkty z rodziny Algro Design zostały już wcześniej wskazane przez firmę Dr Irena Eris dla różnych linii kosmetycznych. Dlatego też zespół projektantów znał podłoże, jego właściwości przetwórcze oraz zastosowanie dla opakowań klasy premium. Szczególnie istotne były właściwości powierzchni kartonu oraz jego podatność na kształtowanie – wspomina Didem Tekbas, kierownik marki papierów opakowaniowych i specjalnych w Sappi Europe. –
Algro Design Nature jest kamieniem milowym w szerokim i innowacyjnym portfolio kartonów klasy premium w Sappi. Znany z doskonałej bieli i pięknego, jedwabistego dotyku Algro Design Nature jest najlepszym wyborem, jeśli chodzi o wyznaczanie standardów dla wymagających zastosowań graficznych i wysokiej jakości opakowań. Przednia strona kartonu jest podwójnie powlekana i posiada niepowlekany spód. Wysoka białość i odporność na promieniowanie UV to kolejne właściwości serii produktów Algro Design Nature, która jest dostępna w gramaturach od 180 g/m² do 400 g/m².
W przypadku profesjonalnej serii do pielęgnacji urody „Authority” karton Algro Design Nature wybrany został w wyższych gramaturach 350 i 380 g/m² dla większej sztywności, natomiast dla serii Prosystem Home Care „Art of Lifting” wybrano nieco lżejszą gramaturę 330 g/m². Różnica ta wynika z różnych obszarów zastosowań linii produktów: „Authority” to najdroższy produkt marki dostępny na rynku i – jak mówi Magdalena Sobińska – szczyt naszej wiedzy i doświadczenia w kosmetologii, co musiało być wyraźnie wyeksponowane w ekskluzywnym opakowaniu produktu. Nowa linia Prosystem Home Care „Art of Lifting” jest dostępna tylko w Kosmetycznych Instytutach Dr Irena Eris i ma bardzo ograniczoną dystrybucję; linia jest przepisywana konsumentom wyłącznie przez profesjonalistów. Ze względu na ekskluzywność produktów i chęć zapewnienia klientom luksusowych doświadczeń w punkcie sprzedaży, opakowanie musiało wyraźnie te cechy eksponować.
Wyzwaniem było znalezienie idealnego materiału na bardzo specyficzną i efektowną konstrukcję składanych pudełek, pozwalającego na osiągnięcie efektu „wow”. Dla każdej linii do pielęgnacji skóry twarzy potrzebne były dwa różne rodzaje kształtów: pudełko składane na zakładkę z częściowym zagłębieniem oraz pudełko o trójkątnym kształcie. Zwłaszcza to pierwsze opakowanie stanowiło wyzwanie konstrukcyjne: pokrywa jego części górnej jest krótsza od dolnej, co tworzy charakterystyczną szczelinę. Ponadto wieko w środku zostało podparte specjalną konstrukcją, aby zachować jego solidność. Karton Algro Design Nature firmy Sappi był idealnym wyborem ze względu na wyjątkową podatność na kształtowanie i sztywność kartonu, które nadały opakowaniu solidną strukturę oraz wywołują wrażenia dotykowe i estetyczne.
Idealne połączenie
Karton Algro Design Nature okazał się być idealnym materiałem również dzięki doskonałej gładkości i jedwabistości w dotyku. Ta właściwość powierzchni oferowała też doskonałe podłoże do druku offsetowego i wyrafinowanego procesu uszlachetniania. Ponieważ firma Dr Irena Eris wymagała zarówno optycznego połysku, jak i matowego efektu dla linii ekskluzywnych produktów, opakowania na kosmetyki również zostały poddane określonym „zabiegom”. Zespół projektantów zdecydował się na lakierowanie UV, dające wysublimowaną kombinację efektu matu i połysku linii „Art of Lifting”, produkowanej w drukarni Edelmann Group w Polsce. Dzięki nieskazitelnej gładkości powierzchni Algro Design Nature laminowanie folią metaliczną opakowania „Authority” – również produkowanego w Edelmann Group – dało niezwykły efekt połysku. Finalny efekt obie linie produktowe uzyskały dzięki wysublimowanemu uszlachetnianiu przez wytłoczenie perłowego, mieniącego się logo produktu oraz pasującego do niego logo marki na opakowaniu, co stworzyło niepowtarzalny efekt 3D i dodatkowe doznania haptyczne.
Efekt końcowy idealnie wpisuje się w oczekiwania Magdaleny Sobińskiej: Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych rezultatów. Dwie konstrukcje opakowań uzupełniają się pod względem wzornictwa, formy i koloru. Specjalny design pudełka, olśniewająca kolorystyka i naprzemienna gładkość powierzchni doskonale odzwierciedlają filozofię marki Dr Irena Eris i stanowią odpowiedź na trend spokoju w świecie kosmetyki profesjonalnej. AN