Packaging Innovations po raz 7. w Warszawie
1 Jan 1970 19:07

Już 9 i 10 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie odbędą się Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. Blisko 200 wystawców i kilka tysięcy odwiedzających to liczby, które każdego roku rosną „w oczach”. Nic dziwnego, bowiem targi Packaging Innovations to więcej niż sama ekspozycja wystawien-nicza, to dwa dni przepełnione wiedzą, spotkaniami, prezentacjami i konferencjami. Nie jest tajemnicą, iż ładnie i ciekawie opakowany produkt wzbudzi większe zainteresowanie konsumenta. Uwagę na to zwracają już nie tylko producenci słodyczy, ale również warzyw, mięsa, nabiału, owoców czy przetworów. Na rynku firmy prześcigają się w nowych pomysłach, ponieważ konkurencja nie śpi. Z myślą o zmieniającej się świadomości nie tylko konsumentów, ale również producentów i dostawców, powstały targi Packaging Innovations. Z dumą obserwujemy, iż targi z roku na rok budzą coraz większe zainteresowanie. Z całą pewnością w Polsce brakowało tego typu wydarzenia, które w jednym miejscu skupiałoby rodzime i zagraniczne firmy prezentujące nowości. Obserwując szybko zmieniające się trendy, staramy się tak przygotowywać program towarzyszący targów, aby spełniał oczekiwania najbardziej wymagających gości – mówi Katarzyna Banach, kierownik Działu Organizacji Targów. Nowością tegorocznej edycji będzie Strefa Safetypack. Koniec z niebezpiecznymi opakowaniami! Podczas targów zostaną zaprezentowane rozwiązania, które będą chronić przed niepożądanym otwarciem lub utrudniać otwarcie danego produktu przez dzieci. Zaawansowane technologicznie opakowania z pewnością wzbudzą zainteresowanie szczególnie przedstawicieli branży spożywczej. Firmy prezentujące ofertę podpowiedzą, w jaki sposób można chronić produkty rolno-spożywcze tak, aby zachowane były wszelkie normy higieny, a produkt nie uległ zepsuciu. Tym, co wyróżnia targi Packaging Innovations, jest także Program Innowacja. Firmy, które biorą udział w targach, mogą również zgłosić swój produkt lub rozwiązanie do udziału w tym programie. Warunkiem dopuszczenia jest nowatorskie wykorzystanie materiałów; stoiska z innowacyjnymi rozwiązaniami zostaną specjalnie oznaczone, co ułatwi ich lokalizację na mapie hali. Organizatorzy zachęcają także do udziału w seminariach learnShops, które są bezpłatne dla wszystkich uczestników targów. Prezentacje poprowadzą prelegenci z Polski i zagranicy. Na koniec warto wspomnieć o Strefie Studenta. To właśnie tu spotkacie Państwo młodych, ambitnych i pełnych energii studentów, którzy już niedługo zasilą rynek pracy. Być może to właśnie Państwo jako pierwsi zapoznacie się z ich portfolio i tym samym wyprzedzicie konkurencję i zaoferujecie im owocną współpracę. Warto podkreślić, iż wiele opakowań prezentowanych w Strefie Studenta to ciekawe rozwiązania dla branży spożywczej i FMCG. O najciekawszych pracach studentów – laureatów konkursu dla młodych projektantów – piszemy na s. 22. Wybrani wystawcy Packaging Innovations 2015 Allbag. Firma zaprezentuje niezwykle trwałą metodę sitodruku, w której farby są nakładane na materiał z wykorzystaniem czterokolorowego sita. Metoda świetnie sprawdza się przy zdobieniu popularnych T-shirtów. Wystarczy stworzyć własny projekt, nadruk lub napis, aby koszulka stała się odzwierciedleniem poglądów, osobowości czy wysublimowanego gustu właściciela. Do kompletu można dodać (również dowolnie zadrukowaną) torbę bawełnianą, która świetnie zastąpi – poddawane na całym świecie restrykcyjnym przepisom i regulacjom prawnym – torebki foliowe. Kolejne możliwości nadruku, tym razem w pełnej gamie kolorów, otwiera przed klientami zastosowanie druku cyfrowego. Druk bezpośredni to nowość na rynku i najszybciej rozwijająca się gałąź drukowania na odzieży. Dodatkowo niezwykle popularne stają się folie termotransferowe czy – znany dobrze wszystkim – haft komputerowy, czyli jedne z najtrwalszych obecnie metod tworzenia nadruków. Dbającym o szczegóły firma proponuje styl glamour i zastosowanie błyszczących dżetów. Torby i T-shirty to nie wszystko. Dzięki wspomnianym metodom znakowania wyjątkowego charakteru nabiorą też czapki, kamizelki czy plecaki, a także wiele innych produktów reklamowych. Bardziej wymagającym klientom Allbag oferuje dodatkowe możliwości; dzięki pisakom do tkanin kreatywność kupujących nie ma już żadnych granic – klient własnoręcznie tworzy swój nadruk. Aniflex Sp. j. Głowacka i Wspólnicy. Ceniony producent etykiet samoprzylepnych zaprezentuje etykiety samoprzylepne wytworzone w dwóch technologiach druku: cyfrowego ink-jet UV oraz fleksograficznego UV. Oprócz próbnych wydruków wykonanych w obu technologiach firma pokaże także produkty znanych marek opatrzone etykietami wyprodukowanymi przez Aniflex. Goście stoiska otrzymają tym samym szansę zapoznania się nie tylko z możliwościami danej technologii drukowania, ale także zyskają okazję do wglądu w portfolio klientów spółki. Atlas Global Solutions. Po raz pierwszy na targach Packaging Innovations pojawi się firma Atlas Global Solutions. Podczas targów zaprezentuje opakowania ochronne z tektury z wypełniaczami z piany poliuretanowej i polietylenowej w wielu gabarytach, zbudowanych z połączenia piany o różnych gęstościach. Atlas Global Solutions przedstawi również alternatywę dla tego typu wypełniaczy, tzw. air paq. Na stanowisku zaprezentowany zostanie proces napełniania air paq, który dzięki swojej wytrzymałości i prostocie znajduje coraz szersze grono zwolenników. Tego typu rozwiązanie polecane jest głównie dla produktów o regularnych kształtach. Na stanowisku będzie można również znaleźć innowacyjne opakowania membranowe, których firma jest dystrybutorem. Opakowania tego typu są wykorzystywane do transportu podatnych na uszkodzenia elementów elektronicznych, części samochodowych, części automatyki, protez, laptopów, smartfonów itp. Atlas Global Solutions zaprezentuje również projekty opakowań ochronnych, które były tworzone i realizowane w oparciu o dokumentację klienta dzięki wiedzy i doświadczeniu zatrudnionych specjalistów. Na stanowisku firmy można będzie odbyć rozmowę z dyrektorem operacyjnym oddziału Irlandii i Polski, a także inżynierem ds. jakości. Przybliżą oni specyfikę działania firmy i chętnie udzielą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się pytania. Bericap. Firma Bericap, jako globalny producent zamknięć z tworzyw sztucznych, koncentruje się na produkcji i sprzedaży zamknięć dla rynków napojowych, żywnościowych i niezwiązanych z żywnością. Jej historia – początkowo pod nazwą Jacob Berg GmbH & Co., która na obecną została zmieniona w 1996 r. –rozpoczęła się w latach 20. ubiegłego wieku od produkcji puszek blaszanych. W latach 60. oferta firmy została rozszerzona o zamknięcia z tworzyw sztucznych produkowane metodą wtrysku, które obecnie stanowią niemal 100% jej sprzedaży. Nazwa firmy Bericap została utworzona w wyniku połączenia firmy Jacob Berg GmbH & Co. z francuską firmą Rical (BE+RI+CAP). Obecnie Grupa Bericap posiada 22 samodzielnie funkcjonujące fabryki w 19 krajach na całym świecie, zatrudniające około 3000 osób. Obejmują one swoim zasięgiem Europę, Bliski Wschód, Afrykę, Azję oraz Amerykę Północną i Południową. Najnowsze fabryki to Bericap Singapur i Bericap Chiny (drugi zakład). W swojej działalności firma kładzie silny nacisk na pomoc w osiąganiu sukcesu przez jej klientów. Bericap Polska podczas targów Packaging Innovations 2015 zaprezentuje nowe lekkie konstrukcje: zamknięcia dla rynku HOD, zamknięcia do oleju silnikowego i płynów do spryskiwaczy, zamknięć do wody i soków oraz mleka. Gamę prezentowanych produktów uzupełnią nowe wersje zamknięć sportowych do wody niegazowanej, wody smakowej i napojów kolorowych oraz nowa lekka konstrukcja zamknięć z klapką do sosów i dressingów, w tym wersja z zaworem TPE, która pozwala na płynne doz owanie produktów o różnej gęstości. Intrex. Intrex jest dostawcą urządzeń do znakowania, etykietowania, drukowania i kontroli wizyjnej oraz uznanym producentem głowic i systemów etykietujących. Wieloletnie doświadczenie firma wykorzystuje w branżach opakowań, farmaceutycznej, spożywczej, rozlewniczej czy tytoniowej. Intrex, wyłączny dystrybutor firmy Domino w Polsce, oferuje swoim klientom liczne technologie znakowania atramentowego, laserowego, termotransferowego oraz druku automatycznego. Firma gwarantuje szeroki wybór atramentów dostosowanych do znakowania na najbardziej wymagających powierzchniach oraz serwis techniczny i wsparcie doświadczonego zespołu specjalistów w wyborze optymalnego rozwiązania w zależności od indywidualnych potrzeb. Duże doświadczenie i bogata oferta sprawiają, że Intrex jest liderem na rynku polskim zarówno we wdrażaniu nowych technologii w zakresie drukowania bezstykowego (drukarki atramentowe oraz znakowanie laserowe), jak i w etykietowaniu automatycznym i półautomatycznym na różnego rodzaju wyrobach. Na targach Packaging Innovations 2015 zostanie zaprezentowana innowacyjna głowica INTREX 200+, szybki i precyzyjny automat etykietujący, doskonale sprawdzający się podczas najbardziej wymagających zadań etykietowania. Opracowano na podstawie informacji organizatora i wystawców