Pakfood 2015: kameralny sukces tegorocznych targów – Tomasz Krawczak
1 Jan 1970 12:46

Tegoroczna wystawa przemysłu opakowaniowego Pakfood, która odbyła się w Poznaniu w dniach 21-24 września, tradycyjnie stanowiła jeden z filarów bloku targów Polagra i Smaki Regionów. W trakcie kilkudniowej imprezy tereny Międzynaro-dowych Targów Poznańskich odwiedziło ponad 60 tys. zwiedzających, którzy obejrzeli ofertę 1 tys. wystawców z 30 krajów. Sam Pakfood 2015 miał dość kameralny charakter. Ekspozycja niespełna 150 polskich i zagranicznych firm w hali 3A pozwalała targowym gościom na nieśpieszne zapoznawanie się z ich ofertą. Poniżej prezentujemy naszym czytelnikom podsumowanie uczestnictwa oraz opinie firm na temat zakończonej przed kilkoma tygodniami imprezy. Firma Becker, która wystawiła swoją ofertę w hali 5. w ramach targów Polagra (a nie Pakfood), pozytywnie ocenia swój udział w wystawie. Jak mówi Agnieszka Dudziak, była to doskonała okazja do spotkania z dotychczasowymi i potencjalnymi klientami firmy oraz zaprezentowania nowości. U odwiedzających nasze stoisko szczególne zainteresowanie wzbudziły innowacyjne rozwiązania zastosowane w nowej serii pomp próżniowych olejowych U5. Pompy te w zakresie swoich wydajności od 70 do 650 m3/h gwarantują najszybsze czasy odpompowywania, osiągają ciśnienie końcowe na poziomie <0,1 mbarabs i cechują się wysoką tolerancją pary wodnej. Zainstalowane silniki o stopniu sprawności IE3 charakteryzują się obniżonym zużyciem energii w porównaniu do swoich poprzedników, co znacząco podnosi ich efektywność. Szereg zalet pomp U5, a co za tym idzie korzyści dla użytkowników, znalazło odzwierciedlenie w przyznanym im Złotym Medalu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Naszą ekspozycję uzupełniało stanowisko pompowe z pompą rootsa do zastosowań w niskiej i wysokiej próżni ze zintegrowaną przetwornicą częstotliwości VariAir, które gwarantuje wysoką efektywność energetyczną i bezstykową, suchą kompresję w 100% wolną od oleju. Zarówno nowe, jak i dotychczasowe produkty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających, a frekwencja na targach przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Regularnym wystawcą targów Pakfood jest firma Coffee-Service. Jak podkreśla Tadeusz C. Stępień, współwłaściciel firmy: W tym roku, mimo mniejszej ilości odwiedzających, targi spełniły nasze oczekiwania. Mariaż targów opakowaniowych z targami spożywczymi przyniósł swoje rezultaty. Wystawcy wzajemnie wymieniali się doświadczeniami i ofertami. Jak zwykle na targach specjalistycznych można było zapoznać się z nowościami konkurencji. Firma pokazała na tych targach nowe produkty. W zakresie maszyn były to: automat COFPACK F (FLOW – PACK) przeznaczony do pakowania w opakowania jednostkowe elementów stałych, a także ciekawe rozwiązania pakowania różnych produktów w kubeczki, cieszące się dużym powodzeniem (mogłyby wypełnić lukę w zaopatrzeniu sklepików szkolnych w jednorazowe, bezpieczne porcje zdrowych soków). W zakresie opakowań Coffee-Service pokazała przyjazne środowisku opakowania biodegradowalne, wykonane z surowców odnawialnych. Nowością były również puszki/tuby zamykane wieczkiem i membraną z nadrukiem, z przetłoczeniami, w różnych rozmiarach. Puszki sprawdzają się przy przechowywaniu kawy, herbaty, ciastek i innych produktów. Firma zaprezentowała także nową usługę wytłaczania elementów graficznych na gotowych torebkach i folii. Organizatorzy targów starają się opracować formułę przyciągającą naszych partnerów z zagranicy. Ta ścisła współpraca ponad podziałami politycznymi może być motorem rozwoju tych targów. To połączenie targów spożywczych i opakowaniowych będzie w kręgu naszych zainteresowań – podsumował Tadeusz C. Stępień. Firma Crotopack pokazała na targach swój flagowy produkt: butelki szklane i kamionkowe z zamknięciem patentowym. Radosław Szubstarski nie krył zadowolenia z udziału firmy w Pakfoodzie jako skutecznej formy reklamy. Około 25-35 odwiedzin gości dziennie to z mojego punktu widzenia zdecydowanie satysfakcjonująca średnia, tym bardziej, że przełożyły się one na mniej więcej 15 konkretnych rozmów o naszych produktach z potencjalnymi klientami. Przyznaje jednocześnie, że dało się zauważyć mniejszy rozmach i mniej wystawców i odwiedzających niż w latach ubiegłych. Dlatego o tym, czy firma wystawi się po raz kolejny za dwa lata, zadecyduje przede wszystkim obserwacja efektów tegorocznych spotkań. Natalia Pleskot z Ecor Product: Targi Pakfood również w tym roku nie zawiodły naszych oczekiwań, obfitowały zarówno w ciekawe wykłady i konferencje, jak również w nowe interesujące kontakty biznesowe. Ponieważ w tym roku nasza firma obchodzi jubileusz 25-lecia działalności, otrzymaliśmy sporo gratulacji i życzeń, w tym także jubileuszowy dyplom Polskiej Izby Opakowań w uznaniu zasług na polu rozwoju przemysłu i rynku opakowań ekologicznych do żywności. Wśród odwiedzających targi niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszyły się, promowane przez nas na rynku polskim od wielu lat, przyjazne środowisku folie i platynki Ecor FPO. Wyraźnie widać rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów, jak również producentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na to, jaki wpływ wywiera na środowisko opakowanie produkowanych przez nich wyrobów. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się również nasze wydruki. Procentuje tu nasze ponad 20-letnie doświadczenie w tej dziedzinie i wspaniali doświadczeni fachowcy, których zatrudniamy. Jako pierwszy certyfikowany partner firmy Kodak na rynku polskim – w zakresie innowacyjnego systemu przygotowalni graficznej KODAK Flexcel NX – Ecor Product tworzy niezmiennie najwyższej jakości wydruki w jakości HD. Oferta firmy spotkała się również z dużym zainteresowaniem branż mleczarskiej i mięsnej. Wykorzystując możliwość samodzielnego laminowania folii, użytkownik może bowiem sprostać trendom technologicznym i wytwarzać m.in. specjalistyczne folie barierowe, które mogą być dostarczane zarówno z systemem easy-peel, wielokrotnego zamykania (reclosable) oraz anti-fog, jak i z zadrukiem międzywarstwowym oraz z wysokobarierową warstwą EVOH. Alicja Sobolewska, kierownik działu wsparcia sprzedaży w firmie produkującej opakowania szklane Klar Glass, która drugi raz zaprezentowała swoje produkty na terenie MTP, ocenia: Tegoroczna edycja targów Pakfood była doskonałą okazją do prezentacji nowej rodziny butelek ogólnodostępnych o nazwie Klara i pojemnościach: 500 ml, 700 ml, 750 ml. To właśnie te produkty cieszyły się największym zainteresowaniem, więc tym bardziej miło nam poinformować, że Klara 500 będzie dostępna już pod koniec października, a pozostałe dwie: Klara 700 i Klara 750 w listopadzie br. Jesteśmy zadowoleni z przebiegu targów, zarówno pod względem ich organizacji, jak i zainteresowania naszą ofertą. Serdecznie dziękujemy za odwiedzenie naszego stoiska i zapraszamy w przyszłym roku. Maciej Piechura z firmy Linia Szycia był mile zaskoczony liczbą gości, którzy zainteresowali się ofertą prezentowaną na firmowym stoisku. Szczególnie duży wpływ na dostępność do naszego – i nie tylko – stoiska miała organizacja logistyczna, dzięki której ustawienie stoisk było przejrzyste. Zauważyliśmy również pozytywne zmiany kierownictwa MTP w kwestii zaspokajania potrzeb wystawców. Targi nie tylko spełniły, ale wręcz przekroczyły nasze oczekiwania, dlatego z przyjemnością pojawimy się w kolejnej edycji. Firma szczególny nacisk położyła na prezentację prostych i ekonomicznych rozwiązań w rodzaju tunelu parowego do sleeve'ów oraz zgrzewarki z taśmociągiem. Nowością na stoisku Linii Szycia była zgrzewarka do chipsów –urządzenie wtłaczające gaz spożywczy do opakowania, a następnie zgrzewające je i znakujące. Witold Paszel, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Logispak podkreślił, że tegoroczna edycja Pakfoodu przyciągnęła wielu branżowych specjalistów, nie tylko z Polski. Logispa k, specjalizujący się w rozwiązaniach antypoślizgowych, zaprezentował na swoim stoisku szeroką ofertę produktów służących do zabezpieczania ładunków paletowych w transporcie i podczas magazynowania. Odwiedzający mogli poznać proste i jednocześnie skuteczne metody zapobiegające niebezpiecznemu ześlizgiwaniu się towarów z palet, oparte na zastosowaniu przekładek antypoślizgowych Stabler, worków antypoślizgowych Abrafol oraz profili zabezpieczających. Na stoisku prezentowane były również wysokiej jakości wiązarki do taśm PP i PET niemieckiego producenta Titan, nie zabrakło też oferty systemów wypełnień wolnej przestrzeni oraz zabezpieczania firmy Sealed Air. Każdego dnia trwających targów obecni na stoisku oddelegowani przez poszczególnych producentów specjaliści służyli fachowymi poradami wszystkim zainteresowanym. Tegoroczny Pakfood bez wątpienia należy zaliczyć do udanych. Oprócz prezentowania rozwiązań antypoślizgowych pracownicy Logispak mieli okazję spotkać się z reprezentantami wielu firm z branży spożywczej, które obsługują na co dzień. Była to doskonała okazja do porozmawiania o potrzebach klientów, zaproponowania poszukiwanych rozwiązań oraz zaprezentowania nowości przy filiżance aromatycznej kawy – podkreślił Witold Paszel. Firma Pakmar zaprezentowała w Poznaniu szeroką ofertę dla przemysłu spożywczego, w tym ofertę folii wielowarstwowych sztywnych i miękkich w opcji z nadrukiem lub bez oraz folii wieczkowych do tacek. Pokazano także gamę worków do pakowania próżniowego, wśród nich nowości produkcyjne – worki ze struną oraz worki termokurczliwe. Po raz kolejny Pakmar promował również folię biodegradowalną PLA, która jest w pełni kompostowalna. Kolejną nowością była prezentacja maszyn pakujących firmy Rotopack. W ramach stoiska pokazano traysealera do tacek, a także maszynę do napełniania i zamykania jogurtów, które z uwagi na niewielkie wymiary i funkcjonalność cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Ponadto w ramach Salonu Promocji Polskiej Izby Opakowań odbyła się prezentacja na temat oferty firmy skierowanej do branży spożywczej. Spółka została odznaczona przez Polską Izbę Opakowań dyplomem z okazji 25-lecia działalności. Na targach zaprezentowała się również firma Plus Digital, która pokazała drukarki etykiet Epson ColorWorks: C831, C3500 oraz C7500. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się szybka drukarka Epson ColorWorks C7500. Urządzenie pozwala na produkcję wysokiej jakości kolorowych etykiet (wielkość kropli 1,5 pl) z prędkością 18 m/min (150 etykiet 100x100 mm) i z wykorzystaniem danych zmiennych według indywidualnych potrzeb użytkownika. Urządzenie Epson ColorWorks C7500 dzięki możliwości drukowania krótkich serii i tworzenia indywidualnych projektów na żądanie eliminuje wydatki związane z drukiem wstępnym. Podczas targów zostały podpisane zamówienia, a zainteresowanie potencjalnych nabywców przerosło nasze oczekiwania. Plus Digital rozwija ten segment rynku, poszerzając ofertę o urządzenia wąskowstęgowe firmy Epson Surepress (wodne i UV LED) oraz urządzenia do wykańczania z wykrawaniem analogowym, jak i cyfrowym – powiedział przedstawiciel firmy Piotr Nadzieja. W pawilonie 3. swoje produkty wystawiła firma RSC Auto ID – dostawca systemów automatycznej identyfikacji, systemów etykietujących i znakujących. Goście stoiska nr 34 mogli zapoznać się z szeroką gamą produktów związanych z etykietami –ich rodzajami, drukiem i aplikacją. Jak mówi Katarzyna Łasińska, menedżer marketingu w RSC Auto ID, firma posiada najnowocześniejszy park maszynowy i świadczy szeroki wachlarz usług związanych z drukiem etykiet. Potwierdzeniem tego były wyeksponowane na stoisku bogato zdobione rolki etykiet pokazujące możliwości nie tylko finishingu, ale i druku fleksograficznego, cyfrowego oraz offsetowego. Największe zainteresowanie spośród urządzeń budziły zaprezentowana nowość – aplikator RSC Z110E – oraz systemy etykietujące przeznaczone dla sektora spożywczego. Doskonałą decyzją okazała się dla nas również prezentacja kompleksowego rozwiązania dla łańcucha dostaw, tj. oferta drukarek etykiet (również mobilnych), czytników kodów kreskowych, terminali i oprogramowania. Jesteśmy zadowoleni z udziału w targach Pakfood 2015, a nawiązane w tym czasie kontakty na pewno zaprocentują w najbliższej przyszłości. Waldemar Salamon, wiceprezes zarządu w firmie Silny&Salamon, uznał targi za udane. Jak powiedział: Na tegorocznych targach Pakfood firma Silny & Salamon tradycyjnie prezentowała rozwiązania w zakresie maszyn pakujących i zamknięć dla przemysłu spożywczego. Jako nowość zaprezentowaliśmy urządzenie naszej konstrukcji służące do zamykania woreczków klipsem typu Schutlock, z możliwością łatwego naniesienia nadruku daty (na gorąco), w sposób uniemożliwiający manipulację. Krzysztof Czerwiński, członek zarządu i dyrektor spółki Witt, która po kilkuletniej przerwie przedstawiła swoją ofertę na targach w Poznaniu (w hali 4.), ocenił imprezę jako znakomitą okazję do bezpośredniego kontaktu i rozmów z klientami, stanowiących ważny element komunikacji marketingowej firmy. Jesteśmy mile zaskoczeni frekwencją gości na naszym stoisku. Nie tylko pod względem nawiązania nowych kontaktów, ale też odświeżenia wcześniejszych. Targi dają bardzo szeroki wachlarz możliwości promocyjnych, z bezpośrednim kontaktem jako kluczową wartością. Z pewnością będziemy uczestniczyć w kolejnej edycji targów Polagra.