Plast-Box z rosnącymi przychodami 
1 Jan 1970 13:41

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Plast-Box, jeden z liderów w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych, w pierwszym półroczu bieżącego roku wypracował skonsolidowane przychody o wartości 80,8 mln zł (wobec 76,3 mln zł po 6 miesiącach roku ubiegłego). Grupa pierwsze półrocze zamknęła zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 3,1 mln zł (stopa 3,9%). Jednocześnie zanotowała marżę EBITDA na poziomie 8,7 mln zł, przy stopie EBITDA wynoszącej 10,8%. 

Spółka matka Plast-Box w pierwszych 6 miesiącach br. poprawiła rok do roku przychody ze sprzedaży o 3,5% uzyskując wartość 70,6 mln zł, a także wypracowała marżę EBITDA na poziomie 5,4 mln zł oraz 1,1 mln zł zysku netto. W tym samym okresie spółka córka na Ukrainie może pochwalić się 39,3% wzrostem sprzedaży wyrażonym w hrywnach, wzrostem zysku netto o 67,6% i wartości EBITDA o 39,8% (także UAH). 

Wyniki całej grupy po I półroczu prezentują się dobrze – mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA. – Bardzo korzystnie wypada nasza ukraińska spółka córka, która po 6 miesiącach br. osiągnęła 11,0 mln UAH zysku netto wobec 6,6 mln UAH w roku ubiegłym i wypracowała marżę EBITDA na poziomie 21,9 mln UAH, przy stopie EBITDA wynoszącej 15,1%. 

Ponadto spółka ta zanotowała we wszystkich segmentach sprzedaży dynamiczny wzrost. 

Dobre wyniki finansowe grupy znalazły odzwierciedlenie w wyższej dywidendzie. Całkowita kwota dywidendy wyniosła blisko 6,3 mln zł. Dywidendę wypłacono w dniu 3 lipca 2017 r.

Plast-Box jest znaczącym wytwórcą twardych opakowań pracującym w formule B2B, który stale umacnia swoją pozycję w Europie. Produkty Plast-Boxu są eksportowane do zdecydowanej większości krajów Europy, w tym m.in. do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, oraz na wschód – głównie na Ukrainę i do Rosji. Udział eksportu w skonsolidowanych przychodach po pierwszym półroczu wyniósł 62,5%.

Działamy w skali międzynarodowej, prowadząc aktywność niemal we wszystkich krajach na naszym kontynencie. Zwiększamy udział w rynku europejskim i z powodzeniem konkurujemy z wiodącymi firmami w Europie – informuje prezes Pawlak. – Jednocześnie mocno budujemy swoją pozycję w Europie Wschodniej, gdzie po dwóch kwartałach br. zwiększyliśmy sprzedaż o 30,9% rok do roku. 

Plast-Box jest producentem zaopatrującym przede wszystkim branżę spożywczą, a także podmioty oferujące wyroby chemiczne dla gospodarstw domowych, firm remontowych i budowlanych. Główną pozycję asortymentową stanowią zamykane wiadra, których sprzedaż w I półroczu zwiększyła się do 64,2 mln zł, tj. o 2,6%, generując tym samym 79,5% przychodów grupy. Poza tym w ofercie spółki znajdują się skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Plast-Box