Pojemnik wstrząsa rynkiem dań gotowych
1 Jan 1970 13:09

Czołowy francuski producent żywności Soulié Restauration, należący do grupy William Saurin, wzbudził zainteresowanie na rynku dań gotowych wprowadzając całkowicie nowy produkt w specjalnie zaprojektowanych opakowaniach dostarczanych przez RPC Barrier Containers. Nowa seria Shake Me (ang. „potrząśnij mną”) to makarony pakowane w sposób umożliwiający potrząsanie w celu wymieszania składników bezpośrednio przed spożyciem. Każde opakowanie zawiera sos, na którym leży makaron. Po podgrzaniu w kuchence mikrofalowej i potrząśnięciu produkt jest gotowy do spożycia. Przechowywanie makaronu i sosu oddzielnie aż do ostatniej chwili pomaga także zachować strukturę makaronu. Pojemniki wielowarstwowe o pojemności 590 ml, termoformowane w konstrukcji PP/EVOH/PP w RPC Bebo Plastik, oferują okres przechowywania w warunkach niechłodzonych w punkcie sprzedaży do 18 miesięcy. Pokrywka formowana wtryskowo z PP jest produkowana przez RPC Bramlage i zapewnia szczelne, hermetyczne zamknięcie pojemnika, zapobiegające wyciekaniu sosu. Pokrywka wyposażona jest w mechanizm bagnetowy z dwoma pozycjami zamknięcia – pierwsze zamyka opakowanie po napełnieniu do przechowywania na półce, a drugie to pozycja używana przez konsumenta w celu podgrzania produktu. W pokrywce znajdują się także 52 małe otwory, przez które wydobywa się para podczas podgrzewania w kuchence mikrofalowej, a kształt pokrywki pozwala na umieszczenie pod nią widelczyka w celu ułatwienia konsumpcji w drodze. Makaron i sos poddawane są sterylizacji retortowej w pojemniku po jego napełnieniu, przed założeniem pokrywki. Zespoły techniczne w dwóch zakładach RPC współpracowały ściśle, aby uzyskać doskonałą szczelność między pojemnikiem a pokrywką, szczególnie podczas potrząsania. Atrakcyjny projekt pojemnika oferuje konsumentom łatwe trzymanie i używanie. Opakowanie, które jest przeznaczone głównie dla grupy wiekowej od 18 do 25 lat, ma żywy, pomarańczowy kolor. Całość uzupełnia przyciągający oko rękaw maksymalnie eksponujący markę, a matową pokrywkę zdobi logo William Saurin w błyszczącym wykończeniu. RPC od lat prowadzi udaną współpracę z William Saurin, a umiejętności firmy w dziedzinie opakowań wielowarstwowych oraz zdolność do dostarczania zarówno pojemników, jak i pokrywek miały duże znaczenie w wyborze RPC do udziału w tym nowym projekcie. Opakowanie zapewnia skuteczne przedłużenie trwałości i ochronę zawartości oraz, co równie ważne, stwarza wizerunek produktu wysokiej jakości dla młodych odbiorców, co odpowiada naszemu rynkowi docelowemu – stwierdził Maxence Le Brun, menedżer ds. produktów w William Saurin. Opracowano na podstawie materiałów Grupy RPC