Pojemniki Plast-Boxu sprawdzone w wielu branżach
1 Jan 1970 10:31

Opakowania z tworzyw sztucznych wytwarzane przez nowoczesnego producenta ze Słupska, firmę Plast-Box, zyskują na popularności w różnych branżach. Z powodzeniem korzystają z nich dziś firmy z sektora spożywczego, w tym przetwórstwa mlecznego i warzywnego, ale też działające w branży chemicznej, budowlanej oraz sieci handlowe. Produkowane na najnowszej generacji maszynach w oparciu o wysoce zaawansowane technologie i przy użyciu form zaprojektowanych przez wiodące europejskie firmy inżynieryjne, pojemniki Plast-Boxu stały się synonimem nowoczesności i pewności dla klientów działających na wielu rynkach – nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Najważniejsza dla nas jest niezawodność produktu, rozumiana jako jego pełne bezpieczeństwo. Jest to tym istotniejsze, że silnym filarem naszego biznesu jest branża spożywcza. Działające w niej firmy w pojemnikach Plast-Boxu umieszczają różnego rodzaju żywność, nasze opakowania muszą więc spełniać wyśrubowane wymogi jakościowe. Potwierdzają to nie tylko liczne certyfikaty, ale też szczegółowe kontrole wewnętrzne i audyty naszych klientów – mówi Andrzej Sadowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Plast-Box SA. Plast-Box realizuje dostawy zarówno do dużych firm, jak i wielu małych rodzinnych wytwórców działających w branży spożywczej. Na tym rynku spółka prężnie rozwija swoją obecność m.in. w sektorze przetwórstwa mlecznego. Współpracę z producentami działającymi w sektorze mleczarskim rozpoczęliśmy jeszcze w latach 90. i co istotne, z biegiem lat rozwija się ona coraz dynamiczniej. W rezultacie firmy zajmujące się przetwórstwem mlecznym zaliczane są obecnie do najważniejszych grup odbiorców Plast-Boxu, a nasze opakowania wykorzystywane są zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i przez klientów z branży HoReCa – komentuje Andrzej Sadowski. Plast-Box konsekwentnie buduje swoją pozycję również wśród firm zajmujących się przetwórstwem warzywnym, poszerzając współpracę z dotychczasowymi partnerami jak i pozyskując nowych klientów. W efekcie tego typu działań w całym 2014 roku sprzedaż do producentów kiszonek, kapusty i ogórków kiszonych, a także sałatek i surówek zwiększyła się o ponad 30% r/r w ujęciu wartościowym. Słupski producent zwiększa też swoją obecność w branży olejów i frytur. Obecnie na rynku krajowym spółka dostarcza swoje produkty do znaczących producentów hurtowych działających w tym sektorze. Ich wyroby wysyłane są zaś w opakowaniach Plast-Boxu do dużych sieci i operatorów branży HoReCa. Umacnianie pozycji Plast-Boxu w branży spożywczej nie byłoby możliwe bez rozwoju oferty produktowej. Cały czas pracujemy więc nad nowymi rozwiązaniami, które umożliwiają nam produkowanie pojemników tak, by były one jeszcze bardziej wygodne w użytkowaniu dla klienta, ustawne, a przy tym wytrzymałe i bezpieczne. W ten sposób tworzymy więc produkty choćby o mniejszej gramaturze czy nowych pojemnościach. Co więcej, planując kolejne wdrożenia uważnie wsłuchujemy się w głosy naszych klientów. Nieraz wręcz takie produkty są efektem konsultacji z przedstawicielami rynku – podkreśla Andrzej Sadowski. Z przeznaczeniem dla branży spożywczej w zeszłym roku Plast-Box wprowadził do oferty m.in. ultralekkie 5-litrowe wiadra z pokrywką 5UL/2 dopasowane do lekkich wsadów, a także 10-litrowe wiadra z pokrywką 10BH, które pozwalają na bardziej ekonomiczną paletyzację. W roku bieżącym wdrożono nowe formy do produkcji 10-litrowych wiader okrągłych i prostokątnych, planowane jest także uruchomienie nowych form wtryskowych do wytwarzania wiader o pojemności 17 i 20 litrów. Spółka systematycznie wdraża też nowości dedykowane firmom związanym z rynkiem budowlanym. W zeszłym roku po przeprowadzeniu rozmaitych testów Plast-Box wypracował nowe rozwiązania, dzięki którym do odbiorców trafiają opakowania jeszcze bardziej wytrzymałe, zaś zachowane są ich parametry wagowe. Realizując tego typu działania słupski producent może więc z powodzeniem rozwijać sprzedaż opakowań dla producentów gładzi, tynków, zapraw gipsowych i innych produktów wykorzystywanych w budownictwie. Wymieniając liczne sektory, w których działa Plast-Box, nie sposób nie wspomnieć o branży chemicznej, w której słupski producent jest silnie zakorzeniony. Nasze nowoczesne pojemniki mają tu szerokie zastosowanie. Pakowane są w nie bowiem farby i lakiery, a także środki czystości, kleje, oleje i smary czy choćby środki ochrony roślin. W zasadzie wraz z branżą spożywczą klienci z rynku chemicznego stanowią trzon naszych odbiorców – tłumaczy Andrzej Sadowski. Asortyment Plast-Boxu obejmuje szeroki wybór wyrafinowanych pojemników plastikowych – zazwyczaj w formie zamykanego wiaderka z pokrywką. Większość z nich posiada plombę gwarantującą nienaruszalność wsadu po pierwszym napełnieniu. Opakowania te produkowane są w różnych kształtach: okrągłych, owalnych i prostokątnych, w pojemnościach od 0,55 l do 33 l. Oprócz plastikowych wiader w ofercie Plast-Boxu znajdują się również skrzynie o różnych pojemnościach i produkty użytkowe typu kosze, pojemniki na narzędzia czy pudełka do przechowywania. Opakowania słupskiego producenta mogą być przezroczyste bądź też wytwarzane w pełnej palecie barw. Wykorzystując najnowsze rozwiązania spółka oferuje również zdobienia pojemników w technologii IML. Pozwala ona na fotograficzne odwzorowanie nawet bardzo skomplikowanych projektów graficznych na etykietach, które są wgrzewane w powierzchnię opakowania. Dzięki temu są one trwałe, a jednocześnie bardzo estetyczne. Potwierdzeniem wysokiej jakości i atrakcyjności naszych opakowań jest również to, że można je spotkać w wielu sieciach handlowych. We współpracy z producentami z branży spożywczej i chemicznej dostarczamy bowiem nasze pojemniki do dużych sieci w różnych krajach. Przykładem jest choćby niemieckie Aldi, dokąd dostarczane są pojemniki do wybielaczy czy opakowania do dżemów dla Lidla w Słowacji. Jednak nie tylko sam produkt w tym przypadku jest kluczem do sukcesu. Równie istotny jest bowiem profesjonalny serwis, gdyż partner sieciowy składając zamówienie, zazwyczaj na dużą skalę, musi mieć pewność, że otrzyma je w komplecie i w wyznaczonym terminie. Tym bardziej cieszy fakt, że Plast-Box wypracował sobie silną pozycję u takich klientów i pozyskuje kolejne zamówienia – zauważa Andrzej Sadowski. Plast-Box dostarcza swoje produkty do 30 krajów europejskich. Słupski producent konsekwentnie umacnia się na rynku krajowym. Od stycznia do marca br. sprzedaż w Polsce osiągnęła wartość blisko 16 mln zł, co oznacza wzrost o 16% r/r. Za granicę trafiły zaś w tym czasie opakowania o wartości ponad 19 mln zł. Tym samym eksport odpowiadał za ponad 54% przychodów grupy. Duży w tym udział miała sprzedaż na rynki Europy Zachodniej, która przekroczyła 13 mln zł, rosnąc rok do roku o przeszło 25%. Do największych odbiorców Plast-Boxu na terenie Unii Europejskiej zaliczyć można m.in. Wielką Brytanię, Francję, ale też Niemcy, Łotwę czy Austrię. Cieszy fakt, że Plast-Box podejmuje i wygrywa rywalizację o klientów na tak wielu rynkach zagranicznych. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie poczynione w poprzednich latach kilkudziesięciomilionowe inwestycje w nasze fabryki. To dzięki nim dziś firma zaliczana jest do najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie – podsumowuje Andrzej Sadowski. Opracowano na podstawie materiałów firmy Plast-Box