Polska fabryka Oriflame przystąpiła do programu RafCycle
1 Jan 1970 11:20

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Oriflame Products Poland, polski oddział globalnej firmy kosmetycznej, przystąpił do programu recyklingowego RafCycle koncernu UPM Raflatac. RafCycle polega na recyklingu i odzysku odpadów z etykiet samoprzylepnych, które służą do produkcji nowych materiałów etykietowych. Udział Oriflame w programie ma pomóc firmie w realizacji jej celu strategicznego, jakim jest stuprocentowy odzysk odpadów poprodukcyjnych, które powstają w zakładach przedsiębiorstwa.

We wszystkich naszych fabrykach wdrożyliśmy program „zero odpadów na wysypiskach” jako część naszej całościowej strategii do 2020 r. Metoda usuwania odpadów zawarta w programie RafCycle doskonale pasuje do tej strategii i przybliża nas do osiągnięcia naszego celu – wyjaśnia Anna Niedźwiecka, senior supply chain manager w Oriflame Products Poland.

Oriflame Products Poland jest pierwszym zakładem produkcyjnym Oriflame, który realizuje ten ambitny cel. Uruchomiona w Warszawie w 1995 r. fabryka zajmuje obszar 15 tys. m2 i jest jedną z największych w koncernie. 

Współpraca z programem RafCycle dostarcza licznych korzyści; przykładowo zakład Oriflame Products Poland ograniczył dzięki niemu koszty gospodarowania odpadami o 18%. Firma zyskała również prawo do posługiwania się logo „RafCycle Partner” w działaniach marketingowych, co w warunkach rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów stanowi dużą wartość dla jej wizerunku. 

Katarzyna Zych-Młynarczyk, kierownik ds. sprzedaży w UPM Raflatac Poland wyjaśnia, jak działa program RafCycle: Przede wszystkim analizujemy aktualny system gospodarowania odpadami naszych klientów, w tym metodę i częstotliwość zbiórki odpadów. Kluczem jest znalezienie rozwiązania, które pasuje do potrzeb naszych klientów. To jedyny sposób, by osiągnąć optymalne rezultaty.

UPM Raflatac jest liderem w zakresie rozwiązań do zarządzania wyzwaniami związanymi z odpadami etykietowymi. Liczymy na rozwój nowych i już istniejących umów partnerskich z klientami i użytkownikami końcowymi na drodze do zerowego składowania odpadów – komentuje Juha Virmavirta, dyrektor ds. rozwiązań RafCycle w UPM Raflatac. – Dzięki współpracy z Oriflame możemy z radością obserwować, jak RafCycle rozwija się w przemyśle kosmetycznym. Polska jest głównym rynkiem dla UPM Raflatac, co nadaje dodatkowego znaczenia naszej współpracy. Rozmowy między Oriflame i UPM Raflatac pozwoliły wzmocnić zrównoważony rozwój naszych biznesów. Liczymy na kontynuowanie tego dialogu dla odkrywania dalszych możliwości.

Anna Niedźwiecka z Oriflame potwierdza: To oczywiste, że zależy nam na spełnianiu ekologicznych oczekiwań naszych klientów. Oprócz programu „zero odpadów na wysypiskach” podjęliśmy decyzję o pozyskiwaniu przez nas energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Na rynek wypuściliśmy dodatkowo linię całkowicie naturalnych i organicznych kosmetyków pod nazwą EcoBeauty. Warto podkreślić, że Oriflame stawia sobie za cel wyeliminowanie transportów z odpadami na wysypiska śmieci ze wszystkich swoich fabryk. Wpisuje się to w program 5 R zapisany w strategii gospodarowania odpadami Unii Europejskiej: Remove, Reduce, Reuse, Recycle i Recover (Usuń, Ogranicz, Wykorzystaj Ponownie, Zrecykluj i Odzyskaj).

Na podstawie informacji firmy UPM Raflatac opracował TK