Przełom w marketingu opakowań dzięki technologii Dynamark
1 Jan 1970 09:05
Firma Ball Packaging Europe – producent innowacyjnych puszek do napojów – wprowadza w Europie nową technologię nadruku na puszkach. Dzięki możliwości zróżnicowania wzorów puszek w pojedynczej partii produkcyjnej, producenci napojów zyskują dodatkowe narzędzie do prowadzenia działań marketingowych.
Technologia Dynamark, bo o niej mowa, umożliwia uzyskanie w ramach jednej partii produkcyjnej do 24 różnych wzorów – od logotypów i portretów po grafikę i tekst. Poszczególne elementy szaty graficznej można zmieniać i modyfikować tak, by przypadły do gustu grupie docelowej i przykuwały uwagę w punkcie sprzedaży.
Produkcja z użyciem nowej technologii jest obecnie możliwa w zakładach w Polsce (Radomsko), Niemczech (Weissenthurm), Holandii (Oss) oraz Serbii (Belgrad), a w niedługim czasie będzie dostępna w pozostałych zakładach firmy Ball w Europie. Natomiast pierwsze puszki do napojów wyprodukowane przy jej użyciu pojawią się na rynku w drugim kwartale 2013 roku.
Technologia Dynamark otwiera nowe opcje w kontekście działań marketingowych związanych bezpośrednio z opakowaniem produktu. Możliwość zastosowania zróżnicowanych wzorów na puszkach w ramach jednej partii produkcyjnej czy też zmiany daty lub postaci umieszczonej na grafice ułatwia kreowanie kampanii marketingowych i wprowadzenie promocji specjalnych. Przekłada się również bezpośrednio na możliwość zindywidualizowanego dotarcia do konsumentów oraz dostosowania produktu do ich oczekiwań. Nowy proces nadruku może być też skutecznie stosowany przy produkcji limitowanych edycji puszek z wzorami specjalnie zaprojektowanymi z okazji konkretnych wydarzeń.
Co więcej, dzięki technologii Dynamark producenci mogą modyfikować wzory nawet już w czasie trwania kampanii promocyjnych, np. błyskawicznie przenosząc na puszkę nowe wpisy czy kultowe slogany z mediów społecznościowych takich jak Facebook albo Twitter. Dzięki temu, łącząc wszechobecny dziś świat wirtualny z realnym, marka staje się jeszcze bliższa konsumentowi.
Nowa technologia nadruku na puszkach zapewnia szybkość i elastyczność, pozwala również naszym klientom wyróżnić się w punkcie sprzedaży. W miarę jak rośnie znaczenie różnorodności w kontekście marketingowym, technologia Dynamark umożliwia bezpośrednie dotarcie do konsumentów, wykorzystując przy okazji efekt zaskoczenia – mówi Tomasz Janowski z Ball Trading Poland.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ball Packaging Europe