Puszka Ecopeel – rewolucja na rynku opakowań spożywczych
1 Jan 1970 12:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Eviosys, czołowy światowy producent opakowań, zaprezentowała swoją najnowszą innowację o nazwie Ecopeel. 200 lat doświadczenia i innowacji zaowocowało pierwszym w branży rozwiązaniem tego typu: nadającą się do ponownego przetworzenia puszką na żywność z eleganckim, zdzieralnym wieczkiem z metalizowanej folii, zgrzewanym bezpośrednio z korpusem puszki. 

Ecopeel, który zdaniem producenta ma zrewolucjonizować przemysł opakowaniowy i przyczynić się do jeszcze większej popularności opakowań metalowych, zmniejsza emisję dwutlenku węgla w trakcie produkcji nawet o 20%. Rozwiązanie pomoże firmom osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i – jak twierdzi Eviosys – przyczyni się do spadku popytu na opakowania plastikowe dzięki zwiększonej wygodzie użytkowania (również dla osób niepełnosprawnych i starszych, które borykają się z ograniczonymi zdolnościami manualnymi i mają mniej siły) oraz możliwościom budowania atrakcyjnego wizerunku marki. Ecopeel została zaprojektowana z myślą o zrównoważonym rozwoju, wygodzie i inkluzywności. Dzięki zastąpieniu przez folię tradycyjnego metalowego wieczka produkt jest również lżejszy od swojego standardowego odpowiednika. 

Unikalny 45° kąt zgrzewu powierzchni foliowego zamknięcia z puszką sprawia, że do otwarcia puszki potrzeba mniej siły, a gładki korpus i całkowicie odsłonięte po zerwaniu folii wnętrze redukują ilość resztek żywności wyrzucanych wraz z puszką. W ten sposób Eviosys realizuje swoją misję upowszechniania opakowań metalowych i uczynienia ich dostępnymi dla każdego, opierając ją na sukcesie innych swoich produktów takich jak wieczko typu twist-off o nazwie Orbit. 

Ecopeel jest rozwiązaniem wygodnym z punktu widzenia producentów żywności: puszki są dostarczane z wieczkiem foliowym już zamocowanym do krawędzi, wystarczy więc jedynie napełnić pojemnik i przymocować denko. Dzięki temu proces napełniania jest 5 razy szybszy, a także czystszy i bezpieczniejszy, w dodatku ogranicza ryzyko zepsucia zawartości i zmniejsza zużycie energii. Oferuje również większe możliwości personalizacji dzięki nadrukowi na puszce, w efekcie czego produkty lepiej wyróżniają się na półce.

Oprócz współpracy z wieloletnimi klientami – takimi jak firmy Jealsa i Friscos – Eviosys prowadzi również rozmowy z innymi odbiorcami w całej Europie na temat wprowadzenia Ecopeel i rozszerzenia asortymentu na inne sektory, w tym pasztety, karmę dla zwierząt domowych i oliwki.

Jak podkreśla Tomas Lopez, dyrektor generalny w Eviosys: Naszym głównym celem jest przekształcenie sektora opakowań dzięki innowacjom, tak aby stworzyć rzeczywistą gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dzięki Ecopeel możemy dostarczyć naszym klientom nowe doświadczenia w obcowaniu z opakowa- niami, wzmocnić ich kwalifikacje w zakresie zrównoważonego rozwoju i inkluzywności, przyspieszyć ich wewnętrzne procesy i zwiększyć widoczność ich marek. Ten produkt już rewolucjonizuje hiszpański i włoski rynek rybny, a teraz z niecierpliwością czekamy na przyspieszenie jego wdrażania i rozszerzenie asortymentu na inne rynki w branży spożywczej.

Jesus Alonso, dyrektor generalny firmy Jealsa, dodaje: Współpraca z partnerami, którzy są innowatorami i mogą nam zaoferować bardziej zrównoważone wybory w całym naszym łańcuchu dostaw – w tym dotyczące opakowań – jest dla nas niezwykle ważna. Ecopeel wyznacza nowy standard dla dostępnych, zrównoważonych i innowacyjnych opakowań żywności i pozwala konsumentom bez wysiłku cieszyć się wszystkimi naszymi produktami wysokiej jakości.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Eviosys

Tłumaczenie: TK