Rozwiązania Mondi na targach interpack 2017
1 Jan 1970 10:14

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Mondi, międzynarodowa grupa działająca w branży opakowaniowej i papierniczej, pokaże na targach interpack, w jaki sposób jej rozwiązania opakowaniowe zaspokajają dzisiejsze trendy rynkowe. 

14Współcześni konsumenci są wyrafinowani i wymagający; preferują opakowania wygodne i pomagające im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jak wynika z badania agencji wywiadu marketingowego Mintel na temat trendów opakowaniowych w 2017 r., obecnych konsumentów pociągają opakowania, które wyróżniają się nietypowym i przyjemnym wzornictwem, fakturą lub innowacyjnymi cechami.

Producenci artykułów konsumpcyjnych oczekują od sektora opakowaniowego rozwiązań i materiałów, które są proste w użyciu i pomagają zwiększać rozpoznawalność marek, lepiej wyróżniać je w punktach sprzedaży oraz wspierają ich w budowaniu pozytywnych relacji z klientami. To oznacza, że nasi klienci chcą opakowań, które doskonale chronią produkt i zapewniają wartość dodaną – wyjaśnia Albert Klinkhammer, dyrektor marketingu w Grupie Mondi. 

Pod hasłem „Odkryj, w jaki sposób produkty Mondi wpływają na życie milionów, każdego dnia” firma zaprezentuje swoje rozwiązania, które chronią i zabezpieczają przedmioty odgrywające ważną rolę w życiu codziennym i które pozwalają wyróżnić się marce. Albert Klinkhammer dodaje: Codziennie miliony ludzi mają kontakt z opakowaniami Mondi nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Targi interpack to dla nas doskonała platforma, ponieważ pomaga międzynarodowej publiczności pozyskać więcej informacji na temat oferowanych przez nas rozwiązań oraz tego, w jaki sposób odpowiadamy na trendy opakowaniowe.

Mondi zidentyfikowała na potrzeby targów w Düsseldorfie pięć trendów i połączyła je z innowacyjnymi rozwiązaniami opakowaniowymi, które goście będą mogli zobaczyć na firmowym stoisku. 

Wygoda: aktywne życie, więcej jednoosobowych gospodarstw domowych i wzrost oczekiwanej długości życia to czynniki, które zwiększają znaczenie opakowań wygodnych w użyciu. Klienci pragną opakowań prostych i łatwych w obsłudze, nadających się do wielokrotnego zamykania i otwierania, łatwych do wyrzucenia oraz odpowiednich do konsumpcji „w biegu” – wynika z raportu firmy Mintel. 

Inicjatywa „łatwe otwieranie” firmy Mondi zaowocowała kilkoma innowacjami zaspokajającymi potrzeby klientów w każdym wieku, które będzie można obejrzeć na targach interpack. Należą do nich: CornerPack, StripePack, FlexibleBox Flat Bottom z szeroką gamą opcji, ZipperPouch oraz Peel Film. We współpracy z Twinings, znanym producentem herbaty, Mondi stworzyło innowacyjny ZipperPouch o specjalnej strukturze i nowym wyglądzie, który nadaje się do łatwego otwarcia oraz ponownego zamknięcia i świetnie wygląda na półce sklepowej. 

Stworzona przez Mondi folia rozpuszczalna w wodzie zapewnia większą wygodę w codziennym życiu. Folia jest biodegradowalna, co czyni ją doskonałym wyborem do pakowania pojedynczych dawek detergentów kuchennych w formie proszków, tabletek i granulatu. Nie tylko zabezpiecza ona produkt i użytkownika, ale dodatkowo jest bardziej przyjazna dla środowiska od innych podobnych produktów. 

Opakowania o naturalnym wyglądzie i dotyku: Wyróżnianie się w punktach sprzedaży jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów. Coraz silniejszy trend – opakowania o naturalnym wyglądzie i dotyku – pomaga w wyróżnianiu się marek. Co więcej, high-endowe opakowania na żywność są wskaźnikiem jakości produktu oraz stymulują pozytywne odczucia klientów dotyczące produktu. 

Rozwiązania Mondi pomagają markom wyróżnić się na półce przez łączenie naturalnego wyglądu i dotyku z optymalną ochroną świeżości. Jednym z przykładów może być ArtPack, specjalny matowy lakier nakładany na folię giętką, który ma wygląd i dotyk jak prawdziwy papier. ArtPack został laureatem nagrody German Packaging Award 2016 jako materiał na opakowanie czipsów ziemniaczanych Krosse Kerle. 

Innym przykładem jest PaperPack, połączenie papieru i folii giętkiej dostępne w formie rolek lub gotowych torebek z dopasowanymi do indywidualnych potrzeb odbiorcy okienkami prezentującymi zawartość opakowań. Producenci żywności pragną podkreślać naturalne i świeże cechy swoich produktów bez poświęcania własności barierowych. Opakowania, które wybierają, muszą robić dobre pierwsze wrażenie na konsumentach. 

Opakowania, które budują zaufanie u konsumentów: Użytkownicy końcowi coraz częściej chcą widzieć i oceniać produkt wewnątrz opakowania, szczególnie w przypadku opakowań na artykuły spożywcze – wynika z badania firmy Mintel. Możliwość zobaczenia produktu stymuluje ich zachowania zakupowe i zwiększa chęć zakupów.

Mondi oferuje rozmaite rozwiązania w postaci wycinanych okienek dla szerokiej gamy zastosowań opakowaniowych. SKOG jest wykonany z certyfikowanego przez FSC papieru workowego Mondi w połączeniu z technologią powlekania z wytłaczaniem. Unikalne i przyjazne dla środowiska rozwiązanie zostało stworzone we współpracy z Silbo, firmą zajmującą się przetwórstwem opakowań. Utrzymuje żywność w świeżości i sprawia, że opakowanie jest zgrzewane termicznie – a mimo to oferuje konsumentom widok na to, co kryje w środku. 

Opakowania, które upowszechniają markę: Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku klienci Mondi żądają opakowań, które zwiększają rozpoznawalność ich marki, ułatwiają sprzedaż i zwiększają rynkowy udział. 

Torebki stojące zyskują na popularności dzięki wyraźnemu drukowi, czystemu wzornictwu oraz wygodzie użycia. Zgodnie z badaniami z 2014 r. przeprowadzonymi przez firmę Schönwald Consulting, całkowita wartość sprzedaży torebek stojących powinna wzrosnąć z 6,6 mld dolarów w 2013 r. do blisko 10,5 mln dolarów w 2018 r. Mondi produkuje laminaty i gotowe torebki (również w wersji nadającej się do pasteryzacji) w swych europejskich, azjatyckich i amerykańskich fabrykach, z dodatkowymi funkcjonalnościami zapewnianymi przez montowane na życzenie lejki, funkcje wielokrotnego zamykania, możliwość napełniania na gorąco, mikronacięcia ułatwiające przerywanie opakowania (easy-tear), a nawet dopasowane do indywidualnych potrzeb kształty woreczków.

Używając papieru Advantage Kraft White Print klienci mogą zyskać dzięki zaawansowanym możliwościom marketingowym. Papier łączy pierwszorzędne możliwości druku kalandrowanych, prasowanych maszynowo gatunków z wytrzymałością tradycyjnego papieru workowego. Jest doskonałym rozwiązaniem do produkcji worków otwartych przeznaczonych do pakowania produktów w rodzaju mąki lub cukru.

Papier White Top Kratfliner dzięki swej jasnej powierzchni oferuje optymalną drukowność dla potrzeb brandingu premium. Gatunki papieru nie tracą na wytrzymałości i są przeznaczone m.in. na przyciągające wzrok opakowania SRP. Dzięki gładkiej, jasnej powierzchni Mondi ProVantage Komiwhite oraz Pro-Vantage Baywhite – wykorzystywane przez Casali, markę należącą do austriackiego producenta słodyczy, firmę Manner, do prezentacji produktów premium – są w stanie polepszyć wygląd produktu i wyróżnić go na tle konkurencji. 

Przyciągające wzrok rozwiązania z obszaru tektury falistej w łańcuchu chłodzenia: branże spożywcza, medyczna i kwiatowa muszą radzić sobie z tym samym wyzwaniem: transportem produktów wymagających stałych warunków chłodniczych w różnych strefach temperaturowych. Potrzebują one opakowań, które są ekologiczne i nie zajmują wiele miejsca. Pokazując przykłady opakowań z własnej oferty Mondi chce udowodnić na targach interpack, że tektura falista doskonale radzi sobie w warunkach chłodniczych, a jednocześnie świetnie wygląda wystawiona w punktach sprzedaży. Najnowsze innowacje, które obecnie przechodzą procedurę patentową, odpowiadają na potrzebę wysokiej trwałości połączonej z maksymalną wydajnością materiałową. 

Mondi jest członkiem inicjatywy SAVE FOOD, podejmującej globalne wysiłki w celu ograniczenia strat żywności i ilości odpadów spożywczych. W tym roku, podczas forum SAVE FOOD odbywającego się w ramach innovationparc, Mondi zajmie się tematem „W jaki sposób barierowe własności opakowań zmniejszają straty żywności”. Martin Messner, szef należącego do 

Mondi E&I Food Safety Laboratory, oraz Falk Paulsen, dyrektor sprzedaży w Mondi Extrusion Coatings, podzielą się swą wiedzą w trakcie tego wydarzenia. Martin Messner wyjaśnia: Jesteśmy przekonani, że ekologiczne i innowacyjne opakowania pomagają w redukcji odpadów i stanowią część rozwiązania wspierającego inicjatywę SAVE FOOD. Nasze opakowania i innowacje w zakresie barierowości mogą wnieść ważny wkład w zapobieganie stratom żywności. Niektóre z rozwiązań, takie jak bariera zapobiegająca migracji olejów mineralnych Miprotex, worki z tworzyw sztucznych do wielokrotnego zamykania z różnymi funkcjami oraz jednorazowe woreczki stojące, będą pokazywane podczas imprezy międzynarodowej publiczności.

Na podstawie informacji Mondi Group opracował TK