Rozwiązania skrojone na miarę dla marek kosmetycznych
1 Jan 1970 09:51

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Nowe perfumy, wysokiej jakości kosmetyki do makijażu czy pachnące mydła i szampony – wszystkie te produkty wymagają opakowania. Jednak nie wszystkie opakowania są takie same. Szczególnie w przypadku luksusowych produktów kosmetycznych, które są również wybierane na prezenty, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii, takich jak zabezpieczenie produktu, podkreślenie atrakcyjności marki i wrażeń podczas rozpakowywania oraz możliwość recyklingu. Zauważa to fiński producent tektury Metsä Board, który – wykorzystując zalety swoich produktów z włókien pierwotnych oraz koncepcję świadczenia pełnego zakresu usług 360 Services – doradza swoim klientom w ich drodze do znalezienia idealnego opakowania.

Bezkompromisowa ochrona produktu

Na pierwszym miejscu jest oczywiście ochrona produktu. Produkt musi być bezpiecznie dostarczony z fabryki do sklepu lub – w przypadku zakupu online – bezpośrednio do domu klienta. Wymaga to znalezienia rozwiązań o stabilnej konstrukcji, które będą odpowiednie do bezpiecznego transportowania delikatnych, szklanych pojemników. W ubiegłym roku producent tektury Metsä Board zaprezentował nowe rozwiązanie z wykorzystaniem fali mikro. Zespół w Centrum Doskonałości już kilka lat temu rozpoczął pracę nad tym produktem, który jest bardzo podobny do pudełek z tektury litej, używanych obecnie do pakowania produktów premium, takich jak kosmetyki. Ze względu na znacznie mniejszy rozmiar i niższą wysokość fali, fala mikro odznacza się szczególną stabilnością i dlatego nadaje się również do wymagających zastosowań końcowych. Ponadto do produkcji tektury Metsä Board wykorzystywane są wyłącznie włókna pierwotne. Oznacza to, że są one dopuszczone do bezpośredniego kontaktu z żywnością, a dodatkowe testy sensoryczne wykazały, że żadne nieprzyjemne zapachy nie przedostają się do produktu.

Atrakcyjne opakowania do promocji w punktach sprzedaży

Na rynku panuje ostra konkurencja. Na półkach supermarketów, drogerii, aptek i salonów piękności można znaleźć niezliczone produkty kosmetyczne. Zadaniem opakowania jest zatem przyciągnięcie uwagi konsumenta oraz komunikowanie wartości marki lub produktu. Przy opracowaniu projektu może pomóc zespół projektowy opakowań Metsä Board. Mieści się on w Centrum Doskonałości w Äänekoski i podczas warsztatów opartych na współtworzeniu określa wymagania, jakie musi spełniać opakowanie produktu. Wraz z klientami i ekspertami ze wszystkich obszarów łańcucha wartości, zespół przeprowadza badania formy, materiałów oraz projektu nowego opakowania i – wykorzystując różne narzędzia w przyległym laboratorium – może przedstawić zalecenia poparte faktami z badań. Metsä Board wykorzystuje m.in. wirtualny sklep do badania zachowań zakupowych konsumentów. Wyniki są uwzględ- niane podczas planowania i mogą przynieść korzyści w punktach sprzedaży POS.

Uczucie luksusu podczas rozpakowywania

Gdy tylko konsumenci sięgną po produkt, poza wyglądem istotną rolę odgrywa jeszcze jedno strategiczne kryterium – haptyka. Ona także komunikuje ważne wrażenia o jakości i wartości marki. Niektóre produkty mogą zyskać na odczuwaniu przyjemnego wrażenia przy dotyku niepowlekanej tektury. Jednakże powlekane produkty, mające gładką powierzchnię, mogą jeszcze bardziej zwiększyć poczucie luksusu. Przy opakowaniach z tektury mogą być stosowane różne techniki uszlachetniania opakowań, takie jak np. uszlachetnianie przez złocenie lub wyrafinowane przetłaczanie, które dodatkowo poprawiają wrażenia haptyczne.

Uwzględnianie życzeń konsumentów

Wpływ na środowisko i pochodzenie opakowań również mają coraz większe znaczenie dla konsumentów. Nawet jeśli dla wielu osób wygląd jest najważniejszy, oczekują one, że producenci opakowań i właściciele marek będą podejmować decyzje przyjazne dla środowiska i to najlepiej bez żadnego dodatkowego wysiłku z ich strony. Możliwość recyklingu jest zatem ważnym punktem, który należy wziąć pod uwagę od samego początku projektowania i w całym łańcuchu produkcyjnym. Projekt zakłada wykorzystanie włókien pierwotnych i nie wymaga stosowania klejów ani powłok z tworzyw sztucznych. Oznacza to, że opakowania można utylizować i poddawać recyklingowi w strumieniu odpadów z papieru lub tektury. Opakowanie jest również korzystne z punktu widzenia produkcji. Zostało zaprojektowane tak, aby jego wytwarzanie było wydajne od początku do końca i aby nadawało się do masowej produkcji na istniejących liniach produkcyjnych bez potrzeby przeprowadzenia poważnej modernizacji.

Rozwiązanie dopasowane do każdego produktu

Oprócz warsztatów opartych na współtworzeniu, w ramach koncepcji 360 Services, Metsä Board oferuje swoim klientom pełen zakres usług w zakresie rozwiązań dopasowanych do potrzeb opakowaniowych. Usługi w zakresie zrównoważonego rozwoju mają na celu pomoc w kwestiach zapewnienia zgodności i maksymalizacji zrównoważonego rozwoju, usługa projektowania opakowań zapewnia lepszy odbiór produktu i zmniejszenie zużycia materiałów używanych do produkcji opakowań, doradztwo techniczne pozwala na zwiększenie wydajności przetwarzania i wydajności opakowań, a usługi badawczo-rozwojowe sprawdzają możliwości nowych zastosowań za pomocą szeroko zakrojonych testów czy badań. Wreszcie, łańcuchy dostaw i usługi cyfrowe zapewniają szybkie i niezawodne dostawy tektury na całym świecie. Wyniki tych usług mówią same za siebie. To innowacyjne opakowania, idealnie dopasowane do potrzeb poszczególnych produktów, przemawiające do odpowiednich grup docelowych dzięki przemyślanym funkcjom i innowacyjnemu wzornictwu. AN