Shelf Smart: rozwiązanie wspierające sprzedaż detaliczną
1 Jan 1970 15:00
Podczas swej sztandarowej konferencji Innovation Awards firma Smurfit Kappa ogłosiła wdrożenie nowego rozwiązania o nazwie Shelf Smart, wiodącego na rynku podejścia pomagającego klientom szybciej niż kiedykolwiek dotychczas tworzyć nowe opakowania.
Smurfit Kappa stworzyła Shelf Smart, koncentrując się na doskonaleniu efektywności produktów w sklepie. Podejście to, jako pierwsze na rynku, pozwala klientom wybrać rozwiązanie marketingowe optymalnie dopasowane do preferencji kupujących, osiągalne w bezpiecznym środowisku i szybko mierzące reakcje rzeczywistych kupujących. Shelf Smart łączy doświadczenie Smurfit Kappa w dziedzinie opakowań z technologią dającą wgląd w preferencje kupujących, partnerskim podejściem i ze skutecznymi wzorami opakowań. Jest to najnowszy przykład zaangażowania firmy w otwieranie nowych możliwości i stymulowanie wymiernego sukcesu w biznesie poprzez innowacyjne opakowania.
Kierownicy ds. marketingu pozytywnie przyjęli tę inicjatywę, gdyż związany z nią proces jest szybki, spójny i mierzalny, a co więcej – wnosi wartość dodaną do ich strategii marketingowych adresowanych do kupujących. Jest ona kontynuacją niedawno opublikowanej Białej Księgi Smurfit Kappa dotyczącej shopper marketingu: „Marketing na półce. W jakim stopniu masz nad nim kontrolę?” Badanie wykazało, że konsumenci podejmują 76% decyzji o zakupie już w sklepie, co średnio zajmuje im 4 sekundy. Podkreśla to skalę komercyjnego potencjału w punkcie sprzedaży i potrzebę rozwijania strategii marketingowych przez właścicieli marek.
Arco Berkenbosch, wiceprezes działu Innowacji w firmie Smurfit Kappa, powiedział: U podstaw rozwiązania Shelf Smart leży połączenie ultranowoczesnych narzędzi badawczych, jak np. nasza technologia Shelf Viewer, porównująca rozmieszczenie i sprzedaż do 22 000 różnych produktów i miejsc, z naszym globalnym doświadczeniem w zakresie tworzenia opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta, tworzonych z myślą o sprostaniu przewidywanym potrzebom. Następnie za pomocą Store Visualiser 3D testujemy opakowanie w bezpiecznym, wirtualnym środowisku, badając jego wpływ na zachowania rzeczywistych kupujących przy użyciu narzędzi śledzenia wzroku stworzonych we współpracy z naszym partnerem – firmą EyeSee. Dzięki temu Shelf Smart gwarantuje właścicielom marek wymierny sukces biznesowy, wykazując, że dzięki usłudze marketing prowadzony przez naszych klientów w sklepach będzie skuteczniej wpływał na decyzje zakupowe, przekładając się na sukces w biznesie.
Firma Smurfit Kappa stworzyła rozwiązanie Shelf Smart ze względu na swą nieustanną koncentrację na oszczędzaniu czasu i pieniędzy klientów przez wypracowywanie wzoru optymalnego opakowania jeszcze przed uruchomieniem produkcji. W rezultacie cały proces od określenia problemu do przygotowania rozwiązania trwa zaledwie od 4 do 8 tygodni.
Rozwiązanie Shelf Smart to tylko jedna innowacja z całego asortymentu, który przedstawiliśmy na firmowej konferencji poświęconej innowacjom 15 i 16 kwietnia w Holandii. W 2015 r.
będzie ona stopniowo udostępniana klientom Smurfit Kappa w poszczególnych krajach europejskich, co zostanie połączone z otwarciem nowego globalnego Experience Centre na amsterdamskim lotnisku Schiphol. Nasza placówka w Amsterdamie będzie zarazem salonem pokazowym obsługującym światową sieć, jak i miejscem oferującym zastosowanie lokalnych doświadczeń do tworzenia rozwiązań w zakresie opakowań wraz z klientami. Będzie to jedno z największych Experience Centres na świecie.
Prowadzona przez Smurfit Kappa sieć Experience Centres i Shelf Smart to najnowsze przykłady firmowej strategii Open The Future, która koncentruje się na zapewnieniu klientom wzrostu w oparciu o specjalistyczną diagnozę problemu oraz innowacje. Odzwierciedlają one szersze zaangażowanie Smurfit Kappa w zapewnienie klientom maksymalnej wartości poprzez tworzenie sprawdzonych rozwiązań, które stymulują sukces w biznesie i optymalizują ścieżkę prowadzącą klientów do zakupu.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Smurfit Kappa