Targowy rozkład jazdy 2021 
1 Jan 1970 12:01

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia – w tym zakaz organizacji imprez masowych – od roku dezorganizują życie osób fizycznych i przedsiębiorstw na całym świecie. Ich ofiarą padli również organizatorzy wystaw i targów branżowych, którzy zmuszeni byli już kilkakrotnie zmieniać pierwotne terminy swoich imprez.

Nikt nie wymyślił dotychczas lepszego sposobu na kontakt z klientami i wystawcami niż imprezy targowe odbywające się w fizycznym środowisku centrów wystawowych. Przyciągają one tłumy zwiedzających i są wypełnione premierami produktowymi oraz interesującym programem towarzyszącym: konferencjami i wystawami. To również idealne miejsce na networking – nawiązywanie nowych kontaktów i odświeżanie starych zawodowych znajomości. 

Pojawienie się COVID-19 na początku 2020 r. wstrząsnęło w posadach sektorem wystawienniczym. Firmy na masową skalę zaczęły dopasowywać swoją aktywność do nowych czasów, adaptując rozwiązania umożliwiające kontakt z klientami i prezentowanie swej oferty w środowisku sieciowym. Nastąpił wysyp internetowych konferencji, webinariów i prezentacji. Pojawiły się nawet próby przeniesienia do internetu imprez targowych. Jako przykład może posłużyć ConneXion zorganizowana w dniach 2-28 listopada 2020 przez Hyperfair dla branży opakowaniowej. 

Sytuacja jest dynamiczna i trudno stwierdzić z całą pewnością, że wyczekiwane w 2021 r. targi i wystawy rzeczywiście odbędą się „na żywo”. Mimo to dla czytelników przygotowaliśmy skondensowaną listę targów i wystaw, które mają się odbyć w 2021 r. Zaznaczamy przy tym lojalnie, że decyzje organizatorów i terminy wydarzeń mogą ulec zmianie w związku z dalszym rozwojem pandemii koronawirusa. 

Polska

Ostatnią imprezą branży opakowaniowej, która została zorganizowana w naszym kraju tuż przed wprowadzeniem pandemicznych obostrzeń w 2020 r., były V Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack. Tegoroczne targi w podwarszawskim Nadarzynie odbędą się w innym niż pierwotnie planowano terminie, w dniach 26-28 maja 2021. Wydarzenie ma składać się z sześciu stref tematycznych: techniki pakowania, opakowań, etykiet, etykietowania i druku, automatyki, e-commerce, logistyki i magazynowania. Wzbogacone zostanie licznymi konferencjami, konkursami oraz specjalną strefą sprzyjającą kontaktom biznesowym.

Niespełna dwa tygodnie później w Warszawie powinna odbyć się XIII edycja popularnych targów Packaging Innovations (9-10 czerwca 2021). To dwudniowa wystawa inspirujących nowości branżowych, ale również okazja poszerzenia fachowej wiedzy w trakcie prelekcji, szkoleń i warsztatów prowadzonych przez cenionych praktyków z branży. Packaging Innovations to doskonała przestrzeń zarówno dla producentów uznanych marek, jak i dla tych, którzy debiutują na rynku i chcą dołączyć do grona liderów branży.

Na przyciągnięcie klientów do hal Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach 4-6 października 2021 r. liczą również organizatorzy cenionych w branży targów Taropak. Zakres tematyczny tej imprezy to nie tylko opakowania, materiały, surowce, etykiety i logistyka, ale też maszyny i roboty nieodzowne w nowoczesnym przemyśle. Rośnie również udział wystawców oferujących opakowania dla e-commerce oraz innowacyjnych opakowań. Dodajmy, że w tym samym czasie i miejscu mają się odbyć targi POLAGRA, również ze spodziewanym udziałem wystawców z branży opakowań. 

Europa

Zacznijmy od smutnej wiadomości. Messe Düsseldorf, organizator targów interpack, poinformował w grudniu ubiegłego roku o ostatecznej rezygnacji z tegorocznej edycji. Interpack, który pierwotnie miał odbyć się w dniach 7-13 maja 2020 r., a następnie między 25 lutego i 3 marca 2021 r., został definitywnie odwołany. Impreza powróci w maju 2023 r., co oznacza, że firmy działające na tym rynku będą musiały czekać ponad 2 lata na kolejne szanse marketingowe, sprzedażowe i networkingowe, jakie zapewnia ta największa europejska wystawa dla branży opakowaniowej. 

Organizatorzy targów drupa podjęli analogiczną decyzję. „Fizyczna” wystawa odbędzie się w dniach 28 maja – 7 czerwca 2024 r., ale namiastką odwołanych tegorocznych targów (które przewidziano pierwotnie na 20-28 kwietnia 2021 r.) będzie „wirtualna drupa”, czterodniowe wydarzenie odbywające się w środowisku sieciowym (w dniach 20-23 kwietnia 2021). „Wirtualna drupa” będzie przypominać platformę „drupa preview”, która zadebiutowała w internecie w październiku tego roku. Zapewni firmom okazję do wirtualnego zaprezentowania swoich innowacji, a także podtrzymania istniejących i nawiązania nowych kontaktów branżowych dzięki specjalnemu narzędziu do kojarzenia podmiotów. Ważnym elementem targów w nowej formule będzie również bogaty program konferencyjny umożliwiający transfer wiedzy.

W 2021 r. nie odbędą się definitywnie jeszcze jedne targi branży opakowaniowej: All4Pack w Paryżu. Jak poinformowali organizatorzy: Mimo trwającego kryzysu ALL4PACK będzie nadal pełnił funkcję źródła inspiracji dzięki swoim analizom i informacjom dotyczącym innowacji oraz regulacji, a także jako moderator biznesowy. Kolejną edycję przewidziano na listopad 2022 r.

Na zmianę sytuacji pandemicznej liczy z pewnością firma Mack-Brooks Exhibitions, organizator trzech połączonych wystaw: ICE Europe (największych na świecie targów poświęconych obróbce papieru, folii i taśm), CCE International (imprezy prezentującej przyszłe trendy w przemyśle tektury falistej i kartonów składanych) oraz InPrint Munich 2021 (targów przemysłu drukarskiego). Miały się one odbyć w marcu 2021 r., ale zostały przełożone na 22-24 czerwca 2021 r. Komentując tę informację Patrick Herman, dyrektor w Mack-Brooks Exhibitions odpowiedzialny za targi przetwórstwa, papieru i druku, powiedział: Połączenie trzech imprez targowych poświęconych tematom przetwórstwa i druku w procesach produkcyjnych dostarcza wielopłaszczyznowe doświadczenia, więcej możliwości i lepszą synergię. Jednak naszym głównym celem jest zagwa- rantowanie udanego uczestnictwa naszym gościom i wystawcom.

Między 21 a 24 września 2021 r. powinny odbyć się targi Labelexpo Europe. Jak podkreśla Lisa Milburn, dyrektor zarządzająca firmą Labelexpo Global Series odpowiedzialną za przygotowanie serii imprez wystawowych odbywających się na kilku kontynentach: Mam wszelkie podstawy twierdzić, że nasze przełożone [z 2020 r.] wystawy – czerwcowe Labelexpo Americas oraz wrześniowe Labelexpo Europe – powrócą w 2021 r. Imprezy na żywo będą niezwykle ważnym katalizatorem ożywienia gospodarczego i będą potrzebne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Labelexpo Europe należą do najważniejszych targów branży etykietowej na świecie. Odbywają się co dwa lata i odzwierciedlają rozwój tego sektora. Najnowsza edycja zajmie 8 hal brukselskiego centrum wystawowego, które ma odwiedzić 38 tys. gości, by obejrzeć ofertę 680 wystawców z całego świata. 

Zgodnie z pierwotnym planem mają się też odbyć targi opakowań, procesów i technologii opakowaniowych FachPack, czyli w dniach 28-30 września 2021 r. Istnieją spore szanse, że uda się przeprowadzić je w Centrum Wystawienniczym w Norymberdze jako imprezę w tradycyjnym stylu, z udziałem gości. Organizator liczy na pozytywny efekt masowych szczepień, które powinny być już wówczas zaawansowane. Spodziewamy się 1300 wystawców, głównie z Europy Centralnej. Dyskusje toczone z naszymi klientami z sektora opakowań wyraźnie wskazują, jak bardzo tęsknią oni za spotkaniami twarzą w twarz na targach (…). Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by zorganizować bezpieczny FachPack późnym latem 2021 – mówi Heike Slotta, dyrektor wykonawcza w NürnbergMesse.

Opracowano na podstawie informacji organizatorów