Tetra Pak: rośnie popyt na odnawialne materiały i etykiety
1 Jan 1970 10:45

Szwajcarski koncern opakowaniowy Tetra Pak opublikował ostatnio wyniki przeprowadzanej co dwa lata ankiety na temat ochrony środowiska, z której wyraźnie wynika, że rośnie zapotrzebowanie na odnawialne materiały i etykiety wśród konsumentów na całym świecie. Raport pokazuje również, że recykling pozostaje głównym oczekiwaniem zarówno ze strony konsumentów, jak i przemysłu spożywczego. Tegoroczne badania wykazały znaczący wzrost świadomości – związany z rozwojem nowych technologii – co do potrzeby użycia materiałów odnawialnych wśród przedstawicieli przemysłu spożywczego. Wykorzystanie biomateriałów jest jednym z najważniejszych trendów w ochronie środowiska kształtujących przyszłość opakowań na napoje. Tymczasem konsumenci nadal oceniają karton jako najbardziej „przyjazny dla środowiska” rodzaj opakowania ze względu na wykorzystanie do jego produkcji odnawialnego materiału: papieru. Ponad 50% z nich uważa, że zastosowanie biopolimerów jeszcze bardziej poprawi ekologiczny charakter opakowań z tektury. Raport wskazuje także rosnące zapotrzebowanie konsumentów na więcej informacji dotyczących ochrony środowiska. Aby dokonywać świadomych wyborów, 37% konsumentów regularnie szuka logo na temat ochrony środowiska na opakowaniach żywności. 54% konsumentów ufa obecnie ekologicznym znakom, co stanowi znaczący postęp w porównaniu z 37% deklarującymi zaufanie w 2011 roku. Jeden na pięciu konsumentów w badaniu rozpoznaje logo FSC, z czego większość jest w stanie skojarzyć je ze zrównoważonym rozwojem leśnictwa. Zbiórka i sortowanie opakowań do recyklingu pozostaje priorytetem wśród konsumentów w dziedzinie ochrony środowiska, tak jak to było od 2005 roku. Zdolność do recyklingu opakowań jest również bardzo ważna w przemyśle spożywczym podczas tworzenia nowych produktów bądź usług. Podjęliśmy zdecydowane działania w celu ograniczenia negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko naturalne w całym łańcuchu wartości, rozwoju zrównoważonej produkcji i zwiększenia poziomu recyklingu. Czynimy postępy w realizacji celów, które postawiliśmy sobie w każdym z tych ważnych obszarów – stwierdził Dennis Jonsson, prezes i dyrektor generalny Tetra Pak. Badania ankietowe przeprowadzane są co dwa lata od 2005 r. Ostatnia ankieta z roku 2013 objęła ponad 7000 konsumentów i 200 firm produkujących żywność z 13 krajów, w tym: USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Belgii, Holandii, RPA, Turcji, Indii, Rosji, Chin i Japonii. Na podstawie informacji firmy Tetra Pak opracował TG