„The Future Unpacked”
1 Jan 1970 12:44

26 września br. w Amsterdamie odbyła się czwarta edycja Smurfit Kappa Innovation Event pod hasłem „The Future Unpacked”. Ideą tego przedsięwzięcia jest zaprezentowanie najlepszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań zaproponowanych przez konstruktorów firmy z prawie 300 fabryk w Europie. Udział w uroczystości wzięło ponad 175 klientów Smurfit Kappa z całego świata. Dzień konferencji rozpoczął się od prezentacji ostatnich osiągnięć Smurfit Kappa na polu innowacji oraz zrównoważonego rozwoju. Na rozległych korytarzach hotelu Huis ter Duin prezentowane były najnowsze propozycje Smurfit Kappa w dziedzinie pakowania, druku, badań parametrów wytrzymałości opakowań na bazie papieru oraz przykłady praktycznych zastosowań tych rozwiązań. Klienci mieli okazję zapoznać się z ostatnimi osiągnięciami Smurfit Kappa w obszarze podnoszenia efektywności produkcji, dbałości o zrównoważony rozwój oraz poprawy jakości papieru, tektury i samych opakowań. Jedną z najbardziej interesujących i zaskakujących wystaw była zaimprowizowana w technologii 3D przestrzeń sklepowa z wizualizacją półki z produktami. Klienci mieli możliwość obserwacji zmian w wyglądzie zapakowanych produktów w marketach w różnych okresach standardowego dnia. Znajomość tego elementu percepcji finalnego odbiorcy jest pomocna przy doborze typu opakowania i zdobienia dla Shelf Ready Pa-ckaging. Poszczególne prezentacje, przygotowane przez przedstawicieli Smurfit Kappa oraz zewnętrznych konsultantów, pokazały zmiany kulturowe i socjologiczne dzisiejszego świata wpływające na wizję przyszłości branży opakowań. Tematami przewodnimi przywoływanymi praktycznie przez wszystkich prelegentów były coraz większe tempo przepływu informacji oraz nowe kanały komunikacyjne. Chcieliśmy przedstawić się jako firma nowoczesna i podkreślić, że świadomość wzrostu wymagań stawianych przed dostawcami mobilizuje Smurfit Kappa do poszukiwania optymalnych i nowatorskich rozwiązań, czego przykładem była prezentacja on-line printing. To, co było wielokrotnie podkreślane przez prelegentów w kontekście przyszłości, to troska o środowisko naturalne i wpływ człowieka na jego kondycję. Smurfit Kappa jako firma odpowiedzialna traktuje Sustainability jako hasło determinujące wszelkie działania w ramach pracy własnych fabryk i we współpracy z klientami. Kulminacyjnym punktem uroczystej kolacji było rozdanie nagród Innovation Awards dla najbardziej twórczych projektantów Smurfit Kappa, wybranych przez jury utworzone z przedstawicieli klientów Smurfit Kappa. Statuetki zostały rozdane przez członków zarządu Smurfit Kappa w następujących kategoriach: Consumer Packaging, Retail Ready Packaging, Industrial Pac-kaging, Displays, Special Applications, Sustainability. Decyzja o przyznaniu nagród właśnie w tych obszarach podkreśla innowacyjne podejście Smurfit Kappa do zagadnień związanych nie tylko z pakowaniem, ale także z całym łańcuchem dostaw oraz dbałością o środowisko naturalne. www.smurfitkappa.com Artykuł sponsorowany