W oczekiwaniu na targi Packaging Innovations
1 Jan 1970 13:29

Targi Packaging Innovations, które odbędą się w dniach 9-10 kwietnia br. w Warszawie, na stałe wpisały się już do kalendarza stołecznych wystaw branżowych. To najważniejsza i najprężniej rozwijająca się impreza targowa w Europie Środkowo-Wschodniej poświęcona nowoczesnym i innowacyjnym opakowaniom. Prezentujemy Państwu ofertę, jaką przygotowała na nią część tegorocznych wystawców. Słowo-klucz: innowacja Kwietniowa edycja będzie już 6. organizowaną w Polsce. Co roku organizatorzy mogą pochwalić się rosnącą liczbą wystawców i gości; w 2013 r. ponad 130 firm prezentowało swoją ofertę, którą obejrzało przeszło 3 tys. zwiedzających. W tym roku ma być ich jeszcze więcej. Na targach swoją ofertę zaprezentują producenci i dostawcy: opakowań wykonanych z szerokiej gamy materiałów – papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metalu i drewna; opakowań inteligentnych i ekologicznych, displayów oraz rozwiązań z zakresu projektowania i recyklingu opakowań. Targi są przeznaczone dla wielu branż takich jak: spożywcza, kosmetyczna, poligraficzna, przemysłowa, chemiczna, farmaceutyczna, reklamowa, AGD/RTV i zabawkarska. Ponieważ Packaging Innovations to targi poświęcone przede wszystkim nowoczesnym, niebanalnym rozwiązaniom opakowaniowym, wystawcy mogą zgłaszać swoje najciekawsze oferty do „Programu Innowacja”. Stoiska firm w nim uczestniczących będą oznaczone specjalnym znaczkiem. W tym roku w ofercie innowacyjnych wystawców znalazły się m.in.: przenośne drukarki, produkty hybrydowe, systemy kodowania i śledzenia drogi produktów, rozwiązania w zakresie zdobienia opakowań, opakowania dopuszczone do kontaktu z żywnością, etykiety cyfrowe oraz etykiety samoprzylepne wytwarzane w technologii druku cyfrowego inkjet. Atrakcje: strefy tematyczne, konferencje, prelekcje... Prócz tradycyjnych prezentacji na stoiskach dla gości przygotowano kilka atrakcji. Z myślą o ułatwieniu odwiedzającym targi znalezienia interesujących ich produktów, ofertę pogrupowano w cztery strefy tematyczne: LUXPACK z opakowaniami na produkty luksusowe, ozdobnymi oraz Premium; LABELLING & PRINTING z etykietami, kodami, nalepkami, systemami RFID, rozwiązaniami drukującymi i uszlachetniającymi, ploterami i materiałami POS; CO-PACKAGING poświęcona pakowaniu, przepakowywaniu, konfekcjonowaniu i kontroli jakości oraz LOGISPACK z opakowaniami zbiorczymi, logistycznymi, ochronnymi i gotowymi na półkę. W ramach VI edycji targów odbędzie się również IV Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku organizowana przez Eko Cykl Organizację Odzysku Opakowań SA, podczas której zostanie poruszona kwestia wymagań Unii Europejskiej w zakresie odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce. To jedyna w Polsce konferencja na temat efektywności surowcowej, podczas której będą prezentowane najnowsze osiągnięcia w zakresie wykorzystania surowców wtórnych przez tradycyjne łańcuchy dostaw. Drugiego dnia targów przygotowano Forum Polskiej Izby Opakowań, poświęcone kwestii przemysłu i rynku opakowań w Polsce, jego stanowi i perspektywom. Może w nim uczestniczyć nieodpłatnie każdy wystawca i zwiedzający targi. Na targach nie zabraknie również miejsca dla młodych projektantów, którzy będą mieli okazję zaprezentować swoje innowacyjne propozycje w ramach Strefy Studenta. Warto również wspomnieć o nieodłącznej części targów easyFairs, czyli bezpłatnych (dla wszystkich odwiedzających) seminariach learnShops, które stanowią wartościowe źródło wiedzy z branży oraz wgląd w najnowsze trendy technologiczne i designerskie. Kto i co na targach W oczekiwaniu na targi Packaging Innovations prezentujemy Państwu informacje na temat wybranych wystawców obecnych na zbliżających się targach oraz ich oferty. Aniflex. Oferta spółki obejmuje etykiety samoprzylepne wytwarzane w dwóch uzupełniających się technologiach drukowania: fleksograficznej UV i cyfrowej inkjet UV. Na stoisku firma zaprezentuje swoje flagowe produkty wykonane w dwóch wymienionych technologiach; poza przykładowymi realizacjami, które będzie można obejrzeć podczas targów, klienci odwiedzający stoisko firmy będą mogli zasięgnąć wielu ciekawych informacji na temat sposobu i możliwości łączenia tych dwóch z pozoru różnych technologii drukowania. Z doświadczenia firmy wynika bowiem, że produkty w postaci kolorowych etykiet samoprzylepnych wykonanych w technologii druku cyfrowego inkjet UV mogą stanowić nierzadko produkt uzupełniający dla etykiet wytwarzanych w technologii fleksograficznej. Arexim. Jak wejść z własnymi opakowaniami na rynek rosyjski? Jak zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? Firma Arexim Packaging na targach zaprezentuje się jako partner, który pomoże zwiększyć dynamikę rozwoju i zrealizować strategie sprzedażowe producenta. Arexim współpracuje z producentami opakowań kosmetycznych, farmaceutycznych i chemii gospodarczej z Europy, Azji i USA. Przykładem sukcesu firmy jest wzrost sprzedaży na rynku rosyjskim opakowań firmy Roberts Metal Packaging, która w swoim asortymencie posiada szeroką gamę aluminiowych i ocynkowanych opakowań – słoików, butelek, pojemników, a także nakrętek. „Naszą mocną stroną jest wiedza i doświadczenie, zdobyte dzięki perfekcyjnej znajomości branży, wieloletniej współpracy z partnerami, uczestniczeniu w międzynarodowych wystawach i targach. Dzięki temu nasi klienci oszczędzają swój czas i pieniądze, bo wszystko, czego szukają, znajdą u nas”. Bericap. Czołowy producent różnorodnych zamknięć, między innymi do ketchupów, sosów i majonezów, pokaże na targach posiadane w ofercie rozwiązania przeznaczone dla produktów o różnych gęstościach i rodzajach użytych składników. Najpopularniejszym systemem zamykania płynnej żywności są zamknięcia typu Flip-Top o różnych kształtach i rozmiarach. Preferowane są te, które umożliwiają postawienie opakowania na zamknięciu. Firma będzie reklamować zamknięcia wyposażone w zawór z TPE, który zapewnia czystość dozownika, a jednocześnie ułatwia wyciskanie produktu. Stosowane w zamknięciach wkładki do zgrzewu indukcyjnego przedłużają termin przydatności do spożycia. Etyflex. Drukarnia fleksograficzna Etyflex z siedzibą w Krakowie jest firmą zajmującą się produkcją etykiet samoprzylepnych na roli. Drukuje etykiety wielobarwne (do 10 kolorów) oraz przeznaczone do dalszego zadruku u klienta, z wykorzystaniem szerokiego zakresu materiałów takich jak papiery, laminaty i folie samoprzylepne. Potencjał produkcyjny firmy stanowią najnowocześniejsze maszyny firmy Gidue, które dają szerokie możliwości w zakresie uszlachetniania druku takie jak: sitodruk rotacyjny, srebrzenie i złocenie metodą cold stamping, tłoczenie, sztancowanie, laminowanie, lakierowanie oraz druk dwustronny. Duża baza wykrojników pozwala dobrać rozmiar etykiety bez narażania klienta na dodatkowe koszty. Firma posiada własne studio projektowo-graficzne oraz przygotowalnię. Długoletnie doświadczenie i System ISO 9001:2008 pozwalają jej utrzymywać wysoką jakość oraz oferować krótkie terminy realizacji. Eurovetrocap. Firma Eurovetrocap, producent słojów i butelek ze szkła i tworzyw sztucznych oraz przeznaczonych do nich nakrętek, pokaże linię opakowań Italia, która została wzbogacona o butelkę szklaną o pojemności 15 ml z gwintem 18/415. Zestaw opakowań Italia odniósł wielki sukces, między innymi w połączeniu z kroplomierzami, które doskonale pasują również do najnowszej pojemności 15 ml. Ewa Drukarnia Opakowań. Na stoisku drukarni opakowań Ewa – wieloletniego dostawcy opakowań foliowych i folii opakowaniowej – można będzie zapoznać się z przykładowymi produktami: gotowymi opakowaniami foliowymi ze zgrzewami różnego typu (doypack, flow-pack); opakowaniami próżniowymi oraz barierowymi; nadrukami fleksograficznymi na foliach typu mono, laminowanych i wysokobarierowych. Swoje produkty firma oferuje szerokiej gamie odbi orców z branży spożywczej i przemysłowej. Wysokie standardy produkcji gwarantują wdrożone w zakładzie Systemy Zarządzania Jakością ISO 9001:2008 i HACCP. Heinz Glass Działdowo. Heinz Glas Działdowo i Heinz Plastics Polska to firmy należące do Grupy Heinz, znanego producenta opakowań przeznaczonych głównie dla przemysłu kosmetycznego. W ofercie firm znajdują się wyroby z przeznaczeniem na: perfumy, wody toaletowe, lakiery do paznokci oraz na produkty kosmetyki pielęgnacyjnej. Szeroka gama dostępnych pojemności umożliwia wprowadzenie na rynek całej linii produktów o jednakowym kształcie wykonanych ze szkła i tworzywa sztucznego. Firmy posiadają bogatą ofertę standardową w zakresie opakowań oraz nasadek, realizują również projekty własne klienta. Współpracujące ze sobą biura projektowe są w stanie w sposób kompleksowy zrealizować najbardziej nietypowe projekty. Ofertę uzupełniają rozmaite formy zdobienia opakowań. Infosystems SA. Firma pokaże produkty przeznaczone dla sektora opakowań, zaprezentuje także ofertę w zakresie doradztwa w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Goście targów będą mieli okazję do rozmowy ze specjalistami Infosystems SA – m.in. z Departamentu Funduszy Europejskich – i zasięgnięcia ich porad. Pokazany zostanie sztandarowy system informatyczny PrintManager usprawniający m.in. zarządzanie przedsiębiorstwami produkującymi opakowania, będący narzędziem do rejestracji, przetwarzania i prezentacji danych związanych ze wszystkimi etapami procesu sprzedaży: począwszy od zapytania ofertowego, poprzez kalkulację kosztów, negocjacje handlowe, rejestrację zamówień, opracowanie kart technologicznych, planowanie produkcji, rejestrację czynności produkcyjnych, na procesach dystrybucji i sprzedaży kończąc. Infosystems SA zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska również te firmy opakowaniowe, które są zainteresowane rozwojem przedsiębiorstw z pomocą programów unijnych oferujących bezzwrotne dofinansowania sięgające nawet 70% inwestycji. Pracownicy Departamentu Funduszy Europejskich będą prezentować optymalne sposoby łączenia odpowiedniego wykorzystania funduszy unijnych i najlepszych technologii. Masterchem. Firma Masterchem jest obecna na rynku opakowań i preform PET od ponad 20 lat. W jej ofercie klienci znajdą opakowania o różnych kształtach, gramaturach oraz gwintach. Masterchem produkuje opakowania PET z przeznaczeniem na wyroby kosmetyczne, farmaceutyczne, suplementy diety, produkty chemiczne, a także do żywności oraz wyrobów spirytusowych. Uzupełnieniem są nakrętki do wszystkich produkowanych opakowań i preformy PET. Na targach Packaging Innovations firma pokaże kilka nowych modeli opakowań oraz nową jakość preform. Godne uwagi będą nowe słoiki z gwintem 89 mm, duże słoje powyżej 1000 ml z gwintem 100/400 oraz nowe opakowanie na mydło. Firmy, które zajmują się produkcją opakowań z preform, powinny zwrócić uwagę na nowe produkty z gwintami 28/410 i 42 mm. Voltapack. Firma specjalizująca się w dziedzinie banderolowania oferuje najnowocześniejsze rozwiązania do banderolowania holenderskiego producenta Bandall International, przeznaczone dla branż: spożywczej, farmaceutycznej, logistyki oraz co-packingu. W ofercie posiada linie pakujące do obsługi manualnej oraz w pełni zautomatyzowane. Razem z urządzeniami dostarcza materiały banderolujące: polipropylenowe i papierowe powlekane, transparentne i drukowane, w tym pozycjonowane, dostępne w różnych szerokościach. Dopełnienie oferty stanowią serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, a także dostawa części eksploatacyjnych i zamiennych. Opracowanie: TK