Warsaw Pack 2019: nowości, obok których nie można przejść obojętnie
1 Jan 1970 09:04

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Padł kolejny rekord frekwencji podczas targów Warsaw Pack 2019. W Ptak Warsaw Expo zagościło ponad 45% więcej odwiedzających niż w zeszłym roku. To ogromny sukces – podkreślają organizatorzy.

Najnowsze techniki pakowania, etykietowania, opakowań, innowacyjne rozwiązania z zakresu automatyki, robotyki, logistyki i magazynowania – to najważniejsze atrakcje, jakie czekały w tym roku na uczestników w Ptak Warsaw Expo. Nowych, innowacyjnych rozwiązań szukali podczas targów przedstawiciele branż: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, automotive oraz przemysłowej.

Konkretni, zdecydowani, wiedzą, czego szukają, nie „tworzą” biznesu na naszych oczach, tylko szukają rozwiązań – Paweł Piątek z firmy Polpak chwali odwiedzających tegoroczną odsłonę Warsaw Pack. 

Widzimy spore zainteresowanie wśród osób, które przychodzą na targi, ponieważ są stricte zainteresowane usługami pakowania – mówi Piotr Caputa z firmy Turck. – Dzięki temu jesteśmy w stanie pokazać rozwiązania właśnie do tego przeznaczone.

Liczymy, że po tych targach będziemy mogli pozyskać kolejnych zadowolonych klientów – zaznacza Hubert Grodowski z firmy Kambion, która oferuje produkty dla branż kosmetycznej i chemicznej.

W tym roku wystawcy zaprezentowali swoje produkty w dedykowanych strefach: techniki pakowania, opakowań, automatyki i robotyki, etykiet, etykietowania i druku, e-commerce, logistyki i magazynowania. Warsaw Pack to pierwsze wydarzenie targowe w Polsce, które rozpoczęło prezentację potencjału kanału e-commerce. Dzięki temu firmy mogły pokazać rozwiązania i produkty wykorzystywane przez liderów branży sprzedaży on-line, średnie i małe platformy sprzedaży oraz centra pakowania paczek. W 2017 roku 54% polskich internautów kupowało on-line, o 4 proc. więcej niż w roku 2016. To około 15 mln osób, a co za tym idzie wielomilionowa liczba paczek, które trzeba zapakować, oznaczyć i wysłać.

Nie ma tu przypadkowych ludzi – podkreśla Paweł Piątek z firmy Polpak. – Jesteśmy z wami już od samego początku targów, widzimy, jak prężnie rozwijacie się organizacyjnie. Myślę, że w perspektywie 3-4 lat targi Warsaw Pack będą zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o wydarzenia dedykowane branży opakowaniowej.

„Branża opakowaniowa nie będzie zagrożona”. 

Czy branża opakowaniowa zdąży w terminie dostosować się do nowych przepisów unijnych, które zabraniają między innymi używania sztućców plastikowych? Członkowie sejmowej Komisji Gospodarki i Rozwoju wraz z przedstawicielami branżowych organizacji debatowali o tym podczas specjalnego posiedzenia w Ptak Warsaw Expo. 

Jeśli będziemy działać sami, nie damy rady sprostać nowym przepisom – podkreśla Michał Mikołajczyk, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Rekopol. Podczas wyjazdowego posiedzenia w Ptak Warsaw Expo nie zabrakło także dyskusji o kierunkach rozwoju branży w najbliższych latach. Niezmiernie się cieszę, że sejmowa komisja postanowiła debatować na ten temat właśnie przy okazji targów Warsaw Pack 2019 – zaznacza Michał Mikołajczyk. – Mamy niesamowite perspektywy rozwoju, branża jest jedną z pereł polskiego eksportu. Różne języki na targach potwierdzają, że rośnie zainteresowanie tą branżą polskiego przemysłu.

Branża opakowaniowa nie będzie zagrożona – podkreśla Jerzy Meysztowicz, przewodniczący Komisji Gospodarki i Rozwoju. – Przepisy, które zostają teraz wprowa- dzone, wymuszają na nas pewne zmiany. W większości będą one jednak dotyczyły materiału, z którego będą produkowane opakowania.

Co oznacza dla przedsiębiorców nowelizacja 6 dyrektyw unijnych? Eksperci podkreślają, że trzeba będzie poszukać nowych technologii, wypracować modele biznesowe zupełnie inne niż do tej pory praktykowane, a na dodatek zestawić ambitne założenia z bilansem zysków i strat przedsiębiorstwa. Blisko 50-60 tysięcy firm będzie musiało wprowadzić istotne zmiany, które wiążą się z samym wdrożeniem minimalnych wymogów Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta w odniesieniu do opakowań. Jak zapewniają unijni urzędnicy, większość nowych regulacji będzie gotowych już 5 lipca 2020 roku.

W „pojedynkę” nie damy rady – twierdzi Michał Mikołajczyk. – Do rozmów powinni przystąpić wszyscy przedstawiciele branży opakowaniowej.

Społeczeństwo jest bardziej świadome, jak dbać o środowisko – wyjaśnia Jerzy Meysztowicz. – Trzeba doprowadzić do współpracy wielu instytucji i firm, choć znaczącą rolę będą odgrywały samorządy. Pozostaje więc wybrać najlepszy model współpracy.

W roku 2019 do kilku firm trafiły specjalne nagrody, które wręczono podczas wieczoru wystawców. W gronie laureatów znaleźli się: ATS-Tanner Polska Sp. z o.o., Avargraf Sp. z o.o. Sp. k., Bizerba Polska Sp. z o.o., CABKA_IPS, Fabryka Maszyn Pakujących „Pablo”, FILMAT Grzegorz Siewiera, Ilapak Sp. z o.o., MOSCA DIRECT POLAND Sp. z o.o., POLPAK Sp. z o.o., Radpak Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o., Rajapack Sp. z o.o., Silny & Salamon Sp. z o.o. i VELTEKO Polska Sp. z o.o.

Najlepsi przedsiębiorcy z branży etykiet, etykietowania i druku powalczyli też o prestiżową nagrodę Label Poland Award 2019, która trafiła do EBS Inkjet. Organizatorzy podkreślają, że jest to wyróżnienie dla producentów z wizją, innowacyjnym myśleniem oraz sukcesami biznesowymi. 90% wystawców zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji. Potencjał miejsca jest niezaprzeczalny, a połączenie doświadczenia i kreatywności organizatorek spotkało się z uznaniem firm. W tym roku wydarzenie było wspierane merytorycznie przez liderów branży należących do Rady Programowej, w której skład wchodzą m.in.: ABB, Bizerba, Coffee Service, Fenix Systems, Kram, Masterpress, Merieux, Ocean Systems, Rekopol, Mlekovita, Pakmar, Plastech, Polpak, Polska Izba Opakowań, Sotrer, Radpak, Tarczyński i Ulma.

Organizatorzy zapraszają na kolejną, jubileuszową piątą edycję Warsaw Pack 2020.

Opracowano na podstawie materiałów organizatora