Warszawa daje ogromne możliwości – warto postawić na Warsaw PACK
1 Jan 1970 13:40

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Ptak z dużą werwą wkroczyła do branży wystawienniczej, przeznaczając na organizację imprez hale po byłym centrum handlowym w Nadarzynie.

Monika Wójcik: To prawda, wkroczyliśmy w branżę targową z nową energią, świeżymi pomysłami. Dzięki ogromnej powierzchni, jaką dysponuje obiekt, mamy fundamenty do budowania dużych wydarzeń i z sukcesem to wykorzystujemy. 

Powierzchnia ponad 140 000 m2 w pawilonach, którą zmodernizowaliśmy i wciąż ulepszamy otwiera nowe możliwości współpracy. Lokalizacja obiektu jest jednym z najważniejszych atutów, na który wskazują nasi wystawcy i goście. Ptak Warsaw Expo położone jest zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem od centrum Warszawy i międzynarodowego portu lotniczego im. Fryderyka Chopina na Okęciu. 15 tysięcy miejsc parkingowych, bezpośrednio przy halach targowych, wpływa bez wątpienia na komfort zwiedzających. Chociaż obiekt działa dopiero od trzech lat, to już dziś możemy się pochwalić ponad sześćdziesięcioma zorganizowanymi wydarzeniami targowymi, z których część już w swoich pierwszych edycjach zgromadziła ponad 50 tysięcy zwiedzających i na starcie okazała się największa w branży, w Polsce. To niewątpliwie siła lokalizacji obiektu w największej polskiej aglomeracji i możliwość pozyskania wielu nowych na rynku polskim odbiorców. Branżowi wystawcy wskazują nam w rozmowach, że na targach w Ptak Warsaw Expo spotkali wielu nowych przedsiębiorców, których nie mieli okazji do tej pory poznać w innych miejscach. 

W czym w dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji tkwi siła imprez targowych?

M.W.: W polskiej branży targowej już wiele lat temu pojawiła się dyskusja, czy internet będzie zagrożeniem dla targów. I ta dyskusja trwa do dziś. Siła wydarzeń wystawienniczych tkwi przede wszystkim w spotkaniach face-to-face i możliwości obejrzenia prezentowanego asortymentu „na żywo”, w tym szczególnie maszyn i sprzętu niejednokrotnie działającego na stoisku targowym niemal w normalnym cyklu produkcyjnym. Pod tym względem targi były i pozostaną niedoścignione. Ponadto targi dają możliwość przeglądu szerokiego spektrum ofert i nowinek rynkowych w jednym miejscu, spotkań z konkurencją oraz przeprowadzenia wielu rozmów handlowych. W dobie wszechogarniającej wirtualizacji świata właśnie te rozmowy stanowią serce imprez targowych. Ptak Warsaw Expo stara się natomiast maksymalnie wykorzystywać możliwości internetu jako narzędzia komunikacji z partnerami i kanału informacyjnego. 

Jak oceniacie Państwo dwie dotychczasowe edycje targów Warsaw Pack? Czy spełniły cele, które im postawiliście? Co w formule targów się sprawdziło, a co można zmienić na lepsze?

M.W.: Pierwsza edycja była bardzo udana; dzięki niej impreza Warsaw PACK szybko weszła do kanonu polskich targów branżowych i zapisała się w świadomości wystawców i zwiedzających. Formuła targów sprawdziła się, szczególnie w aspekcie pozyskiwania przez wystawców nowych kontaktów i kontrahentów. Na pewno spełniła nadzieje, jakie w niej pokładaliśmy. Tegoroczne targi przyniosły z kolei nowe wyzwania, z którymi przyszło nam się zmierzyć. Dla nadchodzącej edycji w roku 2018 zaplanowaliśmy więc niewielkie zmiany w koncepcji wystawy, rozszerzyliśmy zawartość tematyczną sektorów. Położyliśmy też duży nacisk na pozyskiwanie branżowych zwiedzających poprzez szeroko rozumiany marketing w Polsce i za granicami kraju. Stawiamy też na ściślejszą komunikację z naszymi wystawcami, stały kontakt jest dla nas priorytetem. W tym miejscu chciałabym podziękować naszym wystawcom za zaufanie i chęć do dalszego wspólnego działania. 

Domyślam się, że decydując się na uruchomienie nowych targów opakowaniowych uznaliście, że centralna Polska potrzebuje imprezy na miarę czołowych imprez tej branży w naszym kraju. Czy uważacie, że można uczynić z targów w Ptak Warsaw Expo wydarzenie o najwyższej randze? Jak to osiągnąć?

M.W.: Obserwujemy cały rynek targowy, analizujemy mocne i słabe strony wszystkich imprez tej branży w Polsce i staramy się znaleźć miejsce dla naszego wydarzenia. Patrzymy jednak szerzej, nie tylko na rynek polski – poszukując najlepszych wzorców. Warszawa daje wystawcom ogromne możliwości dotarcia do wielu czołowych polskich firm, dla których rynek stolicy jest wiodący w strategiach funkcjonowania. 

Jeśli popatrzymy szerzej, traktując Warszawę jako metropolię środkowoeuropejską i stolicę biznesową całego regionu, na którą z uwagą patrzą również firmy z krajów ościennych, to spektrum naszych możliwości zdecydowanie się poszerza.

Na najbliższą edycję uruchomimy program Hosted Buyers, dzięki któremu pozyskamy dla naszych wystawców całkowicie nowych odbiorców z krajów ościennych, szczególnie spoza naszej wschodniej granicy. Wiele firm z tamtych rynków traktuje Polskę jako naturalne geopolitycznie miejsce, gdzie spotyka się zachód ze wschodem Europy. Warszawa funkcjonuje jak „hub” biznesowy.

Podczas nadchodzącej edycji Warsaw PACK 2018 organizujemy też wspólnie z naszymi branżowymi partnerami zjazd i międzynarodową konferencję Izb Opakowaniowych z różnych krajów.

Wystawa Warsaw PACK 2018 zostanie podzielona na 9 stref tematycznych. Poza specjalną strefą Kooperacji, ważną dla biznesowych spotkań firm nieuczestniczących w targach z własnym stoiskiem, zaplanowaliśmy również strefy branżowe. Znajdą się wśród nich: Opakowania – przegląd spektrum dostępnych na rynku nowych opakowań, Techniki Pakowania – z prezentacją maszyn i urządzeń, Materiały – z prezentacjami surowców opakowaniowych, Logistyka i Magazynowanie – z prezentacją technik i sprzętu magazynowego, Etykiety – z systemami automatycznego znakowania i zadruku opakowań, Recykling – z prezentacją metod odzyskiwania surowców, Automatyka i Robotyka – z prezentacjami technologii automatyzacji procesów produkcyjnych, Student i StartUp – z konkursami i prezentacjami młodych technologów, Design – z prezentacją najnowszych trendów we wzornictwie opakowań. Dzięki przestronności naszego obiektu możemy w Ptak Warsaw Expo pokazać w jednym miejscu praktycznie cały opakowaniowy ciąg technologiczny: od surowców, przez maszyny wytwórcze i gotowe opakowania, po logistykę opakowanych produktów. Szczególnie że w tym samym terminie w innych naszych halach będzie się odbywać duża impreza targowa Warsaw Gastro Show, a część jej uczestników to naturalni klienci branży opakowaniowej.

Które zalety poprzednich edycji targów Warsaw Pack klienci docenili najbardziej? Jak przyciągnąć ich jeszcze więcej?

M.W.: Naszym niezaprzeczalnym atutem jest lokalizacja w największej aglomeracji w Polsce. Ten argument wykorzystamy w roku 2018 z jeszcze większą siłą. Wielu uczestników targów wskazuje też ogromne możliwości prezentacyjne naszych pawilonów i ich przestronność. Posiadając tak duże przestrzenie możemy z łatwością dzielić ekspozycję na niezależne sektory, oferować wystawcom większe możliwości prezentacyjne czy aranżować sale konferencyjne bezpośrednio przy wystawie w specjalnych strefach, charakterystycznych dla naszego obiektu. W tym roku postawiliśmy również na własne Call Center, pozwalające nam na łatwiejsze dotarcie do zdecydowanie szerszej grupy odbiorców, niż miało to miejsce do tej pory. Na najbliższe targi Warsaw PACK uda nam się pozyskać dzięki temu większą liczbę zwiedzających branżowych, na których najbardziej zależy naszym wystawcom.

Po ostatniej edycji doszło do zmian w zespole przygotowującym targi. Jakie są oczekiwania organizatora związane z tą zmianą?

M.W.: Zespół przygotowujący targi Warsaw PACK 2018 został stworzony niemal od nowa. Impreza jest wciąż w fazie budowania, chociaż odbyły się już jej dwie edycje. Przeanalizowaliśmy wszystkie informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy po 

ostatniej wystawie. Firma postawiła na kreatywność nowych liderów projektu, zaangażowanie zespołu i dobrą komunikację z dotychczasowymi i potencjalnymi wystawcami. Liczymy, że poza niezaprzeczalnymi atutami Warszawy i naszego obiektu, kluczem do sukcesu będzie indywidualne podejście do klienta. Jesteśmy również bogatsi o kolejny rok doświadczeń w organizacji branżowych imprez targowych, szybko się uczymy, wprowadzamy udoskonalenia procesu organizacyjnego, szukamy nowych, lepszych dla naszego ogromnego obiektu wystawienniczego rozwiązań. Nasza firma jest wciąż młodym organizmem targowym – ale jak wiadomo, warto stawiać na młodość i rozwój, szczególnie w stolicy naszej części Europy.

Dziękuję za rozmowę.