Wuwuzela była wczoraj
1 Jan 1970 11:11
Czika-czaka: tic tac to dźwięk jutra!
Z okazji EURO 2012 Grupa STI zaprojektowała dla firmy Ferrero opakowanie promocyjne na drażetki tic tac, które nawiązuje do rozgrywek w piłce nożnej. Firma liczy, że opakowanie w formie grzechotki przyczyni się do stworzenia wspaniałego nastroju na stadionach, w klubach sportowych, w strefach kibica oraz podczas imprez grillowych.
Nowy produkt jest dostępny w limitowanej edycji od kwietnia.
Zadaniem obecnie produkowanych opakowań jest nie tylko ochrona zawartości, ale również umożliwienie wydajnych rozwiązań logistycznych. „Celem naszego trójwymiarowego instrumentu marketingowego jest zdobycie uznania klienta ze względu na jego niezwykle interesujący kształt, grafikę, wartość dodaną, a także ze względu na użyteczność – opakowanie może zostać powtórnie zagospodarowane” – czytamy w informacji prasowej firmy STI.
Tego typu koncepcje opakowaniowe stanowią udane połączenie rzemieślniczego know-how i niekonwencjonalnych pomysłów. Aby umożliwić kreatywnej młodzieży wgląd w dziedzinę projektowania, Grupa STI przeprowadza co dwa lata międzynarodowy konkurs branżowy STI Design Awards, który jest adresowany do studentów wyższych uczelni artystycznych. Oto przykładowe zadanie konkursowe z 2010 roku: „Zaprojektuj opakowanie dla fanów piłki nożnej nawiązujące do Mistrzostw Świata w Brazylii 2014”. Nadesłane prace, które odpowiadały wymaganiom briefów, objęły całą gamę oryginalnych rozwiązań: począwszy od kapelusza na minispirytualia poprzez opakowanie w kształcie buta, które przemienia się w brazylijskie Flip-Flops, aż do Maraci przeznaczonej na orzeszki ziemne. Spośród wszystkich rozwiązań to właśnie Maraca, typowy instrument brazylijski nadający rytm, zdobył uznanie jury i został zwycięzcą międzynarodowego konkursu STI Design Award 2010.
Osoby odpowiedzialne za marki należące do Ferrero, zainspirowane zwycięskim rozwiązaniem, zleciły projektantom Grupy STI skonstruowanie podobnego rozwiązania na drażetki tic tac. Pomysł Maraci wytwarzającej dźwięk grzechotki dał się bowiem idealnie połączyć z projektem opakowania dla fanów piłki nożnej na te cukierki.
W każdej grzechotce można znaleźć po dwa opakowania miętowych i pomarańczowych drażetek tic tac, każde po 18 gramów. Ponadto jest ona dostępna w dwóch kolorach: z typowymi elementami piłki nożnej lub też, specjalnie dla fanów w Niemczech, w dekoracji czarno-czerwono-żółtej.
Po pojedyncze drażetki można sięgnąć w każdej chwili, nie niszcząc przy tym opakowania. W zależności od stopnia wypełnienia grzechotki zmienia się dźwięk instrumentu.
Grzechotka dla fanów piłki nożnej jest klasycznym produktem impulsowym. Dlatego też w sklepach i supermarketach umieszczana jest ona na odpowiednio wysztancowanej tacy z tektury falistej, która zachęca klientów do dokonania zakupu. Całość dopełnia specjalne rozwiązanie POS z napisem: „banda urwisów”. Na każdej półce displaya mieszczą się trzy tacki z grzechotkami na drażetki tic tac, co łącznie daje sumę 72 instrumentów nadających rytm.
Kreatywna realizacja opakowania dla Ferrero pokazuje, jaką wartość dodaną tworzą opakowania dla marek – podkreśla prof. dr Frank Ohle, CEO Grupy STI. Kierownicy marek w Ferrero są pewni, iż europejskie rozgrywki EURO 2012 są pewnego rodzaju próbą generalną przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, które odbędą się już za dwa lata.
Opracowano na podstawie informacji firmy STI