Wyzwanie – bezpieczne opakowanie
1 Jan 1970 12:43

23 października w hotelu Intercontinental w Warszawie odbędzie się 3. edycja konferencji „Bezpieczne Opakowanie”. Znamy już tematy wszystkich zaplanowanych przez sponsorów prezentacji. BOBST Polska: bezpieczeństwo dzięki precyzji „Szwajcarska precyzja wsparciem bezpieczeństwa” to tytuł prezentacji firmy BOBST Polska, w której przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące najnowszych technologii stosowanych do produkcji opakowań farmaceutycznych, w tym tłoczenie kodów Braille’a, aplikacja folii i hologramów na gorąco. Omówione zostaną także unikalne systemy BOBST służące do kontroli jakości pudełek farmaceutycznych, rozwiązania techniczne oraz korzyści wynikające z ich stosowania. Prelegentem będzie Paweł Kocik, sales manager, od 13 lat pracujący w dziale sprzedaży BOBST Polska Sp. z o.o., gdzie odpowiada za rynek maszyn do produkcji opakowań tekturowych takich jak wycinarki płaskie, składarko-sklejarki i złociarki. HEIDELBERG: spójna technologia „Bezpieczne opakowanie od projektowania po technologiczne linie postpress do produkcji opakowań – wybrane rozwiązania” to z kolei tytuł prezentacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o. Produkcja współczesnego opakowania to bardzo złożony proces składający się z wielu operacji technologicznych.  Przedstawiciele firmy Heidelberg: Zbigniew Krugiełka i Andrzej Paweł Kunstetter przybliżą wybrane problemy, z jakimi można się spotkać na poszczególnych etapach produkcji opakowań oraz możliwe sposoby ich rozwiązania.  W prezentacji zostaną przedstawione rozwiązania zarówno znacząco przyspieszające i ułatwiające prace związane z profesjonalnym zaprojektowaniem opakowania, jak i minimalizujące ryzyko popełnienia błędu na tym etapie. Zbigniew Krugiełka jest w firmie Heidelberg Polska kierownikiem sprzedaży w segmencie maszyn introligatorskich do produkcji opakowań, zaś Andrzej Kunstetter pracuje na stanowisku product managera w zakresie technologii komputerowych w poligrafii ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień prepress oraz sterowania barwą. MICHAEL HUBER POLSKA: druk konwencjonalny czy UV? Prezentacja firmy Michael Huber Polska odbędzie się w formie moderowanej dyskusji o temacie przewodnim „Właściwy dobór technologii druku do opakowań na produkty spożywcze. Druk konwencjonalny czy druk UV – zalety i wady”. Poruszy ona m.in. zagadnienia związane z farbami konwencjonalnymi i UV do produkcji bezpiecznych opakowań środków spożywczych, GMP (dobrych praktyk produkcyjnych) w produkcji farb i lakierów, a także przybliży standardowe farby low migration UV, proces utrwalania farb UV, farby i lakiery UV o niskim poziomie migracji, produkt New Vpack MGA i wreszcie proces drukowania bezpiecznych opakowań środków spożywczych. Prelegenci –Marcin Marchewka, szef Działu Farb UV i Robert Kuczera, dyrektor Działu Farb Offsetowych – omówią również różnice pomiędzy systemami o zoptymalizowanej migracji oraz bezpieczeństwo produkcji opakowań spożywczych w praktyce. KODAK POLSKA: bezpieczne opakowanie – co to znaczy? „Technologie dla osiągnięcia celu. Bezpieczne opakowanie – co wniósł Kodak” to tytuł prezentacji Jacka Galińskiego, account managera Packaging w firmie Kodak Polska. „Pojęcie bezpiecznego opakowania jest tak szerokie, że temat można traktować jako wyśmienitą bazę do dyskusji – uważa Jacek Galiński. – Dyskusji merytorycznych, rzeczowych, ale też puszczając wodze fantazji. Temat, który inaczej będzie podjęty przez producentów chcących opakować swoje produkty, inaczej przez projektantów, inaczej przez producentów opakowań i jeszcze inaczej przez  konsumentów, czyli końcowego odbiorcę. Pamiętajmy przy tym, że gdziekolwiek znajdujemy się w tym łańcuszku, i tak zawsze jesteśmy również na jego końcu.” METSÄ BOARD: bezpieczne opakowanie to wyzwanie „Bezpieczne opakowanie w branży spożywczej” omówi Stanisław Moczulski, dyrektor sprzedaży w firmie Metsä Board. Zagadnienie bezpieczeństwa opakowań używanych w branży spożywczej jest istotnym wyzwaniem stawianym przez ich producentów i wymaga zrównoważonych rozwiązań. Metsä Board poprzez używanie surowców  bazujących na włóknach pierwotnych i  ścisłą kontrolę ich pochodzenia jest w stanie oferować bezpieczne podłoża do produkcji opakowań. Pierwotne włókna są czyste, mają niską zawartość mikroorganizmów i znany skład. Jest to bardzo istotne w przypadku produktów wrażliwych takich jak żywność i słodycze. Podłoża bazujące na włóknach pierwotnych nie stwarzają ryzyka migracji farb drukarskich, które może występować w przypadku tektur wytwarzanych z mas makulaturowych. Procesy produkcyjne powinny być zoptymalizowane i ukierunkowane na  produkcję  lżejszych materiałów opakowaniowych. XEIKON: bezpieczeństwo i uśmiech klienta „Właściciel marki, Producent, Konsument – różne priorytety w kwestii »bezpiecznego« opakowania” to temat prezentacji Tomasza Wojnarowskiego, szefa sprzedaży na region Europy Wschodniej w firmie Xeikon. Poruszy on kwestie zabezpieczenia opakowań przed fałszowaniem poprzez możliwości produkcyjne, jakie oferuje drukarniom druk cyfrowy. A możliwości te są obecnie bardzo szerokie – od zapewnienia bezpieczeństwa dostaw, po uśmiech klienta wywołany obecnością atrakcyjnego produktu na półce. Szczegółowy program konferencji na oraz formularz rejestracyjny: https://opakowanie.pl/bezpieczne-opakowanie. Koszt udziału w konferencji wynosi 250 zł netto i obejmuje lunch oraz materiały informacyjne. Zapraszamy! AN