Zrównoważony rozwój i innowacyjność: klucze do rynkowego sukcesu
1 Jan 1970 13:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Marki działające na wysoce konkurencyjnym rynku detalicznym od zawsze prowadzą niekończący się wyścig o przyciągnięcie uwagi konsumentów. Utrzymanie się w czołówce wymaga od małych i dużych marek wdrażania innowacji, zwiększania atrakcyjności produktów na półkach sklepowych oraz nawiązywania do wartości drogich konsumentom. W tym dążeniu do przyciągnięcia uwagi nie mogą jednak zapominać o jednym kluczowym czynniku: o roli opakowania. Służy ono bowiem nie tylko do ochrony i wydłużenia trwałości produktu, ale również odgrywa istotną rolę w kreowaniu tożsamości marki i jej zdolności wyróżnienia się na tłocznym rynku. 

W praktyce opakowanie jest czymś więcej niż tylko pojemnikiem na produkty: to potężne narzędzie marketingu i komunikacji z konsumentami. Marki, które rozumieją tę dynamikę, wykorzystują opakowania jako formę komunikacji w celu wzmocnienia zaangażowania konsumentów. Rozumieją one, że odpowiedni projekt opakowania może wywrzeć na tych ostatnich trwałe wrażenie, nie tylko napędzając sprzedaż, ale także zwiększając ich zainteresowanie. Traktując opakowanie poważnie marki mogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz zdobyć serca i umysły konsumentów. Jeśli więc jesteś marką, która chce utrzymać się na czele stawki, upewnij się, że zwracasz uwagę na opakowanie swoich produktów, ponieważ może to być klucz do sukcesu na współczesnym rynku detalicznym.

Incapto to jedna z tych inspirujących marek, która stanowi doskonały przykład, jak firmy mogą dopasować swoje wartości do potrzeb konsumentów i osiągnąć szybki wzrost, a jednocześnie korzystnie oddziaływać na otaczający świat. To marka powstała z połączenia pasji do kawy, ducha przedsiębiorczości oraz chęci przyczynienia się do tworzenia lepszego i bardziej zrównoważonego świata. Dzięki wdrożeniu zrównoważonego modelu biznesowego Incapto szybko stało się jednym z najszybciej rozwijających się scaleup'ów w Europie Południowej. Ich slogan „Dobre dla Ciebie, dobre dla planety” doskonale oddaje zaangażowanie w produkcję dostępnej kawy bez generowania zbędnych odpadów, co skutkuje niższą ceną produktu.

Incapto stworzyła unikalną ofertę, która przemawia do konsumentów dbających o środowisko i pragnących kreować korzystne zmiany dzięki swym decyzjom zakupowym. Aby zwiększyć zaangażo-

wanie konsumentów i wpływ społeczny, firma Incapto podjęła współpracę z zespołem HP ds. innowacji w dziedzinie marek i zamieniła technologię produkcji giętkich opakowań na kawę na HP Indigo. Dzięki kastomizowanym rozwiązaniom HP cyfrowo zadrukowane opakowania zyskały na personalizacji i kreatywności, co pomogło Incapto wyróżnić się na wypełnionych towarem półkach sklepowych i nawiązać bliższy kontakt z konsumentami.

Aby jeszcze silniej zaangażować markę w kwestie zrównoważonego rozwoju, Incapto wybrała cyfrową technologię HP również do zadruku swych opakowań transportowych i ekspozytorów. We współpracy z Cartonajes Santorroman, wiodącym hiszpańskim dostawcą opakowań i ekspozytorów z tektury falistej, firma wkracza na nową ścieżkę produkcji, która dzięki zaangażowaniu w zrównoważony rozwój i innowacyjność zmienia rynek kawy. 

Według Rosany Cornejo, szefowej działu marketingu i zrównoważonego rozwoju w firmie Incapto, kluczowe było znalezienie partnera technologicznego, który podzielałby wspólne wartości i filozofię odpowiedzialnej produkcji. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań HP Incapto była w stanie wpłynąć na zmianę nawyków konsumpcyjnych konsumentów i podnieść wartość swych produktów. Przejście na druk cyfrowy nie tylko ogranicza ilość odpadów, ale dodatkowo zwiększa poziom personalizacji, która wzmacnia zaangażowanie klientów i oddziaływanie społeczne. Dzięki temu partnerstwu Incapto chce wyznaczyć nowy standard w branży, dostarczając ekologiczne rozwiązania, które nie wymagają obniżki jakości i wydajności.

Cartonajes Santorroman to firma, która w swoich działaniach biznesowych kładzie wyjątkowy nacisk na zrównoważony rozwój. Jako przedsiębiorstwo rodzinne działające od ponad wieku, za priorytet stawia sobie ochronę zdrowia ludzkiego i środowiska dzięki zapewnieniu zrównoważonego łańcucha dostaw i minimalizacji marnotrawstwa wody, materiałów oraz zasobów. W 2021 roku Santorroman zainstalował maszynę HP PageWide C500 i w ten sposób wyniósł swe zaangażowanie w zrównoważony rozwój na kolejny poziom. Najnowocześniejsza jednoprzebiegowa maszyna cyfrowa do druku atramentami wodnymi to pierwsze tego typu urządzenie na Półwyspie Iberyjskim. Dzięki inwestycji w tę technologię Santorroman była w stanie udoskonalić swój profil środowiskowy poprzez ograniczenie ilości odpadów i eliminację zapotrzebowania na wodę do czyszczenia. 

Oprócz zapewniania korzyści dla środowiska, technologia HP skróciła czas realizacji zleceń przez Santorroman oraz zmniejszyła minimalny poziom opłacalnych nakładów. Dzięki temu firma lepiej radzi sobie z realizacją kampanii niezależnie od jej wielkości, a także optymalizuje łańcuch dostaw tektury falistej dla swoich klientów. Leopoldo Santorromán, właściciel firmy, cieszy się, że coraz więcej marek aktywnie przykłada się do prezentowania swoich wartości poprzez wzornictwo zrównoważonych opakowań. Wybierając technologię HP, Santorroman jest w stanie jeszcze lepiej demonstrować własne zaangażowanie w zrównoważony rozwój, jednocześnie spełniając potrzeby swoich klientów.

W ostatnie święta Bożego Narodzenia firma Incapto poszła o krok dalej w swych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju i zaprezentowała wyjątkowe i innowacyjne opakowanie z tektury falistej, które zachęca konsumentów do ograniczenia niepotrzebnych odpadów. Wykorzystując jakość druku offsetowego Santorroman oraz możliwości maszyny HP C500, marka zaprojektowała pudełko, które można wykorzystać bezpośrednio jako opakowanie prezentu, eliminując tym samym potrzebę stosowania dodatkowego papieru do pakowania i zmniejszając ilość odpadów produkowanych w okresie świątecznym. To posunięcie stanowi najlepszy dowód koncentracji firmy Incapto na zrównoważonych i innowacyjnych opakowaniach, zgodnych z wyznawanymi przez nią wartościami: zmniejszaniem wpływu na środowisko naturalne przy jednoczesnej poprawie przyjemności obcowania z marką przez klientów. 

Współpraca pomiędzy HP, Incapto i Santorroman okazała się owocna, dlatego strony nadal kooperują przy poszukiwaniu dodatkowych możliwości rozwoju. Dzięki wykorzystaniu C500 i zrównoważonych praktyk Santorroman w łańcuchu dostaw Incapto ma wszelkie narzędzia, by ograniczyć sezonowość swojej oferty produktowej i zwiększyć udział rynkowy poza najbardziej wzmożonym szczytem sprzedaży w sezonie świątecznym. Ich współpraca jest doskonałym przykładem, jak innowacyjność i zrównoważony rozwój wspólnie napędzają wzrost oraz tworzą wartość dodaną zarówno z punktu widzenia firm, jak i konsumentów. 

Abel Sanchez-Hermosilla Martinez

HP EMEA Lead of Brands, Agencies & Sustainability Innovation

Tłumaczenie: TK